Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: اختتامیه دهمین دوره جایزه ادبی "یوسف" ویژه داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت ۶ بهمن‌‌ماه در شهر بندرعباس برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در تشریح آخرین اخبار راه‌اندازی نهضت خودنوشت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس اظهار داشت: در این زمینه جنبش خوبی توسط سازمان بسیج پیشکسوتان و سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور خاطرنشان کرد: اکنون زمینه‌های راه‌اندازی این نهضت ایجاد شده تا با ارتباط‌گیری با همه ایثارگران به‌ویژه رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بتوانیم خودنوشت آنان‌ را جمع‌آوری کنیم.

بایرامی ابراز داشت: البته بسیاری از رزمندگان خودنوشت دفاع مقدسی را دارند که تنها نیاز به بازنویسی دارد که در این راستا اعلام کردیم تا خودنوشت‌های خود را در اختیار ادارات‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور قرار دهند.

دوره آموزشی "تربیت مربی نویسندگی و ادبیات داستانی" در استان گیلان برگزار می‌شودرویدادهای فرهنگی استان گیلان از طریق شورای فرهنگ عمومی تدوین می‌شودیادواره شهدای گیلانی عملیات کربلای پنج در رشت برگزار شد

وی تصریح کرد: اگرچه همه رزمندگان قادر به نوشتن خودنوشت دفاع مقدس نیستند اما بنیاد حفظ آثار اعلام آمادگی کرده تا با بهره‌گیری از مجموعه‌ها و مصاحبه‌گران مختلف مطالب را از پیشکسوتان دفاع مقدس دریافت کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی نهضت خودنوشت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تا پایان سال آمار آثار دریافت شده در این زمینه جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی می‌شود.

بایرامی درباره عملکرد استان‌ها در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای نویسندگان این عرصه با بیان اینکه امسال را سال کارگاه‌های تخصصی ادبیات و تاریخ دفاع مقدس می‌دانم افزود: امسال گام‌های بسیار خوبی در این حوزه برداشته شد. 

وی با بیان اینکه امسال اقدامات اجرایی مناسبی را در این بخش شاهد بودیم گفت: با بهره‌گیری از بهترین نویسندگان این عرصه اقدام به برگزاری کارگاه‌ آموزشی نظیر کارگاه خاطره‌نویسی دفاع مقدس کردیم که یک دوره دیگر آن در سمنان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور اذعان کرد: علاوه بر این در حوزه ادبیات داستانی دفاع مقدس نیز بهترین اساتید و نویسندگان پای کار آمدند و 5 بهمن‌ماه کارگاه آموزشی مربوط به این حوزه در هرمزگان آغاز می‌شود.

بایرامی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های ‌آموزشی در بخش داستان‌نویسی ویژه دفاع مقدس را امسال به صورت مجازی و آنلاین دنبال کردیم اظهار داشت: همچنین در حوزه تاریخ دفاع مقدس نیز برنامه‌هایی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های مذکور به صورت متمرکز از مرکز انجام شد عنوان کرد: در سطح استان‌ها نیز همکاران به خوبی پای کار بوده و پیشگام هستند و هر استان به تناسب نیاز خود اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کرده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: ارزیابی ما در بازدیدهای استانی و بررسی‌های استانی در این عرصه حاکی از این است که امسال‌ کارهای بسیار بزرگی در پرورش نیرو، استعدادیابی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجام شده است.

بایرامی از برگزاری اختتامیه جایزه ادبی "یوسف" خبر داد و افزود: 6 بهمن‌ماه اختتامیه دهمین دوره‌ جایزه ادبی "یوسف" ویژه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت به میزبانی استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه در این دوره از جایزه ادبی "یوسف" 3 هزار و 446 اثر به دبیرخانه ارسال شد خاطرنشان کرد: این تعداد اثر در نوع خود بی‌نظیر بود و نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 6 درصدی تعداد آثار ارسالی هستیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره به استقبال خوب جوانان از بخش داستان‌ کوتاه دفاع مقدس گفت: این افزایش نشان‌دهنده این است که نویسندگان جوان و نوقلمان گرایش بسیار خوبی به داستان‌های کوتاه حوزه دفاع مقدس دارند.

انتهای پیام/614/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور برگزاری کارگاه برگزار می شود جایزه ادبی استان ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران» و بزرگداشت روز معمار، چهارشنبه پنجم اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. همزمان با برگزاری این مراسم، نمایشگاهی از آثار شانزدهمین و هفدهمین دوره جایزه معماری میرمیران نیز برپا خواهد شد.

بزرگداشت روز معمار و برگزاری «یادمان و جایزه معماری میرمیران» با ایراد یک سخنرانی تحت عنوان «معماری حیاط» همراه خواهد بود.

همچنین اهدای جوایز هفدهمین دوره جایزه معماری میرمیران و مسابقه طراحی مفهومی «معماری حیاط» با بازآفرینی مفهوم حیاط در طراحی واحدهای مسکونی آپارتمانی، از دیگر بخش‌های هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران» است.

در کنار برگزاری هفدهمین دوره «یادمان و جایزه معماری میرمیران» و بزرگداشت روز معمار، آثار منتخب شانزدهمین و هفدهمین دوره جایزه معماری میرمیران، طی ۲ نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود.

حضور در این مراسم برای همه علاقه‌مندان آزاد است و می‌توانند روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ به سالن شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

کد خبر 6086687

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد