Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@01:13:15 GMT

سرما گوشت را ارزان کرد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۲۶۰۷

سرما گوشت را ارزان کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی اصغر ملکی درباره وضعیت اخیر گوشت قرمز و افزایش نرخ این محصول به دلیل سرما در استان‌های مختلف کشور افزود: قیمت گوشت قرمز تابع عرضه و تقاضا در بازار است و طی روزهای اخیر به دلیل سرد شدن هوا و سرمازدگی و برف گرفتگی برخی استان‌ها و مختل شدن سیستم حمل و نقل قیمت گوشت قرمز در بازار تهران افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی  با بیان اینکه به دلیل سرما دامداران نمی‌توانستند دام زنده را عرضه کنند اظهارداشت: شاخص قیمت گوشت قرمز کشور بازار تهران است. این درحالیست که ۹۰ درصد گوشت مورد نیاز این شهر از استان‌های دیگر از جمله کردستان تامین می‌شود.

به گفته وی، این درحالیست که در ابتدای هر ماه ما با افزایش تقاضا گوشت قرمز روبرو هستیم که همین نیز یکی دیگر از عوامل قیمت گوشت در ابتدای هر ماه است.

ملکی گفت: بنابراین طی روزهای اخیر به دلیل سرمازدگی با رشد قیمت روبرو شد به طوری که قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی بدون دنبه برای مغازه داران ۱۶۰ هزارتومان و برای مصرف کنندگان ۱۷۵ هزارتومان محاسبه می شد اما طی یک تا دو روز اخیر با رفع مشکل در سیستم حمل  و نقل قیمت هر شقه گوشت گوسفندی برای مغازه داران ۱۴۰ هزارتومان و برای مصرف کننگان نزدیک ۱۵۰ هزارتومان محاسبه می‌شود.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی به کمبود دام زنده کشتاری در پایان سال اشاره کردو اظهارداشت: در ماه‌های پایانی سال با افزایش مجدد تقاضا روبرو می‌شویم بنابراین انتظار می‌رود دولت برای کاهش نوسان قیمت این محصول در شب عید و ایام نوروز تدابیری بیندیشد تا تولیدکنندگان و مصرف کنندگان متضرر نشوند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز نسبت به سال گذشته با وجود شیوع کرونا چندان تغییری نداشته است افزود: دامداران باید مورد حمایت قرار بگیرند، زیرا بخشی از  افزایش قیمت این محصول ناشی از هزینه های تمام شده تولید است؛دامداران باید هر کیلوگرم جو را با نرخ ۸ هزارتومان، یونجه را ۶ هزارو ۵۰۰ تومان و کاه را ۵ هزارتومان خریداری کنند. طبق آخرین آمار وزارت جهاد کشاورزی سالانه ۱.۲ میلیون تن گوشت قرمز در داخل کشور تولید و بخشی از نیاز کشور در حدود ۱۰۰  تا ۱۵۰ هزار تن از محل وادرات تامین می‌شود.

منبع: سلام‌نو

کد خبر: 1127075 برچسب‌ها گوشت قرمز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گوشت قرمز قیمت گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746282

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول