Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان البرز -عادل منصورکیائی گفت: ۱۱ طرح بهسازی و چهار طرح احداثی در حوزه راه‌های فرعی و روستایی با اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیارد تومان در این استان اجرا می‌شود.

او می گوید: از مجموع یک هزار و ۷۸ کیلومتر راه‌های فرعی و روستایی این استان، ۱۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی راه‌های روستایی است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به این که از ۹۴۰ کیلومتر راه‌های روستایی البرز، تاکنون ۷۹۰ کیلومتر آسفالت شده است، عنوان کرد: بخش اعظمی از راه‌های روستایی استان در وضعیت مطلوب قرار دارند و از نعمت آسفالت برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیائی در ادامه با بیان این که فعالیت در حوزه راه‌های روستایی و فرعی به دو بخش پروژه‌های احداثی و بهسازی تقسیم می‌شود، گفت: با اجرای طرح ‌های احداثی راه‌های شوسه آسفالت و درطرح های بهسازی؛ عملیات روکش، لکه‌گیری و نگه‌داری راه‌های آسفالته اجرایی می‌شود.

او می گوید: این اداره‌کل برای سال جاری انجام چهار طرح احداثی را در دستور کار قرار داده است که بیشتر آن در طالقان اجرا می‌شود، چون این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان راه‌های شوسه بیشتری دارد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: اجرای ۱۱ طرح بهسازی نیز در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است که در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارند.

کیائی در ادامه درباره دلایل طولانی‌شدن روند اجرای طرح ‌های مذکور، عنوان کرد: مراحل تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه استان از قبیل مبادله موافقت‌نامه و ابلاغ مصوبه مربوط به اعتبارات حوزه راه‌های روستایی زمانبر است.

او گفت: از طرفی براساس ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه استان، این اداره‌کل موظف است برای اجرای برخی از طرح ‌ها الزاماتی، چون داشتن مجوز محیط زیستی، مستندات مربوط به مشاور پدافند غیرعامل و توجیهات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را لحاظ کند که طی این مراحل باعث می‌شود انجام طرح ها به تاخیر بیفتد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: اعتبارات مصوب برای اجرای طرح های بهسازی و احداثی حوزه راه‌های روستایی و فرعی استان حدود ۶۱ میلیارد تومان است که البته معمولا در نهایت بین ۴۰ تا ۵۰ درصد مبلغ به این اداره‌کل تخصیص داده می‌شود.

انتهای پیام /ر.ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای بهسازی جاده ها راه های روستایی حوزه راه اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از احداث ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در یک سال گذشته خبر داد که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ از افزایش ۷۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل احداث شده است که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین‌آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه‌جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و احداث راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان، نقش به‌سزایی در محرومیت‌زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: در سال‌جاری نیز احداث راه‌های روستایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا بخشی از عقب‌ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

کد خبر 747439

دیگر خبرها

  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد