Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرآنلاین، روند مهاجرت ایرانیان سیر صعودی دارد، اما در این بین چهار کشور هستند که بیشترین مهاجر ایرانی را داشته‌اند. دراین‌باره بهرام صلواتی، رئیس رصدخانه مهاجرت می‌گوید: «جمعیت مهاجران در جهان بر اساس دو معیارِ کشور محل تولد و شهروندی، آمارهای متفاوتی دارد، بر اساس آمار سازمان ملل، چهار کشور آلمان، سوئد، هلند و فرانسه در اتحادیه اروپا در حال حاضر میزبان بیشترین تعداد مهاجر متولد ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(انگلیس به دلیل خروج از اتحادیه اروپا از این لیست حذف شده است). براساس این آمار در سال ۲۰۲۰ ، کشور آلمان با۱۵۲ هزار و ۵۹۰ مهاجر متولد ایران در جایگاه نخست قرار دارد. همچنین در سال ۲۰۲۰ بیشترین درخواست ویزای ثبت شده و همچنین تعداد ویزای شنگن صادر شده برای ایرانیان در اروپا، متعلق به کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا بوده است. لذا کشور آلمان اولین مقصد ایرانی‌ها برای مهاجرت به اروپاست. انگلستان دومین مقصد مهاجرت ایرانی‌ها در خارج از اتحادیه اروپا است و در حال حاضر حدود ۸۳ هزار و ۵۳۱ نفر ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند. همچنین استرالیا همواره یکی از مقصدهای اصلی مهاجرت ایرانی‌ها در همه انواع مهاجرت از جمله مهاجرت کاری بوده و تعداد کل جمعیت ایرانی‌ها در استرالیا در این سال‌ها روندی صعودی داشته است.»

متن کامل این گفت‌گو را این‌جا بخوانید.

۲۳۵۲۳۳

کد خبر 1595954

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مهاجرت مهاجرت تحصیلی اتحادیه اروپایی ایرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت اجتماعی» است.

به گزارش گاردین، بهداشت، مسائل شغلی، دفاع و امنیت نیز همگی پیش از بحران مهاجرت قرار می‌گیرند. 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد اکثر مردم بلژیک مایلند که پارلمان اروپا نقش کمتری در سیاست کشورشان داشته باشد.

افزون بر این، ۶۰ درصد رای دهندگان دیدگاه منفی نسبت به آمریکا داشتند که به گفته کارشناسان ممکن است به دلیل بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به ریاست جمهوری باشد.

انتخابات پارلمان اروپا قرار است از ششم تا نهم ماه ژوئن برگزار شود. این دهمین انتخابات پارلمانی پس از اولین انتخابات مستقیم در سال ۱۹۷۹ و اولین انتخابات پارلمان اروپا پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه) است. غالب نظرسنجی‌هایی که تا کنون انجام شده نشان می‌دهد احزاب راست‌گرا احتمالا اکثر کرسی‌ها را به دست خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • 48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • مهاجرت هنرمندان ایرانی با پشیمانی؟
  • چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست