Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصوبه طرح نوسازی و بازسازی صنایع بورسی و غیربورسی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد که شامل تغییر تکنولوژی یا ماشین آلات، اصلاح ساختار مالی و مدیریتی، سرمایه و ... است. محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، مصوبه ۲۹ دی هیات وزیران و مربوط به طرح نوسازی و بازسازی صنایع را ابلاغ کرد که با هدف کاهش مصرف و شدت انرژی و آلایندگی، افزایش بازدهی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و رقابت‌پذیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این طرح صرفاً محدود به تغییر تکنولوژی یا ماشین‌آلات نبوده و همزمان اقداماتی از جمله اصلاح ساختار مالی و مدیریتی، نیروی انسانی، سرمایه و... را نیز شامل می‌شود.

کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی و افزایش رقابت پذیری واحد‌های تولیدی، نوسازی خط تولید و ارتقاء فناوری واحد‌ها به منظور تداوم حضور در بازار، افزایش بهره وری، کاهش ضایعات، تکمیل خطوط و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید و افزایش بهره‌وری، از دیگر اهداف طرح یاد شده است.

واحد‌های تولیدی دارای مجوز از وزارت صنعت، صنوف تولیدی دارای مجوز، براساس قانون نظام صنفی و واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی با اولویت بخش‌های خصوصی و تعاونی در همه موارد، دامنه شمول این طرح را تشکیل می‌دهند.

همچنین به منظور تعیین زمانبندی تحقق اهداف قانون برنامه ششم توسعه در بخش نوسازی و بازسازی صنایع، تعیین اولویت‌های رشته‌ای براساس قانون برنامه ششم، تعیین سهم بنگاه‌های مختلف (کوچک، متوسط و بزرگ) در طرح و تدوین فرایندها، دستورالعمل‌های اجرایی، بررسی و رفع موانع اجرایی و نظارت بر حُسن اجرای طرح، کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت (رئیس کارگروه)، جهاد کشاورزی، ارتباطات، علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سطح معاون دستگاه تشکیل و مصوبات کارگروه با تأیید و امضای وزیر صنعت ابلاغ می‌شود.

پس از اطلاع‌رسانی و دریافت درخواست متقاضیان در سامانه مربوط وزارت صنعت، واحد‌های تابعه استانی براساس قوانین و مقررات مربوط و مصوبات کار گروه نسبت به بررسی درخواست‌ها اقدام کرده و واحد‌های واجد شرایط دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند.

نظارت بر حُسن اجرای این مصوبه بر عهده وزارت صنعت بوده و موظف است گزارش عملکرد طرح در دوره اجرای برنامه ششم توسعه را به صورت سالانه به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محمد مخبر طرح نوسازی وزارت صنعت معاون اول رییس جمهور تغییر تکنولوژی نوسازی و بازسازی صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی امروز در ادامه بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی و با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از صنایع چاپ، بسته‌بندی و کارتن سازی اروم آتا بازدید و پیگیر رفع مسائل و مشکلات این واحد تولیدی شد.   جواد کرمی همچنین ضمن بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری "تولید انواع چسب‌های بهداشتی و صنعتی"، "احداث سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی"، "اروم صنعت سامان" و "اروم ماهی" در ارومیه، پیگیر رفع مشکلات تکمیل این طرح‌ها شد.   وی در ادامه از واحد تولیدی بوم پاغرب یاقوت که در گروه صنایع غذایی فعالیت می‌نماید بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مشکلات این مجموعه تولیدی شد.

دیگر خبرها

  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس