Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@21:34:35 GMT

حضور ۱۰ هزار تماشاگر در بازی ایران و عراق قطعی شد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۲۷۹۷

حضور ۱۰ هزار تماشاگر در بازی ایران و عراق قطعی شد

سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی وزارت کشور در نود و چهارمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد به موضوع حضور تماشاگران در بازی (هفتم بهمن) تیم ملی فوتبال ایران (با تیم ملی فوتبال عراق) اشاره کرد و گفت: پیشنهاد حضور 10 هزار تماشاگر از طریق کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه شد که در نهایت ستاد ملی با پیشنهاد کمیته مبنی بر حضور 10 هزار تماشاگر با شرط تزریق 2 دُز واکسن و مشخص بودن وضعیت بیماری موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: لازم است نظارت دقیق برای حضور 10 هزار تماشاگر به شکل نشستن با فاصله مناسب از همدیگر، استفاده صددرصدی از ماسک از سوی مسوولان وزارت بهداشت به عمل آید.

میراحمدی همچنین از علاقه مندان به فوتبال ملی هم خواست که با توجه به وضعیت بیماری و قدرت سرایت‌پذیری آن از هرگونه تجمع در بیرون از ورزشگاه جهت حفظ سلامتی‌شان در بازی تیم ملی کشور اجتتاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور 10 هزار تماشاگر صرفا برای مسابقات پیش روی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی است و برای مسابقات دیگر متناسب با شرایط بیماری تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه، سویه اُمیکرون تعداد مبتلایان بیشتری را در کشور درگیر خود کرده است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و اجتناب از هر گونه دورهمی و تجمعات برای کنترل این سویه ضرورتی جدی است.

میراحمدی با اشاره به در پیش بودن مراسم یوم الله 22 بهمن، گفت: برای برگزاری این مراسم باید همه شرایط و جوانب بهداشتی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مطالبات مختلفی از سوی گروههای سیاسی و قاطبه مردم برای برگزاری مراسم ابراز شده است، تصریح کرد: مبنای هرگونه تصمیم‌گیری برای برگزاری مراسم و تجمعات مذهبی و سیاسی مطابق بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سلامت عمومی جامعه است و برای همین در برگزاری هرگونه مراسم دستورالعمل‌های بهداشتی لازم باید پیش‌بینی شود.

میراحمدی با تاکید بر اینکه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ماه با توجه به اهمیتش برای تقویت وحدت و همبستگی ملی کشور امری ضروری است، گفت: برای همین ضمن در نظر داشتن برگزاری مراسم 22 بهمن به‌شکل خودرویی مثل سال گذشته پیشنهاد برگزاری راهپیمایی در مراسم 22 بهمن بدون توجه به ایجاد تجمع در میادین به ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود.

معاون امنیتی وزارت کشور تصریح کرد: همچنین یک هفته قبل از 22 بهمن شرایط و وضعیت بیماری در کشور رصد و مجددا تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: بازی ایران و عراق حضور 10 هزار تماشاگر وزارت کشور تیم ملی 22 بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد

در یکی از محلات تهران مسابقات پیشکسوتان فوتبال زیر نظر شهرداری آن منطقه برگزار می‌شود. اما با توجه به عدم نظارت هیات فوتبال تهران در این مسابقات خبری از حضور آمبولانس نیست و این درحالی است که باید هیات فوتبال استان تهران به این مسابقات هم نظارت کند.

در یکی از مسابقه‌های فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان پس از پایان نیمه اول و بین دو نیمه، محمد اشرفی بازیکن حدودا 64 ساله تیم تهرانجوان دچار حمله و ایست قلبی شد. پس از این اتفاق ناگوار به علت عدم حضور به موقع آمبولانس در محل مسابقه یک پزشکیار برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن بالای سر او رفت اما متاسفانه تا هنگام رسیدن آمبولانس و رساندنش به بیمارستان، متاسفانه به دلیل وخامت حال بازیکن 60 ساله تیم تهرانجوان وی در آمبولانس از دنیا رفت.

نکته قابل تامل در این اتفاق ناگوار که منجر به مرگ یکی از بازیکنان و ورزشکاران پیشکسوت شد می‌تواند عدم وجود آمبولانس با دستگاه شوک در محل انجام مسابقات با پزشکان و دستیاران متخصص باشد. رسانه‌ها بارها در این باره بارها به مسئولان برگزاری مسابقات هشدار داده‌اند که خروجی رعایت نکردن برخی تمهیدات برگزاری مسابقه می‌تواند اتفاقات تلخی را به همراه داشته باشد. این درحالی است که مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران، به عنوان پزشک تیم ملی فوتسال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور دارد. سال گذشته هم در یکی از رقابتهای رده پایه استان هم به دلیل همین ماجرا جان خود را از دست داد.

اما سوال این است که چرا داور بازی، بدون حضور آمبولانس و دستگاه شوک بازی را شروع کرده است؟ آیا پیشکسوتان پیش از شروع مسابقات معاینه و آزمایش قلبی می‌دهند؟ با توجه به سن و سال بالای بازیکنان این تیم‌‌ها، حضور آمبولانس و تیم پزشکی در این مسابقات ضرورت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه برخی از تیم‌های مطرح و پیشکسوتان فوتبال ایران در این مسابقات حاضر می‌شوند چرا هیات فوتبال تهران نظارتی در برگزاری این مسابقات ندارد؟ چرا قوانینی از سوی فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال تهران برای برگزاری چنین مسابقاتی وضع نمی‌شود تا در کنار جریان این مسابقات شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم؟ قطعا اگر این موارد رعایت می‌شد چه بسا که الان یک انسان زنده بود. امیدواریم مسئولان مربوطه برای تخلفات صورت گرفته دلایل قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند.

 

منبع:فوتبالی

دیگر خبرها

  • کسب جام در اولین سال حضور بازیکن ایرانی در قطر
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
  • اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
  • اطلاعیه استقلال: بازی ما بدون تماشاگر است!
  • برگزاری دیدار آلومینیوم - پرسپولیس با حضور تماشاگر
  • آلومینیوم - پرسپولیس، با حضور تماشاگران
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگر
  • تکلیف حضور هواداران در بازی پرسپولیس- آلومینیوم مشخص شد | توضیح در مورد حکم محرومیت
  • آلومینیوم-پرسپولیس در جام حذفی بدون تماشاگر!