Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@19:39:07 GMT

حمله مسلحانه به دانشگاه «هایدلبرگ» آلمان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۲۸۹۴

حمله مسلحانه به دانشگاه «هایدلبرگ» آلمان

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، روزنامه "بیلد" آلمان می‌گوید فرد مهاجم دانشجوی همین دانشگاه بوده و پیش از آنکه به خود شلیک کند به سالن سخنرانی این دانشگاه رفته و شروع به تیراندازی کرده بود.

پلیس آلمان پیشتر گفت این مهاجم چندین نفر را در سالن سخنرانی دانشگاه این شهر قدیمی با "اسلحه بلندی" که در اختیار داشته مجروح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده فرد مهاجم در این حمله تنها بوده است.

با این حمله عملیات گسترده‌ای در محوطه دانشگاه آغاز شده که خدمات ضطراری نظیر آمبولانس هم در آن حضور یافته‌اند.

به گفته پلیس شدت جراحت بعضی قربانیان شدید بوده است.

هایدلبرگ شهری دانشجویی است که در جنوب غربی آلمان واقع شده است.

 

پلیس آلمان از شهروندان این کشور خواسته از ورود به این منطقه خودداری کنند تا نیروهای امداد و آمبولانس‌ها بتوانند به راحتی خود را به آنجا برسانند.

در سالهای گذشته آلمان شاهد حملات متعددی بوده که عمدتا توسط اسلامگرایان افراطی یا گروههای راست افراطی در این کشور انجام شده است.

این کشور یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین مرتبط با اسلحه در اروپا را دارد و تیراندازی در مراکز آموزشی این کشور بسیار نادر است.

متقاضیان اسلحه که کمتر از ۲۵ ساله هستند باید پیش از دریافت مجوز اسلحه مورد ارزیابی "روانی" قرار گیرند.

حملات مشابه در سال های اخیر باعث تشدید شکاف در جامعه آلمان شده چون برخی از مهاجمان در جریان بحران مهاجرت سال ۲۰۱۵ وارد این کشور شدند، زمانی که صدراعظم آنگلا مرکل درهای کشور را به روی حدود ۹۰۰ هزار پناهجو باز کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون آلمان دانشگاه هایدلبرگ حمله مسلحانه مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد عملیات «وعده صادق» سرافرازی و سربلندی کشور بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس فرهاد دانشجو رییس دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: عملیات وعده صادق ، در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، انجام شد و نشان داد ایران در برابر هر کشوری که اهداف ، منافع و آرمان های او را مورد حمله قرار دهد، کوتاه نخواهد آمد و مقتدرانه خواهد ایستاد.

وی افزود: در این عملیات همه اهداف از پیش تعیین شده ایران حاصل شد و از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، عملیات خاتمه یافته است و ایران لزومی برای ادامه حملات نمی بیند مگر آنکه از سوی رژیم غاصب صهیونیستی حمله ای به مواضع و منافع جمهوری اسلامی صورت گیرد که در آنصورت جواب قاطع تری از سوی ایران دریافت خواهند کرد.

دانشجو یاداور شد: در این عملیات فقط مواضع نظامی اسراییل مورد توجه قرار گفت و دنیا باید خطوط قرمز ایران را محترم بشمارد و جنگ و کشتار را خاتمه دهد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی و همه غیورمردانی که در این عملیات شرکت داشتند، خاطر نشان کرد: این عملیات ، پاسخ کوبنده ای به دشمن بود و تقویت جبهه مقاومت و سربلندی و سرافرازی ایران را به همراه داشت . ان شالله این سرافرازی و پیروزی به برکت حضور حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ( مدظله العالی) و با اقتدار بیشتر ایران و نعمت و رحمت خداوند متعال هر چه بیشتر تداوم یابد.

کد خبر 6080266

دیگر خبرها

  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس/ بازداشت عامل حادثه
  • تهدید مسلحانه علیه کنسولگری ایران در پاریس | محاصره ساختمان دیپلماتیک توسط پلیس + فیلم
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران
  • مهاجم جدید پرسپولیس بی‌اثر بود (عکس)
  • آرسنال آماده حمایت 200 میلیون پوندی از آرتتا؛ خرید دو مهاجم لیگ برتری در اولویت
  • پلیس مانع ربایش دختر ۱۵ ساله شیرازی شد
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • دلیل اصلی گلزنی و درخشش مهاجم آرژانتینی استقلال چه بود؟
  • دستاورد عملیات «وعده صادق» سرافرازی و سربلندی کشور بود