Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تلاش شبانه‌روزی مدیرعامل و 250 نیروی عملیات پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، مراحل تعمیر آسیب‌دیدگی خط لوله خوراک این پالایشگاه در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار کرد: به دلیل حجم غیرقابل‌انتظار سیلاب ناشی از بارندگی، بلافاصله نیروهای عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند و مهار میعانات گازهای خروجی و عملیات‌ترمیم آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی دادور ادامه داد: گروه جهادی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس چند شبانه‌روز است، از زمان وقوع سیل و تخریب خط لوله، بدون خواب در حال انجام کار هستند که اقدام آن‌ها قابل تقدیر است.

دادور با بیان اینکه در زمان اجرای پروژه، مطالعات و پایش کاملی در مسیر خط این لوله خوراک پالایشگاه به طول 388 کیلومتر، صورت گرفته است که انتقال میعانات گازی ایمن و کم‌خطر باشد گفت: در نقشه‌های هوایی منطقه مشخص است که طول رودخانه ای که لوله از آن گذشته بود نزدیک به 100 متر در رودخانه دومی است؛ دو رودخانه کنار هم قرار دارند ولی براثر شدت بارندگی و همچنین سیلاب ورودی از جنوب استان فارس، طول آن تا بالای کوه و همچنین عرض آن تا 20 برابر رودخانه افزایش‌یافته بود.

وی تصریح کرد: اقداماتی برای پیشگیری از وقوع ورود سیلاب ها به این خط لوله نیز اجرایی شده است که در صورت بروز حوادث مشابه با مشکلی مواجه نشویم.

دادور ادامه داد: سیلاب اولی هفته گذشته دو نقطه از محل قرارگیری لوله انتقال میعانات گاز را در برگرفت که یکی در بستر رودخانه گچین و دیگری در پارسیان بود.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع حادثه، شیرهای خودکار مسیر را مسدود کردند، گفت: پس از رسیدن خط بانان شیرهای بزرگ‌تر بالادستی نیز بسته شدند تا از خسارات احتمالی بیشتر پیشگیری شود و با این اتفاق اختلال و توقف در روند تولید یا آسیب به واحدهای عملیاتی در پالایشگاه به وجود نیامد، مخازن ذخیره‌مان فرصت به ما داده که بتوانیم عملیات تولید را بدون وقفه انجام دهیم.

دادور این را گفت که درگذشته ظرفیت دریافت خوراک پالایشگاه حدود 360 هزار بشکه از میدان مشترک پارس جنوبی بود که با اقدامات اجرایی شده توسط متخصصان جوان کشور در این پالایشگاه امسال این ظرفیت به 450 هزار بشکه در روز رسیده است.

وی در خصوص مسائل زیست‌محیطی این رخداد اظهار کرد: مواد فراری که از خط لوله خارج شدند، بیش از ۸۵ درصد آن، در همان لحظه به گاز تبدیل می‌شوند و بوی نامطبوعی که حس شد به علت سنگینی این مواد نسبت به هوا بود که از فضای استان خارج شد.

دادور در رابطه به ورود آلودگی به جریان آب دریا تصریح کرد: از همان اولین دقایق رخداد، همکاران حفاظت محیط‌زیست پالایشگاه با چند فروند قایق به گشت زنی در منطقه پرداختند که آلودگی‌های احتمالی منطقه را پاک‌سازی کنند.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: شناورهای شناسایی آلودگی در اطراف آب‌شیرین‌کن‌ها و سواحل اطراف مستقر هستند، چرا که برای ما نقاط حساس دریا اهمیت ویژه‌ای دارد تا آسیبی به محیط‌زیست و شهروندان وارد نشود.

گفتنی است، روزانه 450 هزار بشکه میعانات گازی از طریق این خط لوله که 388 کیلومتر طول دارد از عسلویه پس از طی کردن مسیری صعب‌العبور به پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس می‌رسد و تنها خوراک پالایشگاه ستاره از همین خط لوله منتقل می‌شود که مسئولیت نگهداری و تعمیرات این خط انتقال تنها بر عهده این شرکت است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا نفت خلیج فارس سیل خوراک گاز پارس جنوبی آسیب دیدگی خلیج فارس خوراک شبانه روزی گاز پالایشگاه ستاره ستاره خلیج فارس خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آماده‌سازی سلول بنیادی درمان پیسی در جهاد دانشگاهی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،امیرحسین استقلال افزود: پزشکی بازساختی زمینه جدیدی از علوم نوین پزشکی است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته دانش سلول درمانی، ژن درمانی، تکنیک‌های پزشکی مولکولی و مهندسی بافت به ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده یا از بین رفته بدن می‌پردازد.

وی افزود: این رشته از سلول‌های بنیادی و بالغ و فرآورده‌های آنها برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
استقلال عنوان کرد: ترمیم غضروف و مفاصل، تاندون و لیگامنت آسیب‌دیده، بازسازی اندام‌های حیاتی مانند کبد و کلیه، ترمیم آسیب‌های نخاعی و مغزی، درمان سرطان‌ها و بیماری‌های خود ایمن، بازسازی پوست و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی ناباروری از موارد کاربرد پزشکی بازساختی است.
وی گفت: برخی از این کاربرد‌ها تاییدیه غذا و دارو را دریافت کرده و استاندارد خدمات آنها را وزارت بهداشت نیز تعریف کرده و برخی دیگر در مراحل تحقیقات هستند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: امروزه سلول درمانی برای درمان بیماری پیسی، درمان استئو آرتریت، درمان آسیب عضلانی، درمان آسیب تاندون و لیگامنت، درمان زخم ناشی از سوختگی، دیابت سایر زخم ها، بازسازی پوست و ناباروری زنان در کشور ایران انجام می‌شود و در دنیا دارو‌هایی تایید شده برای درمان سرطان‌های خونی و برخی بیماری‌های ژنتیکی مانند کم خونی نیز با استفاده از این شاخه پزشکی به دست آمده است.
در بیماری پیسی به دلیل از دست رفتن رنگدانه پوست، لکه‌های سفید رنگی بر روی پوست بوجود می‌آید.

دیگر خبرها

  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • آغاز آماده‌سازی سلول بنیادی درمان پیسی در جهاد دانشگاهی فارس
  • انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی درمانی بازساختی است
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی پزشکی است
  • آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • جهاد دانشگاهی فارس پیشرو در ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • پیش‌بینی ۴ میلیارد دلار برای واردات بنزین در ۱۴۰۳
  • افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان موجب انتقال ۳۰۰ لیتر آب بر ثانیه می‌شود