Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع یونان از پرواز دو فروند جنگنده نیروی هوایی ترکیه بر فراز جزایر یونان در دریای اژه خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع یونان بعد از ظهر دوشنبه بار دیگر مدعی نقض حریم هوایی خود از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه در دریای اژه شد.

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» به نقل از وزارت دفاع یونان، ۲ فروند جنگنده «اف-۱۶» نیروی هوایی ترکیه  روز دوشنبه با پرواز در ارتفاع ۲۸ هزار پایی بر فراز جزیره «پاناگیا» در شرق دریای اژه پرواز و حریم هوایی یونان را نقض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی رسانه‌های دیگر یونان از پرواز جنگنده‌های این کشور برای خارج کردن جنگنده‌های ترکیه از حریم هوایی یونان خبر دادند. پرواز جنگنده‌های ترکیه بر فراز یونان به چالش معمول و هفتگی این کشور مبدل شده است.

روابط بین ترکیه و یونان، دو عضو ناتو که اغلب دچار تنش بوده به طوری که سال گذشته  این روابط به شدت رو به وخامت گذاشت و کشتی‌های جنگی در شرق مدیترانه در نزاع بر سر مرزهای دریایی و حقوق انرژی با هم روبرو شدند. یونان و ترکیه  دردرگیری بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند.

نخست وزیر یونان اخیرا گفت، اگر ترکیه می‌خواهد روابط دوجانبه با اتحادیه اروپا راعادی کند، باید به اقدام‌های تحریک آمیز خود در دریای اژه، مدیترانه شرقی و علیه یونان پایان دهد. وزیر دفاع ترکیه  نیز در مقابل  یونان را به سوء‌ استفاده از عضویت در اتحادیه اروپا متهم کرد.

در روزهای گذشته، یک فروند پهپاد ترکیهر فراز جزیره «کندلیوسا» در دریای اژه  پرواز کرد. بر اساس گزارش وزارت دفاع یونان، این پهپاد در ارتفاع ۱۹۰۰۰ پایی  بر فراز جزیره «کندلیوسا»   در غرب «نیسیروس» به پرواز درآمد. این پرواز از سوی جنگنده‌های یونان شناسایی و رهگیری شد. در این گزارش به نوع پهپاد ترکیه  هیچ اشاره‌ای نشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت دریای اژه نیروی هوایی ترکیه اتحادیه اروپا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت دفاع یونان دریای اژه نیروی هوایی بر فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات سوخو-۲۴ جنگنده ضربتی مافوق صوت نسل سوم + تصاویر

بمب افکن خط مقدم سوخو-۲۴ام (Su-۲۴M) توسط شرکت سهامی دفتر طراحی سوخوی مستقر در مسکو و انجمن تولید هواپیما نووسیبیرسک در نووسیبیرسک روسیه تولید می‌شود. سوخو-۲۴ام در سال ۱۹۸۳ وارد خدمت شد و توسعه یافته Su-۲۴ است که با نام رمز ناتو “Fencer” شناخته می‌شود.

تاکنون بیش از ۹۰۰ فروند سوخو-۲۴ تحویل داده شده است و این هواپیما در خدمت نیروی هوایی و دریایی روسیه و نیروی هوایی آذربایجان، الجزایر، بلاروس، قزاقستان، لیبی، سوریه، سودان، ایران و اوکراین است.

بمب افکن خط مقدم سوخو-۲۴ام برای نفوذ به قلمرو متخاصم و انهدام اهداف زمینی و سطحی در هر شرایط آب و هوایی، در روز و شب طراحی شده است. این جنگنده دارای انواع مختلف است که برای شناسایی و اقدامات متقابل الکترونیکی طراحی شده است.

۴۰۰ فروند سوخو ۲۴ام نیروی هوایی روسیه به استاندارد M۲ با سیستم‌های ناوبری و تسلیحاتی ارتقا یافتند تا امکان پرتاب نسخه‌های جدید Kh-۲۹ و سایر موشک‌ها فراهم شود. ارتقاء‌ها شامل یک کامپیوتر جدید SV-۲۴، نمایشگر‌های کریستال مایع، نمایشگر هدآپ ILS-۳۱، نقشه متحرک دیجیتال و سیستم موقعیت یابی جهانی است. در سال ۲۰۱۰ نیروی هوایی روسیه شروع به جایگزینی سوخو۲۴ با سوخو۳۵ کرد.

سوخو ۲۴ ارتقا یافته ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه در مانور پست فرماندهی چندملیتی قفقاز-۲۰۲۰ که در سپتامبر ۲۰۲۰ در روسیه برگزار شد، شرکت کرد.

طراحی بمب افکن سوخو ۲۴

این هواپیما دارای یک پیکربندی آیرودینامیکی معمولی با بال شانه‌ای با حرکت متغیر است. بدنه از طراحی نیمه مونوکوک با بخش مستطیل شکل، با کابین خلبان دو صندلی تحت فشار است. زاویه برگشت بال از ۱۶ درجه تا ۶۹ درجه متفاوت است، با توجه به لبه جلویی بال با چهار موقعیت ثابت پانل بیرونی بال در ۱۶ درجه، ۳۵ درجه، ۴۵ درجه و ۶۹ درجه است.

قسمت دم شامل سطوح دم افقی متحرک و یک دم عمودی تک باله مجهز به سکان است. سطوح دم افقی در هنگام انحراف متقارن به عنوان آسانسور و در هنگام انحراف متفاوت به عنوان هواکش عمل می‌کنند. ارابه فرود از نوع سه چرخه به هواپیما اجازه می‌دهد از باند‌های بتنی یا بدون سنگفرش استفاده کند.

تسلیحات سوخو ۲۴

Su-۲۴ به انواع زیر از موشک‌های هوا به زمین مسلح می‌شود که شامل موشک‌های هدایت شونده فرماندهی رادیویی Kh-۲۳ یا Kh-۲۳M با برد ۵ کیلومتر با حداکثر حمل تا چهار موشک، موشک‌های راداری غیرفعال Kh-۲۸ و Kh-۵۸ با برد ۹۰ کیلومتر و قابلیت حمل تا دو موشک و دو موشک هوا به هوای IR ویمپل R-۶۰ با برد ۳ کیلومتر است.

هواپیمای سوخو ۲۴ ام نیز مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده لیزری Kh-۲۵L با برد ۲۰ کیلومتر وقابلیت حمل تا چهار موشک، موشک‌های لیزری / هدایت شونده با تلویزیون Kh-۲۹LT با برد ۱۰ کیلومتر با قابلیت حمل تا سه موشک، موشک‌های راداری غیرفعال Krypton با برد ۱۸۰ کیلومتر با قابلیت حمل حداکثر دو موشک و موشک‌های هدایت شونده فرماندهی تلویزیونی Kh-۵۹ با برد ۹۰ کیلومتربا قابلیت حمل حداکثر دو موشک است.

همچنین این جنگنده مجهز به بمب‌های هوایی هدایت شونده با تلویزیون KAB-۵۰OKR و هدایت لیزری KAB-۱۵۰۰L است که توسط شرکت تحقیقاتی و تولید دولتی منطقه مسکو تامین می‌شود.

هر دو هواپیما می‌توانند تا شش غلاف موشک را حمل کنند. وزن تسلیحات بمب معمولی بین ۷.۵ تا ۸ تن است. این هواپیما می‌تواند تا سه غلاف اسلحه را با تفنگ‌های ۲۳ میلی متری Gsh-۶-۲۳ حمل کند که سرعت شلیک ۹۰۰۰ گلوله در دقیقه و واحد آتش ۵۰۰ گلوله دارد. اسلحه‌های Gsh-۶-۲۳ توسط دفتر طراحی ابزار در تولا، روسیه تولید می‌شوند.

هدف گیری سوخو ۲۴

سیستم یکپارچه ناوبری و هدف گیری بمب افکن سوخو ۲۴، PNS-۲۴ است. PNS-۲۴، در ارتباط با تجهیزات ناوبری رادیویی، می‌تواند عملکرد‌های زیر را انجام دهد: هشدار زمین، شناسایی اهداف و انهدام آنها توسط سطح و بمباران پرتابی. تعیین هدف برای موشک ها؛ شناسایی رادار‌های عملیاتی و پرتاب موشک بر روی این رادارها، کنترل خودکار و نیمه اتوماتیک هواپیما در هنگام فرود به ارتفاع ۴۰ تا ۵۰ متر.

هواپیمای سوخو۲۴ام مجهز به سیستم ناوبری و هدف گیری یکپارچه اصلاح شده PNS-M است که شامل یک سیستم دید لیزری/تلویزیونی برای موشک‌های هدایت شونده لیزری هوا به سطح/تلویزیون است.

SVP-۲۴ Gefest، سیستم مشاهده ناوبری مدرن، در سال ۲۰۱۳ بر روی بمب افکن‌های سوخو۲۴ ام منطقه نظامی مرکزی نصب شد. این سیستم دقت تسلیحات داخل هواپیما را بهبود می‌بخشد. این سیستم همچنین برای بمب افکن‌های خط مقدم نیروی دریایی ۴۳ هنگ مستقل حمله هوایی نیروی دریایی روسیه تجهیز می‌شود.

موتور و عملکرد سوخو-۲۴

این نیروگاه از دو توربوجت A-F با نیروی رانش ۱۱۲۰۰ کیلوگرمی تشکیل شده است. سوخت در مخازن یکپارچه بدنه قرار می‌گیرد. دو مخزن سوخت خارجی با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر هر کدام را می‌توان از قسمت بال مرکزی آویزان کرد و یک مخزن سوخت خارجی با ظرفیت ۲۰۰۰ لیتر از بدنه آویزان شد.

یک سیستم گاز بی اثر برای ایمنی آتش نصب شده است. هواپیمای سوخو۲۴ ام مجهز به سیستم سوخت گیری پروازی است. حداکثر سرعت Su-۲۴M ۱۵۵۰ کیلومتر در ساعت و برد بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر است. سقف سرویس ۱۱۰۰۰ متر و حداکثر سرعت صعود ۹۰۰۰ متر در دقیقه است.

مشخصات کلی جنگنده سوخو ۲۴

نام: سوخو ۲۴

خدمه: ۲ (خلبان و ناوبر)

ورود به خدمت: سال ۱۹۸۳

طول: ۲۲.۶۷ متر

ارتفاع: ۵.۹۲ متر

منبع: روزیاتو

tags # جنگنده سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • پرواز مرغ‌های دریایی بر فرازِ مزارع شهر میمه
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • پرواز مرغ های دریایی بر فرازِ مزارع شهر میمه
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • مشخصات سوخو-۲۴ جنگنده ضربتی مافوق صوت نسل سوم + تصاویر
  • نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد