Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی امیری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۷۱۹ فقره تخلف اضافه بار از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده‌های استان مرکزی شناسایی شد که این رقم نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته‌ است.

وی ادامه داد: جاده‌ها از جمله سرمایه‌های ملی بوده و عدم رعایت تناژ استاندارد توسط ناوگان حمل و نقل کالا، آسیب‌های جدی به زیرساخت‌ راه‌ها در شبکه حمل و نقل جاده‌ای را به همراه داشته و این مهم موجب هزینه‌های زیادی برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در راستای پیشبرد اهداف طرح سراسری گشت دروازه‌ای، تیم‌هایی متشکل از کارشناسان حمل و نقل و پلیس راه با استقرار در پاسگاه‌های پلیس راه و در قالب گروه‌های سیار با استفاده از سامانه باسکول سیار، متخلفین دارای اضافه بار را شناسایی و به کمیسیون رسیدگی به تخلفات رانندگان معرفی می‌شوند.

امیری اظهار داشت: استفاده‌ از سامانه‌های هوشمند نظارتی از دیگر راهکارهای کنترل اضافه بار در جاده‌های استان مرکزی بوده و در این راستا جاده‌های استان به چهار سامانه هوشمند توزین تجهیز شده‌ است.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل بازدیدهای میدانی و خروجی سامانه‌های هوشمند توزین (wim) ۲ شهرستان دلیجان و اراک بیشترین تخلف حمل کالا با اضافه تناژ را به خود اختصاص داده‌ و نیاز است برای کنترل این مهم، نظارت‌ها با جدیت بیشتری تداوم یابد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: کنترل ایمنی بار، ایمنی ناوگان، بارنامه، تجهیزات ایمنی و استانداردهای سلامت فنی وسایل نقلیه و کارت هوشمند را از جمله مهمترین شاخص‌ها برای کاهش تخلف و افزایش ضریب ایمنی در جاده‌ها است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۶۵۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی مرکز مدیریت راه های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی مرکز مدیریت راه های کشور راهداری و حمل و نقل جاده ای جاده های استان استان مرکزی جاده ای استان جاده ها اضافه بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ بابک کاوه ئیان افزود: براساس سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان در سال گذشته دارای اضافه بار بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش تناژ به شدت زیر ساخت راه و ایمنی جان مردم را در استان به مخاطره می‎اندازد، اظهار داشت: در این راستا شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه تناژ در سال گذشته با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت و این روند امسال نیز ادامه دارد.

کاوه ئیان گفت: اضافه تناژ ناوگان، علاوه بر این که سیستم ترمز خودرو را به مخاطره می‎اندازد و درصورت برخورد با خودرو‌های سواری حادثه آفرین است، زیرساخت جاده‌ای را نیز به شدت تخریب می‌کند.

وی یادآور شد: بیشترین اضافه تناژ مربوط به ناوگان حمل مصالح ساختمانی است که در محور‌های مواصلاتی "بوشهر-برازجان"، "برازجان- دالکی" و جاده‌های پیرامونی شهر‌های "کنگان"، "دیر" و "خورموج" رخ می‌دهد.

کاوه ئیان بیان کرد: نظارت بر اضافه تناژ ناوگان در قالب گشت‌های مشترک با پلیس راه و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا در کلیه محور‌ها به خصوص مبادی بارگیری معادن و پاسگاه‌های پلیس راه انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین از طریق نظارت و کنترل ناوگان باری توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری (معادن)، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اضافه تناژ صورت می‌گیرد.

کاوه ئیان یادآور شد: ناوگان باری که فاقد بارنامه یا دارای اضافه تناژ باشند، با همکاری پلیس راه مشمول توقیف وسیله نقلیه، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان می‌شوند.

دیگر خبرها

  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • اجرای ده‌ها طرح عمرانی فعال راهداری در استان مرکزی
  • مراجعه بیش ۷ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران