Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت دلار مجددا به کانال ۲۸هزار تومانی وارد شد. کارشناسان بازار ارز بر این باورند که با توجه به اخبار مثبت مذاکرات وین، این بازگشت را نمی‌توان خیلی مطمئن دانست.

از طرف دیگر معامله‌گران بازار آزاد ارز تهران نیز با استقبال از این افزایش قیمت به میزان خریدهای خود افزودند و دست خریداران را در بازار دیروز بالاتر بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت دلار در روز دوشنبه به سطح ۲۸هزار و ۲۰۰تومان رسید. دیروز دوشنبه ۴بهمن ماه بازار ارز تهران شاهد افزایش قیمت بود. قیمت دلار که در هفته گذشته پس از کاهش‌های ماه قبل به ثبات نرخ نسبی رسیده بود در سومین روز هفته جاری از حاشیه امن خود فاصله گرفت و ۲۰۰تومان افزایش یافت.

این افزایش قیمت از همان ابتدای ساعات کاری دیروز شروع شد؛ به‌صورتی‌که معاملات نقدی صبح روز دوشنبه در بازار آزاد ارز تهران در سطح قیمتی ۲۸هزار و ۱۰۰تومان صورت می‌گرفت. این روند افزایشی در اواسط روز نیز ادامه داشت و در اواخر ساعات کاری دیروز بود که اسکناس آمریکایی پس از چند هفته در کانال ۲۸هزار تومانی و با قیمتی معادل ۲۸هزار و ۲۰۰تومان معامله شد.

نظر کارشناسان بازار ارز

تحلیلگران بازار ارز تهران اما با اشاره به شرایط مثبت فضای داخلی و خارجی کشور در روز‌ها و هفته‌های اخیر معتقدند این افزایش قیمت توجیه منطقی‌ای نداشته و از این روند افزایشی با لفظ نامطمئن یاد کردند.

این افراد همچنین با بررسی روندهای افزایشی ناکام صورت‌گرفته در هفته‌های گذشته این احتمال را نیز مطرح می‌کنند که جهش افزایشی روز دوشنبه می‌تواند ناشی از شیطنت‌های معامله‌گران افزایشی در جهت نوسان‌گیری از بازار ارز تهران باشد.

اخبار مثبت از مذاکرات

برخی دیگر از کارشناسان ارزی نیز با اشاره مجدد به انتظارات مثبت ایجادشده از آینده بازار ارز و همچنین فضای مثبت مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی در رابطه با موضوع تحریم‌های هسته‌ای معتقدند قیمت دلار در بازار ارز تهران برای سطح‌های بالاتر فعلا کشش نداشته و این موضوع را با عدم افزایش نرخ دلار پس از کاهش‌ها و کانال‌شکنی‌های چشم‌گیر اخیر توجیه می‌کنند.

این افراد همچنین از احتمال وقوع روند کاهشی چشم‌گیر جدیدی مشابه روند اخیر درصورت حصول توافق هسته‌ای سخن گفتند.فضای سیاسی رسانه‌ها در روز دوشنبه به خلوتی روزهای پیشین نبود.

در اواخر ساعات کاری روز یکشنبه بود که رابرت مالی، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در وین طی مطلبی اعلام کرد: درست است که این دو موضوع جدا از یکدیگر هستند، ولی تصور رسیدن به توافق هسته‌ای درحالی‌که چهار شهروند آمریکایی در ایران زندانی هستند، برای مقامات ما کمی دور از ذهن است.

این سخن که گمانه‌ها از آینده مذاکرات وین را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌داد، صبح روز دوشنبه با نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه پاسخ داده شد. خطیب‌زاده در نشست خبری خود در تهران گفت: اگر ایالات‌متحده به توافقاتی که از قبل هم انجام داده بود، پایبند باشد این موضوع انسانی در کمترین زمان قابل حل است. همچنین نماینده روسیه در مذاکرات خبری مثبت منتشر کرد./ تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار ارز قیمت دلار بازار ارز تهران افزایش قیمت روز دوشنبه قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 فروردین 1403/ سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد

به گزارش صدای ایران،‌ قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه در تمام قطعات و وزن‌ها روند افزایشی داشت. مسیر صعودی بازار طلا در حالی رخ داد که قیمت دلار با افزایش محدود ۳۰۰ تومانی همراه بود.

علاوه بر آن روز دوشنبه و بعد از بسته شدن بازارهای داخلی انس جهانی طلا افزایش ۲۰ دلاری داشت و وارد محدوده ۲۳۷۶ دلاری شد. معامله‌گران معتقدند بازار طلا در واکنش به تحرکات انس جهانی در روند صعودی قرار گرفت.

رشد تقاضا حباب سکه را افزایش داد
در چهارمین روز معاملاتی هفته حباب قطعات سکه نیز به تناسب قیمت رشد کرد و این موضوع حکایت از افزایش روند تقاضا در بازار دارد. به اعتقاد فعالان بازار طلا روند تقاضا میان فعالان صنفی افزایش داشته و همین موضوع رشد حباب سکه را به همراه داشته است.


کارشناسان اقتصادی نیز تحرکات بازار سکه و طلای داخلی را متاثر از انس جهانی می‌دانند. آنها سقف قیمت سکه امامی را منطقه ۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و کف آن را محدوده ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عنوان می‌کنند.

سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد
سکه امامی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین با قیمت ۴۴ میلیون و ۲۹۴ هزار تومانی معامله شد و رشد ۵۹۲ هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه داشت. سکه‌ بهار با افزایش ۷۲۰ هزار تومانی بیشترین مقدار رشد قیمت را در میان قطعات سکه داشت و به کانال بالاتر صعود کرد. این قطعه با رقم ۴۱ میلیون و ۲۵ هزار تومانی معامله شد.


گفتنی است در چهارمین روز معاملاتی هفته، قیمت نیم‌ سکه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت و در کف کانال ۲۶ میلیونی قرار گرفت. قیمت ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۱۶ میلیونی قرار گرفت. سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به کانال هفت میلیونی صعود کرد و روی رقم هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه به تناسب قیمت رشد کرد
قیمت طلا روز سه‌شنبه افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۲۱ هزار تومان گران شد و با رقم ۱۶ میلیون ۲۵۸ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۴ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۷۵۷ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز رقم سه میلیون و ۷۰۷ هزار تومان شد.

حباب سکه روز سه‌شنبه در تمام قطعات به تناسب قیمت افزایش داشت. حباب سکه امامی ۵۰۱ هزارتومان، سکه بهار ۶۲۳ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۵۷ هزار تومان، ربع سکه ۲۷۸ هزار تومان و سکه گرمی ۱۹۷ هزار تومان افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سکه بهار کاهشی شد
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 فروردین 1403/ سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تتر کاهشی شد
  • قیمت سکه افزایش یافت
  • پیش‌بینی نرخ ارز در ۲۸ فروردین /دلار به فاز استراحت رفت؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ارزهای مهم با افت تنش سقوط کرد