Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:47:59 GMT

همچون شهدا حسینی و زینبی عمل کنیم

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۳۰۹۵

همچون شهدا حسینی و زینبی عمل کنیم

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در یادواره شهدای «کربلای ۴ و ۵» در شهرستان فیروزآباد گفت: یگان‌ها در دوران دفاع مقدس به صورت منطقه‌ای دسته بندی می‌شدند که یگان‌های شهرستان‌ها به این شکل دسته بندی می‌شدند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با یادآوری این مطلب که فردی که توانسته بود فرماندهی خود را به خوبی نشان دهد، می‌توانست سلسله مراتب را طی کند و به فرماندهی‌های بالاتر برسد، تاکید کرد: فرماندهان در کنار نیرو‌های خود زندگی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در دوران تصدی من بر سازمان بنیاد شهید، در یادوراه‌های مختلف شهدا شرکت کرده‌ام و در این ایام درک کردم در هر گوشه گوشه این مملکت مردمان دلیر زندگی می‌کرده‌اند، گفت: همه شهرستان‌های ما نقاط اوج و برجسته دارند و افرادی به تاریخ معرفی کردند که هر کدام قهرمانان واقعی هستند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه زندگی نامه بسیاری جانبازان، آزادگان، ایثارگران و شهدای ما نوشته نشده است، گفت: آنان به موقع کلام امام (ره) را درک کردند، یکی از محور‌های دفاع از حرکت امام (ره) رزمندگان بزرگ ایل قشقایی و عشایر هستند و برخی از آنان در سال ۱۳۴۲ خورشیدی از امام راحل (ره) حمایت می‌کنند و امام (ره) از این حمایت تشکر می‌کنند.

او با بیان اینکه عشایر در زمینه سازی انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به ندای امام (ره) لبیک گفتند، گفت: آنان به دلیل بصیرت شان به قله رسیدند، چرا که شهادت قله زندگی هر فرد است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی‌ها در مسیر می‌روند، اما نمی‌رسند و آنان تعلل می‌کنند و وقت را از دست می‌دهند، گفت: انسان‌ها بدانند مرگ سراغ همه ما می‌آید، وقت و زمان این دنیا محدود است و به سرعت در گذر است.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه افراد ثابت قدم مدام در حال تلاش کردن هستند و از راه لحظه‌ای غفلت نمی‌کنند و این راه را شهدا به خوبی به ما نشان دادند، گفت: شهدا الگوی واقعی جامعه ما هستند، امروز شهدای مدافع حرم و شهدای گمنامی هم هستند که بعد از سال‌ها اجازه می‌دهند ما آنان را تفحص کنیم و در میان ما می‌آیند تا تلنگری بزنند که جهاد و ایثار تمام نشده و مستمرا ادامه دارد و مبارزه با دشمن ابعاد مختلفی دارد.

او با اشاره به اینکه کسانی که دنباله رو اهل بیت (ع) هستند یک لحظه از این راه غفلت نمی‌کنند، گفت: دشمنان ما سعی می‌کنند با فشار به معیشت، مردم را از راه دور کنند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: دشمنان در طول تاریخ این رویه را طی کردند، تا انقلاب اسلامی و فریاد‌های حسینی ما هست، دست از سر ما بر نمی‌دارند و این راه تمام نمی‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه باید تحمل کنیم، اما می‌دانیم که مسائل و مشکلات موجود در شان ملت ایران نیست و فقط باید یک نکته یادآوری کنیم که این مسائل به خاطر آنست که توکل خود را از دست داده‌ایم،گفت: در همین دفاع مقدس با دست خالی هر زمان رزمندگان اسلام احساس عجز می‌کردند و فرماندهان به ساحت مقدس اهل بیت (ع) متوسل می‌شدند، به پیروزی هم می‌رسیدیم، خدای دفاع مقدس، خدای اقتصاد هم هست و انچه که باعث گرفتاری ما شده به این خاطر است که بعضا دست از دامن اهل بیت (ع) کوتاه کرده ایم و فکر می‌کنیم ما کاره‌ای هستیم.

او با بیان اینکه خدا با ابتلا و امتحان صداقت ما را می‌سنجد و هرگاه امتحان را پس دادیم دست ما را گرفته است و شهدا این را فهمیده بودند، گفت: شهدا نیازی به برگزاری یادواره ندارند و آنان بر اساس آیات قرآن زنده‌اند و دست شان باز است و هر کسی که دست به سوی آنان دراز کند را دستگیری می‌کنند، ما نیازمندیم قهرمانی قهرمانان خود را ذکر کنیم و یاد کنیم این افراد چه کسانی بودند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: امروز ما همچون شهدا باید حسینی و زینبی عمل کنیم تا آیندگان حسرت گذشته را نخورند، همانطور که ما امروز حسرت اشتباه کوفیان را می‌خوریم، شهدا عمل به موقع و به هنگام انجام دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران حسینی و زینبی حسرت گذشته آیندگان کشور قاضی زاده هاشمی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش

سیدحسین حسینی این روزها درگیر حواشی عجیبی شده است و یک پایش در کمیته انضباطی است و پای دیگر در تمرینات استقلال.

کاپیتان استقلال پس از بازی با آلومینیوم اراک یکی از هواداران زن استقلال را در آغوش کشید و درنهایت با تصمیم کمیته انضباطی، جمعا به پرداخت ۳۳۰ میلیون تومان و محرومیت از همراهی استقلال در بازی با تراکتور محکوم شد.

تصویری از سیدحسین حسینی کنار دخترش منتشر شده که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: خبرورزشی

 

دیگر خبرها

  • (عکس) تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش
  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس
  • فیلم/ کشف پیکر ۳۵ شهدا در محوطه بیمارستان الناصر خان یونس
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید