Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: اینکه بخواهیم کمبود مخاطب برخی سریالها را به گردن نداشتن چهره‌های مطرح بیندازیم توجیه کاملا اشتباهی است چون سریال اگر سریال باشد، بدون چهره هم دیده خواهد شد.

ابراهیم وحیدزاده کارگردان باتجربه در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: برخلاف تصورات غلطی که رایج شده اگر سریال‌سازان متن قوی داشته باشند و فیلمنامه‌هایی را انتخاب کنند که کشش داشته باشند بدون بازیگر چهره هم می توانند مورد توجه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ سریال سازی را هم نگاه کنید می‌بینید اتفاقا بسیاری از بازیگران مشهور دهه‌های بعد در زمان ایفای نقش در سریالهای اولیه، عموما گمنام و کم نام و نشان بودند. 

این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: بازیگران سریالهایی مانند "فرار از زندان" در زمان پخش ابتدایی سریال چندان شناخته شده نبودند، ولی کیفیت دراماتیک سریال و کارگردانی آن قدر بالا بود که اول سریال دیده شد و بعد هم بازیگران مورد توجه قرار گرفتند. در ایران هم سریال‌هایی داشته‌ایم که کلی بازیگر جدید معرفی کرده‌اند. 

وحیدزاده که سابقه سالها کمدی‌سازی دارد با تاکید بر اهمیت سناریو در سریال سازی گفت: در سریالهای کمدی، اهمیت متن دوچندان می‌شود مگر آن که سریال سازی را جدی نگیریم و کمدی را با بداهه پردازی اشتباه بگیریم، نوشتن سناریوی کمدی بسیار سخت‌تر از دیگر ژانرها است، چون در این گونه باید با موقعیت‌های خنده‌دار و پرهیز از هر گونه ابتذال، مخاطب را خنداند. 

وی درباره اینکه چطور می‌شود کمدی‌های ماندگار ساخت؟، اظهار داشت: ماندگاری حاصل نمی‌شود مگر با استفاده از اهل فن در قامت نویسنده و کارگردان. نویسنده حرفه‌ای که باشد و متن خوب را ارائه دهد و کارگردانی هم توانایی اجرا و بازیگرانی داشته باشد، قطعا کیفیت تولید بالا خواهد رفت ولی وقتی از همان ابتدای کار که متن است، کار را شوخی می‌گیرند معلوم است که تا ثریا، دیوار، کج می‌شود. 

کارگردان کمدی‌هایی از جمله "مجسمه" و "شام عروسی" که از تلویزیون هم پخش شده با اشاره به اینکه زیربنای تولید فیلم و سریال، یکی است، بیان کرد: وقتی هر قسمت از سریال را به چشم یک فیلم کامل ببینیم حتما ماده داستانی لازم و اوج و فرود کافی را برایش خلق می‌کنیم، این موضوع باعث می‌شود که مخاطب، جذب شود، ولی برخی سریالها سه چهار قسمت اول را تلف می‌کنند تا به مخاطب بفهمانند ماجرا از چه قرار است و این یعنی اینکه مخاطب ممکن است قید سریال را بزند. 

وحیدزاده گفت: اگر با متن قوی و درست پیش برویم حتما در همان قسمت اول سریال به اندازه یک فیلم برای مخاطب هیجان ایجاد می‌کنیم و نتیجتا مخاطب هم خیلی زود جذب می‌شود و کار را دنبال می‌کند. پس باید سریال سازی را در تک‌تک قسمت‌ها جدی بگیریم تا حاصل کار، منطقی باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سریال سازی سریال سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون

سکانسی از حضور ریما رامین فر در یک سریال تلویزیونی که ۲۱ سال پیش روی آنتن تلویزیون رفته است مورد توجه قرار گرفت. او بعد‌ها با نقش هما که در مجموعه سریالی پایتخت به عهده داشت، محبوبیت بسیاری پیدا کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: همشهری

tags # سریال پایتخت سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید + عکس
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • گزارش تصویری | قاب‌های ماندگار
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • تغییر چهره جالب بازیگر سریال «جومونگ»/عکس
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • مرا ببوس برای اولین بار/ بوسه‌ای که سانسور نشد
  • سوژه‌‎های فوتبالی در قاب تصویر