Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ رئیس حوزه هنری خوزستان  از اجرای طرح  بازآفرینی هویت فرهنگی هنری در مناطق حاشیه‌ای و محروم استان خوزستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست خبری مسئول حوزه هنری خوزستان با اصحاب رسانه امروز در اهواز برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد شهباز گهروئی با اشاره به پیام امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب به هنرمندان اظهار داشت: انقلابی بودن به معنای مذهبی بودن نیست، حوزه هنری انقلاب اسلامی نشانگر دغدغه انقلابی است، هر کسی که با هنر خود به دنبال عدالت باشد، انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول حوزه هنری خوزستان با اشاره به وجود استعدادها و ظرفیت‌های نهفته بالای استان خوزستان عنوان داشت: پرورش هنرمندان جوان انقلابی یکی از دستورکارهای مرتبط با حوزه هنری انقلاب اسلامی است از این رو  باید ظرفیت‌های نهفته در خوزستان را شناسایی و از توان آن‌ها در ترویج هنر انقلابی بهره برداری کنیم.

وی از تهیه و تنظیم سندزیست بوم فرهنگی در استان خبرداد و بیان داشت: محتوای هنر انقلابی باید بر اساس سند زیست بوم فرهنگی استان تهیه شود برهمین اساس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان با شناخت ظرفیت‌ها، متناسب با داشته‌ها گام برمی‌دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم تعریف می‌شود.

شهباز گهروئی در خصوص تهیه سند تحول افزود: پس از تهیه سند زیست بوم استان، فعالیت‌ها در جهت طراحی سندتحول از هفته گذشته آغاز شده است که این سند برپایه سند زیست بوم نگاشته می‌شود.

مسئول حوزه هنری خوزستان با اشاره به گستره فعالیتی حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: حوزه هنری انقلاب اسلامی در بخش تخصصی هنری، تاریخ شفاهی، مرکز هنر اجتماعی و مردمی، خلاقیت، مرکز رشد و ارتباطات ایفای نقش می‌کند.

شهباز گهروئی از اجرای طرح  بازآفرینی هویت فرهنگی هنری در مناطق حاشیه‌ای و محروم استان خوزستان خبر داد و گفت:  تولید 7 اثر هنری در حوزه موسیقی و سرود برای شهرستان‌های اهواز، سوسنگرد و هویزه انجام شد، این سروها در اهواز مرتبط با مناطق حصیر آباد، منبع آب، ملاشیه و کوی علوی است، افزون بر آن در حوزه هنری خوزستان سه مستند فیلم کوتاه در حال تولید است، همچنین تاکنون 3 کتاب داستانی براساس زیست بوم مناطق حاشیه و کم برخوردار شهر اهواز تهیه شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان: استعمار تمام قد ایستاده تا هنجارهای دینی را به ناهنجاری تبدیل کندروایتی تلخ از وضعیت نابسامان موسیقی خوزستان/ آهنگ خاص جنوب به خاطره‌ها‌ می‌پیوندد + فیلمفرمانده سپاه استان خوزستان:‌ جشنواره شمیم سپاه به میزبانی سپاه ‌ولیعصر(عج) برگزار می‌شود

وی در پایان با اشاره به تولید محتوای 300 سوژه انقلاب اسلامی در خوزستان ابراز داشت: در حوزه ادبیات پایداری گروه‌های هنری فعال شناسایی شده تا در شهرستان های ایذه ، آبادان ، اهواز ، دزفول و خرمشهر درخصوص مسائل اجتماع،  مدافعان سلامت و مدافعان حرم تولید اثر کنند.

انتهای پیام/331/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه هنری انقلاب اسلامی حوزه هنری خوزستان استان خوزستان مناطق حاشیه زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید لشکری پیش از ظهر یک‌شنبه در آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی که در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع ایثار بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه هنر، متعلق به انسانیت است و باید در این مسیر حرکت کند، گفت: هنر در استانی همانند خراسان شمالی «زنده» است و در بسیاری از موارد در قله قرار دارد.

وی در ادامه به هنر انقلابی اشاره کرد و افزود: حوزه هنری خودش را متعهد به هنرِ متعهد به حقیقت می‌داند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: اساساً هنر از دل تعهد منبعث می‌شود و حامل پیام متعهد به حقیقت است.

لشکری گفت: در ابتدای فعالیت هنری، هر روز این مسئولیت در قبال مردم جدی‌تر و پررنگ‌تر می‌شود و زمانی که به قله هنر می‌رسیم، این تعهد در قبال همه انسانیت، گسترده می‌شود.

وی به برگزاری جشنواره ملی نقالان سوره نیز اشاره کرد و گفت: اتفاق ویژه‌ای که در خراسان شمالی رقم خورد و نگاه‌ها را به این سمت آورد این است که مقدمات برگزاری جشنواره ملی نقالان توسط استان فراهم شد و در این خصوص بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر یعنی نوجوانان و دانش آموزان دست گذاشت.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز اگر راه را به لحاظ هویتی و فرهنگی برای نسل آینده فراهم نکنیم، معلوم نیست چه اتفاقی در آینده رخ دهد.

لشکری تاکید کرد: برای یک نقالی خوب وجود قهرمان نخستین نکته است و خراسان شمالی ظرفیت‌های بسیار زیادی در قهرمان‌های هنری، مفاخر علمی، ادبی، شهدا و… دارد و این بدان معنا است که همه زنجیره‌های لازم در این خصوص وجود دارد و شرایط فعالیت نقالی فراهم است.

کد خبر 6084849

دیگر خبرها

  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است