Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پمپئو وزیر خارجه تندرو و جنگ طلب سابق آمریکا همزان با افزایش تنش ها میان آمریکا و ناتو با روسیه بر سر اوکراین اظهار داشت که درگیری روسیه و اوکراین، ضعف دولت بایدن را کاملا آشکار می کند.

به گزارش ایرنا؛ وزیر خارجه دولت تندروی دونالد ترامپ در فاکس نیوز مدعی شد که از مذاکره با دولت ایران  گرفته تا اجازه دادن به کنترل افغانستان از سوی طالبان و همچنین مسوول نساختن چین در مورد منشا ویروس کرونا و عدم مقابله با آن در ارتباط با تایوان، همه ضعف های دولت بایدن در یک سال گذشته را نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سابق آمریکایی ادامه داد اما عدم توانایی بایدن و ضعف او در بازداشتن روسیه از حمله به اوکراین قابل قیاس نیست.

پمپئو مدعی شد ولادیمیر پوتین قصد دارد حکمرانی روسیه را در شرق اروپا احیا کند و کشورهای سابق شوروی را بار دیگر به تسخیر خود درآورد. این امر برای اروپا و امنیت ملی آمریکا فاجعه بار خواهد بود.

وی تصریح کرد هر تیم شایسته در کاخ سفید و هر رئیس جمهور توانمندی در آمریکا به چنین تهدیدهایی با تحمیل هزینه های فوری و ملموس بر روس ها پاسخ می داد.

این مقام دولت ترامپ گفت دولت آمریکا باید به افزایش شدید نیروهای نظامی در نزدیکی مرزهای اوکراین از طریق تحریم های اقتصادی ویران کننده و تضمین آهنین برای توانمند سازی دفاعی اوکراین در صورت حمله روسیه، پاسخ دهد.

وی افزود بایدن باید کشورهای اروپایی را در مقابله با پوتین متحد کند اما بازدارندگی با ضعف بایدن حذف شده است. اظهارات اخیر بایدن به رسانه ها مبنی بر تهاجم جزیی ارتش روسیه به اوکراین، تنها حمله روسیه را تشویق کرده است.

وزیر خارجه دولت ترامپ اذعان کرد در دولت ترامپ، ما تجهیزات حیاتی نظامی به اوکراین ارائه کردیم که جذابیت هرگونه حمله به اوکراین را برای کرملین کمتر می کرد.

این مقام آمریکایی گفت: اقدامات بایدن نشان می دهد که او  معتقد است تهاجم روسیه تأثیر زیادی بر آمریکایی ها نخواهد داشت. اما اگر پوتین به اهداف خود دست یابد، یک اوکراین تحت کنترل روسیه پیامدهای مهمی برای مردم آمریکا خواهد داشت.

وی افزود قیمت انرژی به دلیل تأثیر تهاجم بر بازارهای جهانی انرژی به طور سرسام آوری افزایش می یابد و این امر مستقیماً بر هزینه گرمایش خانه برای هر آمریکایی تأثیر می گذارد. بی‌ثباتی در اروپا روابط اقتصادی آمریکا در این منطقه را تحت فشار قرار می‌دهد و در نتیجه مشاغل کمتری برای آمریکایی‌ها ایجاد می‌شود.

پمپئو مدعی شد فقط قدرت مانع جنگ می شود، ضعف آن را به وجود می آورد و شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین، رهبر کره شمالی و رهبران ایران در حال تماشای چگونگی پاسخ آمریکا به تلاش‌های روسیه برای حمله به اوکراین هستند.

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تعجب پوتین از اصرار آمریکا برای تبرئه اوکراین در حمله تروریستی مسکو

رئیس‌ جمهور روسیه گفت: آمریکا از طریق کانال‌های مختلف تلاش می کند همه را متقاعد کند که ظاهراً هیچ ردپایی از کی‌یف در حمله تروریستی خونین به تالار شهر کروکوس وجود ندارد و این اقدام، کار گروه تروریستی داعش است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ولادیمیر پوتین شامگاه دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانس با هدف بررسی اقدامات انجام شده پس از حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس در منطقه مسکو افزود: ما می‌دانیم که چه کسی فرمان حمله تروریستی در کروکوس را داده است.

وی گفت: جنایت وحشتناک در کروکوس، اقدامی برای ارعاب و ایجاد وحشت در جامعه روسیه است که توسط اسلام گرایان افراطی انجام شد؛ این سوال مطرح می‌شود که چه کسی از این کار سود می‌برد.

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: باید به تعدادی از سوالات دیگر نیز پاسخ داد که آیا اسلام گرایان افراطی واقعاً تصمیم به حمله به روسیه گرفتند؟

وی افزود: همچنین باید به این سوال پاسخ داد که چرا تروریست‌ها پس از ارتکاب جنایت در کروکوس قصد عزیمت به اوکراین را داشتند و چه کسی در آنجا منتظر آنها بود؟

پوتین حمله تروریستی در کروکوس را حلقه‌ای از مجموعه‌ای از تلاش‌های کسانی خواند که از سال ۲۰۱۴ به دست رژیم نئونازی کی‌یف با روسیه می‌جنگند.

رئیس‌جمهوری روسیه با بیان اینکه هیتلر جوان جدید در اوکراین در حال شکل‌گیری است، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح روسیه ابتکار عمل را در تمام خط تماس در دست دارند و ضد حمله اوکراین شکست خورده است.

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت مجدد به خانواده و دوستان جان‌باختگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان حادثه تروریستی تالار شهر کروکوس گفت: از همه کسانی که مردم را در شرایط سخت نجات دادند و به قربانیان کمک کردند تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد: کسانی که حمله تروریستی را در کروکوس طراحی کردند امیدوار بودند که هراس و اختلاف در جامعه ایجاد کنند، اما با اتحاد مردم مواجه شدند.

پوتین افزود: در این دوران سخت، جامعه روسیه نمونه‌ای از همبستگی، انسجام و حمایت متقابل واقعی را پس از حمله تروریستی در کروکوس نشان داد.

پوتین در ادامه بر ارائه گزارش‌های منظم مسئولان مربوطه در مورد پیشرفت تحقیقات در مورد حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به آتش‌سوزی محل قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۳۷ نفر (بنا بر آمار کمیته تحقیقات روسیه) و مجروح شدن ۱۸۰ نفر (بنا بر آمار وزارت بهداشت منطقه مسکو) منجر شد. شاهدان عینی از حضور چهار تروریست سخن گفتند که بعداً گفته شد آنها مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن نیز همراه داشتند. این آتش‌سوزی منجر به فروریختن بخش‌هایی از این تالار شد.

بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به این تالار حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در حالی که در حال فرار به سمت مرز اوکراین بود، در بریانسک متوقف و چهار تروریست بازداشت شدند. نخستین جلسه دادگاه متهمان این عملیات تروریستی شامگاه یکشنبه به دلایل امنیتی پشت درهای بسته در مسکو برگزار شد.

با وجود آنکه رسانه‌ها و مقامات غربی، از گروه تروریستی داعش به عنوان عامل این حمله تروریستی یاد کرده و اوکراین را از دخالت در این عملیات تبرئه کرده‌اند، برخی مقام‌های مسکو ضمن تعجب از سرعت عمل غرب در شناسایی عوامل تروریستی بر تکمیل تحقیقات خود در این زمینه تأکید کرده‌اند.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اصرار مقام‌های آمریکایی بر عدم دخالت اوکراین در حمله تروریستی سوم فروردین به تالار کروکوس مسکو و معرفی داعش به عنوان عامل این حمله گفت: نخبگان سیاسی ایالات متحده طی دهه‌ها در صحنه‌سازی و منحرف کردن افکار عمومی ماهر شده‌اند.

ماریا زاخارووا افزود: تا زمانی که تحقیقات در مورد حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس تکمیل شود، هر عبارت واشنگتن در توجیه (عدم نقش) کی‌یف باید به عنوان مدرک تلقی شود؛ از این گذشته، تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی سازمان یافته اوکراین توسط لیبرال دموکرات‌های آمریکایی و مشارکت در طرح‌های فساد خانواده بایدن سال هاست ادامه دارد.

کد خبر 739200

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • روسیه: آمریکایی‌ها خودشان را در حادثه تروریستی کروکوس لو دادند
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • آمریکا،انگلیس واوکراین در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو دست داشتند
  • ابراز تعجب پوتین از اصرار آمریکا برای تبرئه اوکراین در حمله تروریستی مسکو