Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که ۳۲ درصد از کل وسایل نقلیه در کشور فرسوده است و این موضوع در کنار تولید وسایل نقلیه ناایمن و ... از جمله دلایل تصادفات رانندگی است.

به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری صبح امروز خود که در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: حدود ۳۴ درصد از تصادفات رانندگی در کشور ما در جاده‌ها رخ می‌دهد اما حدود ۷۳ درصد از جانباختگان در جاده‌ها هستند که این نشان می‌دهد باید به جاده‌ها توجه ویژه‌تری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۷۰۰۰ واحد گشتی ما در جاده‌ها فعال است و ۴۶۰۰ دوربین جاده‌ای و ۵۳۰۰ دوربین شهری نیز برای ثبت تخلفات فعال است.

 اسقاط «صوری» خودروها


وی از وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده نیز انتقاد کرد و گفت: آنچه که به عنوان اسقاط خودرو انجام می‌شود عمدتا صوری است و بیشتر حواله‌ها باطل می‌شود تا اینکه خودرویی اسقاط شود، این یک آسیب جدی است و سهم قابل توجهی هم در تصادفات دارد.


پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه ۳۷ میلیون وسیله نقلیه سبک و سنگین در کشور در حال تردد است، گفت: از این تعداد حدود ۱۲ میلیون دستگاه نیز موتور سیکلت است اما متاسفانه حدود ۳۲ درصد از این وسایل فرسوده است و همانطور که گفتم روند اسقاط نیز مناسب نیست.

هادیانفر افزود: حدود ۸۰ درصد موتورسیکل‌ها و حدود۸۰ درصد ناوگان حمل ونقل عمومی ما نیز فرسوده است که این یک هشدار جدی است و در تصادفات نیز موثر است.

به گفته وی، تولید خودروی ناایمن، خودروهای فرسوده، کمبود ناوگان امداد هوایی و ... از جمله دلایل تصادفات رانندگی و عوامل موثر بر آن است.

با قبضینو جریمه پرداخت نکنید


هادیانفر در مورد پرداخت جرائم رانندگی نیز اظهارکرد: درخواست ما از شهروندان این است که برای پرداخت جرائم خود به سایت راهور۱۲۰ یا بانک‌های معتبر مراجعه کنند و از نرم‌افزارهایی مانند قبضینو و ... استفاده نکنند چرا که این نرم افزارها از رسوب پول سود می‌کنند و به همین دلیل در لحظه خلافی تسویه نمی‌شود و همین موضوع مشکلاتی را در مراکز شماره گذاری و ... ایجاد می‌کند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پليس راهور جرایم رانندگی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است

کریمی‌‌ سنجری تصریح کرد: قانون صراحت دارد که بنا بر مصوبه نوسازی ناوگان شهری چون خودروهای برقی به صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور می‌انجامد تسهیلات مرتبط با آن به صورت بلاعوض پرداخت شود زیرا این خودروها برای دولت سودآور است و به کاهش واردات بنزین و یا افزایش صادرات این سوخت می‌انجامد.

وی اضافه کرد: در واقع با جایگزین شدن خودروي برقي سالانه بین ۸ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین به ارزش ۴ تا ۵ هزار دلار صرفه جویی می شود که بايد بخشي از اين صرفه جويي به صورت یارانه به خریدار تاکسی برقی پرداخت شود

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت درباره قیمت تاکسی‌های برقی توضیح داد: خودروهای برقی که به عنوان تاکسی استفاده می‌شوند کمتر از ۲۰ هزار یورو قیمت دارند که برابر با رقمی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و با توجه به یارانه‌ای که قرار است پرداخت شود در واقع خریدار کنونی تاکسی برقی آن را با نصف قیمت واقعی خریداری می‌کند.

وی همچنین درباره تامین زیرساخت‌های مربوط به شارژ تاکسی‌های برقی گفت: همزمان با افزایش واردات خودروهای برقی در ماه‌های پیش رو ایجاد ایستگاه‌های شارژ نیز در شهرهای سراسر کشور توسعه می‌یابد.

به گفته سنجری،۷ هزار خودروی برقی در راه ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی حمل بار و کالا در جاده‌های استان قزوین
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد در کشور آغاز شده است
  • عبور تولید آلومینیوم کشور از مرز ۶۳۵ هزار تن
  • درصد خطای پیامک‌های تخلفات رانندگی چقدر است؟
  • درصد خطای پیامک‌های تخلفات رانندگی قدر است؟