Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:07:24 GMT

فوتی های اومیکرون در کشور به ۱۰ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۴۰۷۹

فوتی های اومیکرون در کشور به ۱۰ نفر رسید

به گزارش ایرنا، محمد هاشمی در این توئیت تصریح کرد: با شناسایی ۲۹۷ مورد جدید در چهارم بهمن ماه، آخرین آمار موارد مثبت امیکرون به ۳۴۶۶ نفر و متاسفانه در این روز با ثبت یک مورد فوتی در البرز مجموع فوتی ها به عدد ۱۰ رسید.

وی افزود: بیشترین موارد ابتلا در این روز نیز مربوط به ایلام با ۸۵، اصفهان ۵۳، ارومیه ۳۵ و گیلان با ۳۴ مورد مثبت بود!

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نسبت به زنگ خطر چرخش این سویه در کشور و وقوع موج جدید هشدار داد

هاشمی بر لزوم استفاده از ماسک و تزریق هر سه نوبت واکسن تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت و تا کنون ۱۳۲ هزار و ۲۵۱ نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.

همچنین واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد و تاکنون ۶۰ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۸۵۵ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۶۵۷ نفر دُز دوم و ۱۴ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۷۶۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۹ میلیون و ۲۲ هزار و ۲۷۶ دُز رسیده است.

1071

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون محمد هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون محمد هاشمی ویروس کرونا اومیکرون محمد هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجونی برای کنترل ویروس در بدن (فیلم) راهکار‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن (موشن‌گرافی) آیا واکسن برای کرونا و ویروس های تنفسی کافی است؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • سندروم پس از کرونا چیست؟