Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر کامران افصحی، مهدی یعقوبی، ناصر مسلمی و مرضیه صباغی از دانش‌آموزان سال ۶۵ شامگاه دوشنبه در این مراسم از خاطرات و حال و روز دوستان و همکلاسی‌های خود که در بمباران آن روز مجروح شده و یا به شهادت رسیده بودند، گفتند.  

کامران افصحی، دانش‌آموز سال های گذشته و استاد دانشگاه در این سال ها با یادآوری خاطراتش از لحظه بمباران که در کسری از ثانیه اتفاق افتاده بود به دانش‌آموزان حاضر در سالن گفت: قدر لحظاتی که می‌توانید با آرامش در مدرسه حضور داشته باشید را بدانید، چرا که برای امنیت این روزها و امکاناتی که در اختیار دارید هزینه‌هایی گزافی به قیمت ارزش خون فرزندان بسیاری از خانواده‌ها صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصمت صدرمحمدی مدیر اسبق مدرسه نواب صفوی (میثاق کنونی) با خوانش شعری که در وصف اوضاع و احوال آن روزها سروده‌ بود حال و هوای حاضرین در محفل خاطره‌گویی را دگرگون کرد.

مهدی یعقوبی از فعالان عرصه سینما، با گریزی به تاکتیک‌ها و اتفاقاتی که در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس روی داده بود، به لزوم حفظ و ارج نهادن به ارزشهای دفاع مقدس اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ‌نویسی ایران اسلامی از شهریور سال ۱۳۵۹ و از صفر باید آغاز شود، گفت: هر یک از عزیزانی که به مقام شهادت نایل آمدند دارای دید و شخصیتی متفاوت بودند و این تفاوت پاک و منزه بودن باید از نسل جوانان گذشته به نسل امروزی انتقال یابد.

بخش پایانی مراسم محفل خاطره‌گویی "مشق‌های ناتمام"، به رونمایی نماهنگ "پرواز فرشته‌ها"  اختصاص داشت که با حضور مسئول استانی و فعالان فرهنگی هنری استان از این نماهنگ بعنوان یکی دیگر از تولیدات حوزه هنری زنجان با مضمون بمباران کوچه بینش رونمایی شد.

شعر این نماهنگ از شاعر ملی و آئینی استان استاد ولی‌الله کلامی زنجانی بود که چند روز پس از بمباران مدارس کوچه بینش در سال ۱۳۶۵ سرود شده بود.

پس از مستند کوتاه "بچه‌های کوچه بینش" که در سال گذشته تولید و رونمایی شد و کتاب خاطرات دانش‌آموزان مدرسه بینش که در مرحله کارشناسی است، نماهنگ "پرواز فرشته‌ها" سومین اثر تولید شده در حوزه هنری زنجان با موضوع بمباران مدارس کوچه بینش است.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی حوزه هنری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی حوزه هنری زنجان جنگ تحمیلی حوزه هنری زنجان دانش آموزان کوچه بینش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانش آموزان خوانساری از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان، این دانش آموزان با تجمع در این هنرستان حمایت خود را از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به رژیم جعلی صهیونیستی اعلام کردند.


در این مراسم پرچم کشور‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز به آتش کشیده شد.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری
  • حمایت دانش آموزان خوانساری از عملیات وعده صادق
  • «پا به ماه» به تلویزیون بر می‌گردد/ روایتی نفس‌گیر از لحظه‌ تولد
  • روایتی هنری از تنوع قومیتی