Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد حسن آصفری» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد مطرح کردن ایده توافق موقت از سوی آمریکایی ها در مذاکرات وین گفت: موضوع توافق ایران با غرب باید شفاف باشد و طرح ایده توافق موقت معلوم نیست چه نتیجه ای برای کشور در برداشته باشد و نمی‌تواند مورد اعتماد ملت ایران واقع شود.

نماینده مردم اراک بیان داشت: غربی ها باید از طریق مذاکره  صادقانه مسائل و مشکلات خود را با ایران در میان بگذارند و ما علاقمند هستیم که موارد و مسائل کشور را در قالب گفت و گو و مذاکره حل و فصل کنیم البته به شرط اینکه پشت این توافقات و مذاکرات پای بندی و اجرای تعهدات طرف مقابل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عضو کمیسیون شوراها با بیان اینکه ملت ایران با تمدنی چندین هزار ساله اهل مذاکره و گفت گو هستند و از مذاکرات و تهدیدات هیچ ترس و واهمه ای ندارد تاکید کرد: آمریکایی ها متوجه باشند با تهدید و فشار بر ملت ایران نمی توانند به اهداف خود برسد و اگر حرفی برای گفتن دارند باید در قالب مذاکره مطرح کنند.

وی با اشاره به مذاکرات برجامی و خروج آمریکا از این توافق نامه گفت: هنوز تکلیف آمریکا در توافق نامه پیشین مشخص نشده است باید تکلیف مذاکرات گذشته ما با آمریکایی ها روشن شود و اقداماتی که آمریکایی ها باید بعد از امضای توافق به آن عمل کنند اجرایی و عملیاتی شود.

نماینده مردم اراک با اشاره به ایده توافق موقت در مذاکرات گفت: توافق باید دائمی باشد و بتواند مسائل و مشکلات کشور را در قالب مذاکره حل کند.

وی افزود: آمریکایی بدانند که ملت ایران در مقابل تحریم ها مقاوم هستند و  جمهوری اسلامی  هم از همه زمان ها مقاوم تر و توانمندتر است و هیچ تهدید نظامی هم نمی‌تواند علیه جمهوری اسلامی تاثیر گذار باشد.

آصفری اضافه کرد: آمریکایی ها  دست از رفتار های سلطه طلبی و فشارهای خود علیه ملت ایران بردارند و بدانند با عنوان محکوم کردن ایران در قطعنامه های سازمان ملل  که شیوه ای نخ نمای شده است نمی توانندتاثیری در رفتار جمهوری اسلامی برای دفاع از حقوق  ملت خود بگذارند.

وی اضافه کرد:اگر قرار است توافق موقتی انجام شود باید ضمانت های لازم در آن دیده شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی موضوع ضرب الاجل در مذاکرات وین را نوعی فشار طرفین برای رسیدن به اهداف مورد نظرخود عنوان کرد و گفت: ضرب الاجل در مذکرات به هیج وجه برای ایران پذیرفته نیست، حفظ منافع ملی ایران اولویت ما در مذاکرات است.

برچسب‌ها محمدحسن آصفری سازمان ملل متحد جمهوری اسلامی مذاکرات وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدحسن آصفری سازمان ملل متحد جمهوری اسلامی محمدحسن آصفری سازمان ملل متحد جمهوری اسلامی مذاکرات وین جمهوری اسلامی آمریکایی ها توافق موقت ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایران جوان بمان» با معرفی ایده «عطاری‌ها و سقط جنین»

به گزارش خبرنگار مهر، رویداد «یکشنبه‌های الگونمایی» این هفته به سراغ «محمدعلی الوندمنش» و «زهرا غلامپور» از فعالان فرهنگی اجتماعی حلقه‌های میانی از استان‌های کرمانشاه و فارس با موضوع «ایران جوان بمان» رفته بود.

در این نشست آنلاین که شامگاه یکشنبه برگزار شد، ابتدا محمدعلی الوندمنش در خصوص ایده خود در حوزه جوانی جمعیت و خانواده با محوریت «عطاری‌ها و سقط جنین» صحبت کرد.

وی ابتدا در خصوص اشتباه برخی افراد در خصوص اکثریت آمار سقط جنین در بحث نطفه‌های نامشروع، توضیح داد و گفت: بیشتر سقط جنین‌های که در جامعه صورت می‌گیرد، جنین‌های مشروع و فقط در حوزه جنسیتی است.

ساماندهی عطاری‌ها در حوزه سقط جنین

این فعال فرهنگی ادامه داد: در خصوص سقط جنین عطاری‌ها یک محور رها شده در این حوزه بود که توسط فعالان مردمی حوزه جمعیت در کرمانشاه موفق به ساماندهی آن شدیم.

وی ادامه داد: در مرحله اول شناسایی عطاری‌هایی بود که زمینه همکاری در آنها وجود داشت که با مراجعه حضوری لیستی از این عطاری‌ها تهیه شد.

الوندمنش گفت: در مرحله بعدی تهیه محتوای مناسب و نحوه ارائه به مراجعین به عطاری‌ها در خصوص سقط جنین بود که با فعالیت کارشناسی شده محتوایی مناسب به صورت کلیپی کم حجم در آپارات تهیه شد.

وی ادامه داد: کلیپ بسیار تأثیرگذار است و قطعاً در صورت یکبار مشاهده تأثیر فراوانی بر اساس آمار بر افراد می‌گذارد، از این رو تدابیری اندیشیده شد تا قبل از مصرف داروی بی اثری که توسط عطاری‌ها در اختیار مراجعین گذاشته می‌شود حتماً یکبار به بهانه دستورالعمل آن دارو این کلیپ مشاهده شود.

این فعال حوزه جمعیتی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده در صورت مرجوع کردن دارو، عطاری‌ها اقدام به بازپس گرفتن دارو خواهند نمود و میزان خسارت توسط خیرین جبران خواهد شد.

آماده انتقال تجربیات هستیم

وی ادامه داد: تا فراگیری این ایده در کشور فاصله زیادی داریم اما در برخی شهرستان‌های کرمانشاه استارت کار زده شده و به زودی شهرستان‌ها پس از شناسایی عطاری‌ها وارد فاز اجرایی خواهند شد.

الوندمنش از ارائه خدمات مشاوره‌ای به مراجعه کنندگان به عطاری‌ها برای سقط جنین نیز اشاره کرد و افزود: به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشاورین حوزه جمعیت نیز در این ایده اثرگذار هستند.

وی افزود: آمادگی ارائه ایده و مراحل مختلف اجرایی این طرح را در سایر شهرستان‌ها و استان‌های دیگر داریم.

«بچه فضول» ایده‌ای برای تشویق فرزندآوری

در ادامه این نشست زهرا غلامپور دیگر فعال اجتماعی حوزه جمعیت از استان فارس با محوریت معرفی ایده «بچه فضول» اظهار کرد: کانال «بچه فضول» در فضای رسانه‌ای ایتا و در بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی چندین سال است که مشغول به فعالیت است.

وی افزود: این کانال بیشتر جنبه سرگرمی و طنز داشته و با محوریت آموزش غیرمستقیم مباحثی در حوزه فرزندآوری، جوانی جمعیت و خانواده را به مخاطبان منتقل می‌کند.

غلامپور به تاریخچه شکل گیری این کانال از کتابی با عنوان «ایران جوان بمان» صحبت کرد و افزود: امروز قشر جوان محتوای جذاب لازم دارد که سعی شده تا حد امکان محتواهای کوتاه با جذابیت بصری مناسب در حوزه‌های جمعیتی تهیه شود.

وی به مشکل تبلیغات کانال به عنوان یکی از موانع توسعه فعالیت‌های جهادی اشاره کرد و افزود: در صورت حمایت مجموعه‌های همسو و همفکر در حوزه فرهنگی، جمعیتی و… می‌توان هم افزایی ایجاد کرد و با سرعت و قدرت بیشتری به سمت هدف‌های تعیین شده حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکشنبه‌های الگونمایی محفلی برای روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی و گروه‌های فعال مردمی در موضوعات و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی است و مشخصه‌های اصلی حلقه‌های میانی آن است که اضافه بر کنشگری خود، در پی انتقال دانش و تجربه به دیگر ظرفیت‌های مردمی و به میدان آوردن آنان به میدان کنشگری یا به عبارتی تکثیر این الگوها در طریق حل مساله است.

از همین روی یکشنبه‌های الگونمایی فرصتی است تا دیگر فعالان فرهنگی اجتماعی این امکان را پیدا کنند تا الگو (نوع و نحوه) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و این اشتراک اطلاعات میان فعالین فرهنگی موجب گردآوری مجموعه‌ای از ایده‌ها، طرح‌های موفق میدانی و تهیه بانک اطلاعاتی از اقدامات میدانی مؤثر فعالین فرهنگی می‌شود تا ضمن اطلاع از اقدامات یکدیگر و از دانش و تجارب یکدیگر بهره ببرند.

کد خبر 6078327

دیگر خبرها

  • ایده‌ای جالب و بهداشتی برای استفاده در مکان‌های عمومی (فیلم)
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • مذاکره باشگاه تراکتور با بردیف برای هدایت دوباره تیم تبریزی
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • نایکی پیشنهاد بالاتر می‌دهد؛ غول آمریکایی نمی‌خواهد بازار پرسود بارسلونا را از دست بدهد
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • مقام حماس: آتش‌ بس دائمی همچنان اولویت اصلی مذاکرات است
  • ماجرای یحیی گل محمدی و تراکتور پایان یافت
  • «ایران جوان بمان» با معرفی ایده «عطاری‌ها و سقط جنین»