Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان – بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دستور تحقیق درباره ادعا‌های یک نماینده پارلمان این کشور را داده که گفته است به دلیل اینکه مسلمان بودنش موجب ناراحتی همکارانش شده است از پست وزارتی اخراج شده است.

 نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است که ادعای اخراج نماینده مسلمان از پارلمان به دلیل اعتقادات مذهبی را جدی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اسکای نیوز، بوریس جانسون امروز در گفتگو با رسانه‌ها گفته است که ادعای نصرت غنی را «بسیار جدی» می‌گیرد و دستور تحقیقات در خصوص این موضوع را صادر کرده است، اما نمی‌تواند بیش از این در خصوص چنین اتفاقی توضیح دهد.

گفتنی است «نصرت غنی» نماینده فعلی حزب محافظه کار پارلمان انگلیس و وزیر سابق حمل‌ونقل در فوریه سال ۲۰۲۰ شغل خود را از دست داد. پس از آن، وی اعلام کرد که رئیس فراکسیون حزب مربوطه «مسلمان بودن» او را علت اخراج شدن از وزارتخانه اعلام کرده است.

نصرت غنی گفت یک ناظر پارلمانی که نام او را فاش نمی‌کند به او اعلام کرده مسئله مسلمان بودن غنی در جلسه‌ای در داونینگ استریت مطرح شده و همچنین اعلام کرده وضعیت او که وزیری مسلمان است باعث می‌شود «همکارانش احساس ناراحتی کنند». همچنین به وی گفته شده است که نگرانی‌هایی وجود دارد که «به حزب وفادار نبوده ام، زیرا برای دفاع از حزب در برابر اتهامات اسلام هراسی به اندازه کافی خوب عمل نکردم».

بلافاصله پس از مطرح شدن سخنان غنی در رسانه‌ها، مارک اسپنسر، ناظر پارلمانی و از اعضای حزب محافظه کار گفت شخصی که نصرت غنی می‌گوید در واقع او است. اما از سوی دیگر اعلام کرده که این اظهارات «کاملا اشتباه» است. وی گفت چنین اظهاراتی را توهین‌آمیز می‌داند و هرگز چنین حرف‌هایی را به کسی نمی‌زند.

اظهارات جانسون در حالی مطرح می‌شود که خانم غنی می‌گوید وقتی مسئله را مستقیما با نخست وزیر مطرح کرده، جانسون گفته است که نمی‌تواند در این موضوع دخالت کند.

ندیم زهاوی، وزیر آموزش انگلیس نیز شب گذشته بیانیه‌ای منتشر کرد و ادعای غنی را «بسیار جدی» ارزیابی کرد.

نصرت غنی ۴۹ ساله که فوریه سال ۲۰۲۰ پست خود را به عنوان وزیر حمل و نقل از دست داد در گفتگو با ساندی تایمز اعلام کرد رئیس فراکسیون حزبش علت اخراج وی را مسلمان بودنش عنوان کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسلام ستیزی پارلمان انگلیس کابینه انگلیس اعلام کرده نصرت غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

محمد هادی ایمانیه به‌مناسبت یک اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی شیرازی پیامی بدین شرح صادر کرد:

«منت خدای را عزّ و جل»

«گویند مگو سعدی، چندین سخن از عشقش‌
می‌گویم و بعد از من، گویند به دوران. ها»

یادروز سعدی شیرازی موسم گرامیداشت انسان است. چرا که سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است، شرف انسان را در همراهی و همدردی می‌داند و همه را به عشق، این عنصر وحدت بخش و کیمیای کامیابی فرا می‌خواند.

چه آن‌گاه که عشق معبود ازلی را نغمه ساز می‌شود که «به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست، عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست»

چه آن زمان که عشق این جهانی را باز می‌نماید که «یاد دارم که در ایام جوانی گذر داشتم به کویی و نظر با رویی...» و چه آن‌گاه که عشق خود را خلاصه می‌کند در دوستی حضرت محمد مصطفی (ص) و خاندان ایشان که «سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی، عشق محمد بس است و آل محمد» و استادی که سخن فارسی را به مصدری نشانده که هر صاحب ذوقی را به هوای برخورداری از شهد کلام و شیوایی گفتار، به فارسی آموزی بر می‌انگیزد.

در آستانه نخستین روز‌های اردیبهشتی فارس که به نیکی افتخار گرامی‌داشت ایشان را به جان نشانده است شایسته می‌دانم بهترین تبریک و عرض خجسته باد خود را پیشکش همهٔ فارسی زبانان جهان، خاصه هم وطنان گرانمایهٔ خویش سازم.

باشد که تک تک ما در پاسداشت گنجینهٔ بی‌بدیل زبان و ادب پارسی، سهم خود را بکوشیم و بهرهٔ خود را دریابیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است
  • اختلافات جمهوریخواهان بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان
  • نابودی صهیونیست ها نصرت اکبر الهی خواهد بود
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • نتانیاهو : تل‌آویو خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد
  • خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • اساتید دانشگاههای جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است