Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه انتظار داریم متوسط دما طی ماه‌های بهمن و اسفند در حد نرمال و در بعضی ایستگاه‌های هواشناسی کمتر از نرمال باشد،اظهار کرد:متوسط بارش ماه‌های بهمن و اسفند در حد نرمال و در بعضی نواحی نیمه جنوبی استان کمتر از نرمال خواهد بود.

مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا افزود: با توجه به جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی انتظار داریم متوسط دمای استان تهران طی ماه‌های بهمن و اسفند در حد نرمال و در بعضی ایستگاه‌های هواشناسی کمتر از نرمال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود که متوسط بارش ماه‌های بهمن و اسفند در حد نرمال و در بعضی نواحی نیمه جنوبی استان کمتر از نرمال باشد.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران درباره بارش طی دی ماه اظهار کرد: متوسط بارش پهنای استان تهران در دی ماه ۱۴۰۰، ۱۹ میلی متر بود که در مقایسه با بلند مدت۱۰.۲میلی متر و معادل ۳۵ درصد کمتر بوده است. بررسی جزئی‌تر بیانگر آن است که تمامی ایستگاه‌های هواشناسی استان غیر از شمیرانات  کاهش بارش داشتند و بیشترین کاهش بارش نسبت به بلند مدت در نواحی جنوبی و غربی استان اتفاق افتاد.

غلامی در پایان گفت: متوسط دمای هوای دی ماه در استان تهران، ۱- درجه سلسیوس بود که در مقایسه با بلند مدت (۲.۲- درجه سلسیوس) ۱.۲ درجه سلسیوس بیشتر بود و افزایش دما نسبت به میانگین بلند مدت در این ماه در تمامی ایستگاه‌های هواشناسی استان مشاهده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزايش دما کاهش بارش اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت دما و بارش ایستگاه های هواشناسی هواشناسی استان کمتر از نرمال استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم باران در سیستان و بلوچستان

آفتاب‌‌نیوز :

محسن حیدری با اشاره. به صدور هشدار شماره دو هواشناسی سطح نارنجی جوی، از تداوم بارش‌های رگباری (پیرو هشدار سطح نارنجی شماره یک و هشدار سطح قرمز شماره یک) خبر داد و افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از چهارشنبه تا شب پنج شنبه (۲۹ تا ۳۰ فروردین)، برای زاهدان، نیمه شمالی و شرقی و ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه برای روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

حیدری توصیه کرد: در طی این مدت، ساکنان مناطق تحت تأثیر، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کرده و از محصولات کشاورزی محافظت کنند، از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در تردد‌های جاده‌ای و دریایی احتیاط کرده و مدیریت آب سد‌ها انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش پراکنده باران در مناطق شرقی کرمانشاه
  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / خیزش گرد و خاک در این استان ها
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرامی‌گیرد
  • بارش‌های رگباری بهاره کردستان را فرا می‌گیرد
  • هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود