Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@20:08:26 GMT

نان در اهواز گران شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۲۹۷۹

نرخ انواع نان در کلانشهر اهواز به نانوایی هایی که آرد به نرخ مصوب دولتی دریافت می کنند افزایش یافت.

به گزارش ایرنا؛ از سطح شهر کلانشهر اهواز حاکی است هرقرص نان تافتون از سه هزار  و۵۰۰ ریال(۳۵۰تومان) به پنج هزار ریال(۵۰۰تومان) و نان سنگگ از ۲۰هزار ریال به ۳۰هزار ریال افزایش یافته است.

دیگر انواع نان در اهواز همچون بربری نیز افزایش ۷۰درصدی را نسبت به قبل نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از نانوایان گفتند: تغییر نرخ نان به صورت رسمی از مجاری قانونی به همه نانوایان اهواز ابلاغ شده است.

به گفته آنان درخواست افزایش نرخ نان از مدتها قبل به علت افزایش سطح دستمزدها و خمیرمایه ، حق بیمه ، اجاره بها و استهلاک سرمایه به سازمان صنعت ، معدن و تجارت و استانداری داده شده است.

با وجود افزایش نرخ نان ، نرخ آرد هیچ گونه افزایش نداشته و همچنان هر کیسه آرد به صورت سهمیه ای به قرار هرکیلوگرم سه هزار ریال(۳۰۰ تومان) از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان دراختیار نانوایان قرار می‌گیرد.

هنوز قیمت نان در شهرهای استان افزایش نیافته ولی گفته می‌شود به زودی نانوایان دیگر شهرهای استان قیمت نان را بر اساس ابلاغ جدید افزایش خواهند داد.
رضا نجاتی معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز در حاشیه دومین نشست استانی ستاد دهه فجر ضمن تایید افزایش نرخ نان در اهواز به خبرنگار ایرنا گفت: در این خصوص معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان باید پاسخگو باشد.

در ۲ سال اخیر نرخ نان در خوزستان بجز آزاد پزها که دایما" بهای نان را خودسرانه افزایش می‌دهند. تقریبا" ثابت بوده است.

پیش از این در برخی محافل افزایش نرخ نان در خوزستان مطرح شده بود و در هفته‌های اخیر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و  صمت خوزستان در حال دست یابی  به نرخی واحد برای نانوایان استان بودند.

برخی شهروندان اهوازی با افزایش نرخ نرخ به شرط افزایش کیفیت نان موافق هستند ولی به نظر می رسد در ۲ روز اخیر هیچ گونه تغییری در کیفیت نان رخ نداده است.

بر اساس اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان مصرف سالانه گندم در استان حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰هزار تن است.

کشاورزان خوزستانی سال زراعی گذشته حدود ۱.۲میلیون تن گندم به قیمت تضمینی به دولت فروختند

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افزایش نرخ نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان پروژه‌های عمرانی شرکت فعال است، گفت: مشکل آبگرفتگی در اهواز و تکمیل پروژه نیمه تمام شبکه فاضلاب این شهر در اولویت دولت سیزدهم قرار گرفت و هم اکنون به پیشرفت قابل قبولی رسیده است.  

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه مسئله فاضلاب شهر اهواز در سال‌های اخیر به عنوان یک دغدغه جدی مردم شریف این شهرستان مطرح بوده است، اظهار کرد: تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت توپوگرافی شهرستان اهواز موجب شده تا این شهر مشکلات عدیده ای در بحث فاضلاب داشته باشد و در فصل بارش با توجه به نبود شبکه دفع آب‌های سطحی مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر با بحران روبه رو شود.

صابر علیدادی با بیان اینکه این مهم که در سال‌های اخیر به عنوان یکی از چالش‌های جدی استان مطرح بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم به اولویت اول طرح‌های عمرانی دولت در خوزستان تبدیل شد، تصریح کرد: خوشبختانه با نگاه ویژه‌ای که در این دولت نسبت به حل مشکل فاضلاب در شهر اهواز وجود داشته، طرح فاضلاب اهواز اکنون با پیشرفت قابل قبولی همراه بوده که علاوه بر حل مشکلات پس زدگی فاضلاب در اهواز، در نبود شبکه دفع آب‌های سطحی هم کمک شایانی در سرعت دفع آب‌های سطحی داشته است.
علیدادی با بیان اینکه ادامه عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر اهواز طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ توانست میزان پیشرفت فیزیکی این طرح عظیم را از ۳۱ درصد به ۶۱.۵ درصد ارتقا دهد، گفت: این یعنی معادل ۳۰.۵ درصد افزایش پیشرفت فیزیکی طرح که این پیشرفت از ایجاد ۲۲۹ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی و احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ  ناشی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث فاضلاب اهواز و تلاش برای شتاب بخشی به طرح‌های فاضلاب و آب استان با توجه به فرصت ایجاد شده در دولت سیزدهم و برطرف شدن مشکل فاضلاب شهر اهواز یکبار برای همیشه، خاطر نشان کرد:مهمترین دغدغه و نارضایتی مردم اهواز در روند اجرایی پروژه فاضلاب شهر اهواز، ترمیم نوارهای حفاری بوده و ضمن عذرخواهی از مردم اهواز این اطمینان را به شهروندان اهوازی می دهیم که هیچ پروژه جدیدی تا قبل از اتمام پروژه قبلی، آسفالت و آماده سازی محل تردد ساکنان هر منطقه آغاز نخواهد شد. ترمیم نوارهای حفاری در حال انجام بوده و تمامی معابری که پروژه آن‌ها به اتمام رسیده است در اسرع وقت اصلاح و آسفالت خواهد شد.

وی اجرای ۳۱۷ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در دولت سیزدهم در کلانشهر اهواز را یکی از مهمترین اقدامات سال ١٤٠٢ عنوان کرد و گفت: تلاش می شود در سال ۱۴۰۳ ورودی های فاضلاب به رودخانه کارون را حذف کنیم که این اقدام برای خوزستان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در بخش دیگری از اظهارات خود به جزئیات اجرای طرح های آب و فاضلاب استان پراخت و گفت: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات آبرسانی هستند و با اجرای طرح‌های آبرسانی و محرومیت زدایی در روستاهای استان جمعیت روستایی نیز تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار خواهند گرفت.

علیدادی با اشاره به اقدامات عملی انجام شده به منظور آبرسانی و ارتقاء سطح پایداری تامین آب شربشهرها و روستاهای استان در بیش از ۱۳۷۰ روستا تصریح کرد: تاکنون پروژه های موردنظر در ۴۸۴ روستا تکمیل و انجام شده است. در ادامه و برای تکمیل کل پروژه ها در مرحله دوم که شامل ارتقاء کیفی آب شرب و بعضاً اصلاح شبکه توزیع، خطوط انتقال، مخازن ذخیره و تأسیسات است،  برنامه ریزی لازم در شرکت آب و فاضلاب خوزستان انجام شده و بخش های زیادی در قالب قرارداد طرح محرومیت زدایی، صندوق توسعه ملی، اعتبارات ملی، استانی، تنش آبی، مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت، گروه های جهادی، خیران و سایر منابع اعتباری در حال انجام است.

وی به اجرای ۱۸ پروژه در قالب ۵۰۲ روستا و ۱۵ شهرستان و اجرای ۲۵۳ کیلومتر خطوط انتقال آب در سال ۱۴۰۲ ( ۲۲۲ کیلومتر طرح جهاد آبرسانی) اشاره کرد و افزود: احداث ۵ باب مخزن ذخیره بتنی به ظرفیت مجموع ۱۲۵۰۰ متر مکعب، حفاری و تجهیز ۱ حلقه چاه آب شرب و افتتاح آبرسانی به ۴۰ روستا، آبرسانی و ارتقای سطح پایداری در ۴۸۴ روستای استان، احداث ۴ باب آب شیرین کن روستاهای آبادان، شهرهای آبادان، خرمشهر و هندیجان به ظرفیت کلی ۷۴هزار مترمکعب در شبانه روز که در مرحله مناقصه و انتخاب سرمایه گذار است، از دیگر اقدامات این شرکت است.

وی با اشاره به اینکه احداث و بازسازی ۱۳ باب مخزن ذخیره آب با حجم کلی ۸۱۰۰ مترمکعب به اتمام رسیده و در مدار بهره‌برداری است، خاطر نشان کرد: احداث و بازسازی ۶۱ باب مخزن ذخیره آب با حجم کلی ۲۰۶هزارمترمکعب درحال اجرا و در دست اقدام و افزایش ظرفیت تأمین آب به میزان ۳۲۲هزار مترمکعب در روز از دستاوردهای آبفا خوزستان در بخش آبرسانی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه از ابتدای سال ١٤٠٢ با انجام عملیات اجرایی فاضلاب پیشرفت فیزیکی طرح های فاضلاب استان به جز اهواز از ۵۷ درصد به ۶۱ درصد افزایش یافته است، افزود: این پروژه‌ها در قالب ۱۵ طرح در ۱۸ شهر استان در حال اجرا هستند که منجر به افزایش درصد بهره‌مندی مشترکان از خدمات فاضلاب از ۴۰ درصد به ۴۳ درصد شده اند.

وی ساماندهی و تکمیل شدن پروژه فاضلاب اهواز، افتتاح تصفیه خانه‌های فاضلاب آبادان و خرمشهر، آبرسانی به روستاهای دارای مشکل و استفاده از ظرفیت پساب تصفیه خانه های فاضلاب برای صنایع و ایجاد درآمد پایدار را از مهمترین اولویت های این شرکت در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صالحی: پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز اولویت دولت در خوزستان است
  • افزایش پرواز‌های فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • فعالیت مراکز اهدای خون خوزستان در شب‌های قدر
  • هوای ناسالم سه شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • آیین سنتی « گرگیعان » در خوزستان برگزار شد 
  • جشن گرگیعان در خوزستان
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال