Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@19:36:50 GMT

شیوع اومیکرون پایان همه گیری کرونا نیست

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۲۷۰۰

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که سویه اومیکرون پایان کرونا نیست و طرح این موضوع اشتباه است.

خبرگزاری میزان - «ماریا ون کرخوف»، اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی آمریکا و رئیس فنی کووید-۱۹ سازمان جهانی بهداشت (WHO)، می‌گوید که سویه «اومیکرون» پایان همه گیری کرونا نیست و ممکن است جهش‌های بیشتری روی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می‎گوید «سویه اومیکرون پایان کرونا نیست؛ ما هنوز باید ماسک بزنیم، از خانه کار کنیم و از نظر اجتماعی فاصله بگیریم.»

«ون کرخوف»، ادامه داد «انتظار می‌رود انواع جدیدی از جهش‌ها وجود داشته باشد.»

این مقام سازمان جهانی بهداشت، افزود «این ویروس هنوز در حال تکامل است، هنوز در حال تغییر است و ما باید با آن تغییر کنیم.»

بیشتر بخوانید: اراضی اشغالی دارای بالاترین میزان ابتلا به کرونا در جهان اعتراضات ضد محدودیت‎های کرونایی در اروپا به خشونت کشیده شدند

وی افزود «بنابراین، آنچه ما به آن فکر می‌کنیم این است که چگونه خود را در سال سوم با این ویروس تطبیق دهیم؛ از نظر افزایش پوشش واکسیناسیون و به طور همزمان کاهش انتقال.»

«کرخوف» تاکید کرد «با وجود آنکه نزدیک به ۱۰ میلیارد دوز واکسن در سراسر جهان توزیع شده، اما هنوز حدود سه میلیارد نفر هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند و هنوز هم جمعیت‌های بسیار مستعد ابتلا به کرونا وجود دارند.»

این کارشناس بهداشتی، معتقد است «اومیکرون خفیف نیست؛ شدت آن کمتر از دلتاست، اما هنوز هم افراد را در بیمارستان‎ها، به ویژه در میان گروه‌های آسیب پذیر بستری می‌کند.»

مقام سازمان جهانی بهداشت در بخش دیگری اظهار داشت «اگرچه پیشنهاد‌هایی وجود دارند که اومیکرون پایان همه گیری خواهد بود، اما این درست نیست؛ همچنین پیشنهاد‌هایی وجود دارد که جهش‌های بعدی شدت کمتری خواهند داشت، اما این قطعی نیست؛ ما انتظار داریم جهش‌های بیشتری ظاهر شوند که قابل انتقال‌تر باشند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا اومیکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا اومیکرون سازمان جهانی بهداشت اومیکرون پایان کرونا نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟

آبله، بیماری که تنها در قرن بیستم باعث مرگ ۵۰۰ میلیون نفر در جهان شد، تنها بیماری انسانی است که ریشه‌کن شده است.

به گزارش ایسنا، با این حال، یک گزارش جدید با عنوان «وضعیت مقابله با آبله در آینده» از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) استدلال می‌کند که ایالات متحده و جامعه جهانی باید برای بازگشت آبله آماده شوند.

بر اساس داده‌های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گفته متخصصان، واکسن‌ها و دارو‌های آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری‌هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • هشدار برای احتمال شیوع تب کریمه کنگو
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش