Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@23:58:34 GMT

ضرورت کلسیم برای سلامت قلب ثابت شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۳۲۷۳

ضرورت کلسیم برای سلامت قلب ثابت شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، قلب انسان که به بزرگی مشت دست است روزانه به طور متوسط ​​۱۰۰ هزار بار می تپد. با این حال، بیماریهایی که قلب را از پمپاژ موثر خون باز می دارد، می تواند مشکلات جدی ایجاد کند و در نهایت فرد به پیوند قلب نیاز پیدا کند.

متخصصان ژاپنی در بررسی خود نشان دادند که یک جهش ناشناخته قبلی می تواند منجر به بیماری به نام "کاردیومیوپاتی متسع" شود که یکی از دلایل اصلی نارسایی قلبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

مواد غذایی سالم و مقوی که سرشار از پتاسیم هستند

نارسایی قلبی بیماری، غیر قابل درمان است که بر اثر آن قلب دیگر قادر به پاسخگویی به نیازهای بدن به لحاظ تامین خون نیست. این بیماری یکی از شایع ترین علل مرگ و میر است و تقریبا ۴۰ میلیون نفر در جهان به آن دچار هستند که نشان دهنده یک مشکل بزرگ در حوزه سلامت عمومی است.

عارضه کاردیومیوپاتی متسع با گشاد شدن حفره های قلب و اختلال در پمپاژ مشخص می شود. تحقیقات قبلی نشان داده است که این عارضه اغلب ارثی است و مبنای ژنتیکی دارد. با این حال تا ۸۰ درصد موارد خانوادگی این عارضه، جهش ژنتیکی که باعث بروز این بیماری می شود هنوز ناشناخته است.

در این بررسی متخصصان ژنی موسوم به نام BAG۵ را به عنوان ژن عامل برای عارضه کاردیومیوپاتی متسع شناسایی کردند. آنها ابتدا بیمارانی را از خانواده‌های مختلف مورد مطالعه قرار دادند و ارتباط بین از دست دادن عملکرد جهش‌ها در ژن BAG۵ و عارضه کاردیومیوپاتی متسع را برجسته کردند.

 آنها اظهار داشتند: در این بررسی نشان دادیم که از بین رفتن BAG۵ عملکرد کلسیم را در کاردیومیوسیت‌های موش مختل می‌کند. ژن BAG۵ برای جابجایی کلسیم در سلول‌های عضله قلب مهم است و کلسیم برای ریتم منظم و سلامت کلی عضله قلب ضروری است و توضیح می‌دهد که چرا از دست دادن BAG۵ منجر به کاردیومیوپاتی می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1127018 برچسب‌ها دانستنی ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما سردار قاآنی بیان کرد که خون پاک این شهیدان و دیگر شهدای خانواده مجاهد هنیه، به همه دنیا مدرسه جهادی رهبران مقاومت و خانواده‌های آنان را که در راه خدا و برای دفاع از غزه و عزت و کرامت امت در کنار ملت خود جانفشانی می‌کنند، ثابت کرد.
وی افزود: قاطعیت و اطمینان خاطر شما لحظه دریافت خبر شهادت فرزندانتان و طلب اجر از خداوند و تاکید بر اینکه آن‌ها نیز فرزند این ملت هستند و فرقی با بقیه ندارند و همه شهدا فرزندان و خانواده شما هستند، گوشه‌ای از ایمان عمیق و ثابت قدمی و روحیه رهبری است که همیشه از شما شاهد بوده‌ایم.
 

کد خبر 845332 برچسب‌ها فلسطین - اسماعیل هنیه خبر ویژه سردار اسماعیل قاآنی

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را فروریخت
  • تسلیت سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
  • پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • جبلی: عملیات «وعده صادق» پُر از دستاورد بود؛ ضربه‌پذیر بودن اسرائیل ثابت شد
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • عملیات «وعده صادق» مملوء از دستاورد بود
  • عملیات وعده صادق نشان داد مسلمانان در کنار هم هستند
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند