Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بستری‌های با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی ۷۴ نفر است که در مورد ۱۷ نفر ابتلای به کرونا قطعی است.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سه بیمار نیز در بخش آی سی یو بستری هستند، بیان‌کرد: متأسفانه میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نیز به هزار و ۲۸۲ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف زاده گفت: میزان مبتلایان روزانه ما به صورت متوسط در هفته قبل ۷۲ نفر بوده است که روز گذشته به ۱۹۹ نفر رسید که یک افزایش ۱۷۶ درصدی را نشان می‌دهد و از این جهت همگی ما با درک خطر این افزایش نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان مراقبت لازم را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در خراسان‌جنوبی نسبت به شناسایی بیماران مبتلاء به سویه اومیکرون نیز تلاش و همت ویژه‌ای وجود دارد، یادآور شد: برای شناسایی بیماران گرفتار سویه اومیکرون تاکنون تعداد ۶۵ آزمایش انجام شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیگیری از کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: بر اثر این آزمایش‌ها ۳۹ بیمار مبتلاء کرونای سویه اومیکرون در خراسان جنوبی شناسایی شده است که در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس، سرایان، و طبس بوده‌اند.

شریف زاده اظهار کرد: البته خوشبختانه میزان موارد حاد و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزایشی نداشته است.

گفتنی است در حال حاضر طبس و فردوس در وضعیت زرد کرونایی و بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت آبی هستند.

کد خبر 5408261

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا بارش برف برف و کولاک ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه برف و یخبندان برف روبی سیل کرمان آمار کرونا عکس استانها اردبیل دهه فجر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم

ایتنا - مزارع لاله در کشور هلند از سوی انواع ویروس‌ها مورد تهدید بودند تا اینکه یک ربات هوش مصنوعی وارد عمل شد و به داد کشاورزان رسید.
این ربات هوشمند که «تئو» نام دارد، شب و روز نمی‌شناسد و در همه روزهای هفته از جمله آخر هفته‌ها و شب‌ها هم حواسش به مزارع لاله هلندی است و تک تک گل‌های بیمار را شناسایی می‌کند.

این ربات مکعبی‌شکل در هنگامه فصل بهار و در زمان شکوفا شدن گل‌های رنگین، همچون یک سلاح پیشرفته جدید در خدمت نبرد برای ریشه‌کن کردن بیماری‌ها و آفت‌ها از مزارع لاله عمل می‌کند.

این ربات در صبح‌های بادخیز بهاری، در امتداد ردیف‌هایی از لاله‌های زرد و قرمز حرکت می‌کند و تک‌تک گیاهان را وارسی می‌کند و در صورت لزوم، پیازهای بیمار را نابود می‌کند تا از انتشار «ویروس شکستگی گل لاله» جلوگیری کند. پیازهای مرده پس از برداشت از پیازهای سالم جدا می‌شوند.

«ویروس شکستگی گل لاله / TBV» رشد و نمو گل‌ها را متوقف می‌کند و منجر به کاهش رشد گل‌ها و ضعیف‌تر شدن آن‌ها می‌شود. علاوه بر این، باعث می‌شود تا خود پیاز گل نیز ضعیف شده و در نهایت آن‌ها را از شکفتن می‌اندازد.

برای مقابله با این نوع از ویروس، هم اکنون تعداد ۴۵ ربات هوشمند در حال گشت‌زنی در مزارع لاله در سراسر هلند هستند.

با گرم شدن هوا، کشاورزان به فصل اوج کار خود نزدیک می‌شوند و شکوفا شدن پیازهای گل به صورت قلمبه‌های رنگی رنگی گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

در سال‌های گذشته، شناسایی ویروس گل‌های لاله به صورت انسانی و دستی انجام می‌شد. با این حال به نظر می‌رسد قیمت این ربات تا حدی مقرون به صرفه نباشد چرا که با قیمت ۱۸۵ هزار یورویی آن می‌توان یک ماشین اسپورت بسیار زیبا خرید.

با این حال، یک کشاورز هلندی در این رابطه می‌گوید که ترجیح می‌دهد این ربات را داشته باشد «چرا که یک ماشین اسپرت نمی تواند لاله‌های بیمار را از زمین بیرون بکشد. بله، گران است، اما کمتر و کمتر کسی پیدا می‌شود که واقعاً بتواند لاله‌های بیمار را با دقت تشخیص بدهد.»

عملکرد این ربات چگونه است؟
سرعت این خودرو خیلی آهسته‌تر از یک خودروی اسپورت است و با سرعت یک کیلومتر در ساعت در لابه‌لای شیارهای مزارع چرخ میزند و نوارهای قرمز رنگی را که روی برگ‌های گل‌های آلوده تشکیل می‌شوند را رصد می‌کند.

این ربات با دوربینی که در جلوی آن تعبیه شده از لاله‌ها هزاران عکس می‌گیرد و با مدل هوش مصنوعی خود تشخیص می‌دهد که کدام گیاه بیمار است یا خیر.

هوش مصنوعی به این ربات این امکان را می‌دهد تا گل‌های بیمار را شناسایی کند و مختصات GPS بسیار دقیق آن‌ اجازه می‌دهد تا گل‌های بیمار را تعیین موقعیت کند.

دیگر خبرها

  • شهروند گرفتار در ارتفاعات کوهسرخ خراسان رضوی نجات یافت
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • اکرم عفیف، شجاع خلیل‌زاده را به یک دردسر بزرگ گرفتار کرد!
  • ۱۰۴ نفر در خراسان جنوبی برای اولین بار خون اهدا کردند
  • 916نفر درپویش اهدای خون مهرسرخ خراسان‌جنوبی شرکت کردند
  • شناسایی 79 مورد غیربهداشتی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است
  • کسب رتبه اول مدیریت تصادفات توسط خراسان جنوبی
  • افزایش یک درصدی تردد در جاده‌های خراسان جنوبی
  • افزایش یک درصدی تردد در جاده‌های استان خراسان جنوبی