Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، وزارت امور خارجه امارات به حمله موشکی یمنی‌ها به عمق امارات که در واکنش به تداوم تجاوزات علیه ملت یمن صورت گرفت، واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه امارات بدون اشاره به تجاوزات و حملات هفت ساله این کشور و ائتلاف سعودی به ملت یمن، مدعی شد که حملات یمنی‌ها بی پاسخ نخواهد ماند و امارات حق خود برای واکنش به این حملات را محفوظ می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه امارات همچنین حمله موشکی ارتش یمن به جازان در جنوب عربستان سعودی را محکوم کرد.

این در حالی است که وزارت دفاع امارات هم پیش از این با صدور بیانیه‌ای عملیات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مواضع خود را تأیید کرده بود.

وزارت دفاع امارات در عین حال با هدف کوچک جلوه دادن عملیات بزرگ یمنی‌ها، مدعی شد که پدافند هوایی این کشور ۲ موشک بالستیک شلیک شده توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را رهگیری و منهدم کرده است.

در ادامه ادعاهای این وزارتخانه آمده است این حمله خسارتی در پی نداشت و بقایای موشک‌ها در اطراف ابوظبی سقوط کرد. وزارت دفاع امارات همچنین اعلام کرد برای مقابله با هر گونه تهدید در بالاترین حالت آمادگی قرار دارد.

گفتنی است که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی از اجرای عملیات «طوفان یمن ۲» در عمق خاک سعودی و امارات خبر داد.

بر اساس این گزارش، یحیی سریع اعلام کرد: عملیات «طوفان یمن ۲» را در عمق خاک امارات و عربستان انجام دادیم. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تجاوزات اخیر سعودی و امارات علیه یمنی‌ها، به وسیله موشک و پهپاد، مواضع آنها را هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یادآور شد: در جریان عملیات مذکور پایگاه هوایی «الظفره» و مواضع حیاتی دیگر در پایتخت دشمن اماراتی یعنی ابوظبی هدف قرار گرفتند. این عملیات با چندین موشک بالستیک ذوالفقار اجرایی شد.

یحیی سریع همچنین افزود: مواضع حساس و راهبردی اماراتی در «دبی» نیز به وسیله تعداد زیادی از پهپادهای «صماد ۳» بمباران شدند. از سوی دیگر، ارتش یمن عملیات بزرگی را نیز در عمق خاک سعودی انجام داد. تعداد زیادی از پهپادهای صماد ۱ و قاصف k۲ مواضع حیاتی سعودی در منطقه «شروره» را هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن عنوان کرد: در شهرهای عسیر و جیزان نیز مواضع حساس و راهبردی سعودی با تعداد زیادی موشک بالستیک هدف قرار گرفتند. این موشک‌ها اهداف خود را به صورت دقیق مورد اصابت قرار دادند.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن برای گسترده‌تر کردن دامنه حملات خود علیه سعودی و امارات از آمادگی کامل برخوردار هستند. بار دیگر به شرکت‌ها و سرمایه گذاران خارجی می‌گوئیم که کشور کوچک امارات نا امن است.

یحیی سریع افزود: امارات به صورت مستمر در معرض حملات ما قرار دارد. تا زمانی که تجاوز و محاصره علیه یمن ادامه داشته باشد، عملیات نظامی ما نیز ادامه خواهد داشت. این درحالی است که یمنی‌ها هفته گذشته نیز عملیات «طوفان یمن ۱» را اجرایی کردند.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیانیه‌ای را در خصوص عملیات طوفان یمن ۱ صادر کرده بود. سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که در واکنش به تشدید تجاوز سعودی - آمریکایی -اماراتی به یمن روز دوشنبه عملیات نظامی موفق و منحصربفردی به اجرا درآمد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود که در عملیات «طوفان یمن ۱» فرودگاه‌های دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و شماری دیگر از مواضع و تأسیسات مهم و حیاتی امارات هدف قرار گرفت.

سریع همچنین ادامه داد که این عملیات با شلیک پنج موشک بالستیک و بالدار و تعداد زیادی پهپاد به مورد اجرا گذاشته شد. وی در عین حال تصریح کرد که عملیات طوفان یمن با موفقیت اهداف خود را محقق ساخت.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: واکنش امارات انصارالله یمن سخنگوی نیروهای مسلح یمن موشک بالستیک تعداد زیادی یحیی سریع طوفان یمن هدف قرار یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

منابع رسانه‌ای امروز (پنج‌شنبه) از موج جدید حملات موشکی شدید از خاک لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که در این حمله جدید حدود ۲۰ موشک و راکت از لبنان به سمت منطقه «الجلیل غربی» در شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.

رسانه‌های عبری زبان نیز از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در منطقه و به ویژه در شهرک‌های «حانیتا»، «شلومی» و «بیتسیت» خبر دادند.

منابع مطلع نیز اعلام کردند که سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه فعال شده‌اند.

این منابع همچنین از اصابت چند موشک به شلومی خبر دادند.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسماً به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریباً ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • (ویدیو) توقف کامل تجارت دریایی آمریکا با انسداد کامل تنگه باب المندب توسط یمن!
  • عملیات موشکی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم اسرائیل
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
  • هلاکت ۴ تروریست در عملیات ارتش پاکستان
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • پایبندی حماس به مواضع اصلی در مورد آتش‌بس
  • حمله حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها در شهرک «آویویم»+ فیلم
  • حمله موشکی حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی