Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - عیسی کریمی گفت: هم اکنون ۲۷ هزار خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از مزایای درمانی و مستمری ماهیانه صندوق بهره مند هستند. 

او گفت: بیش از ۵۰ هزار خانوار هم اکنون در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد نام نویسی کرده اند.

کریمی گفت:  طی چند ماه گذشته اقدامات عملیاتی مهمی برای پوشش بیمه‌ای همه افراد واجد شرایط انجام شده که با پوشش این تعداد بیمه شده، تعداد بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی و کشاورزی استان ۲ برابر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این صندوق به صورت اختیاری همه کشاورزان و عشایر این استان را زیر پوشش قرار می‌دهد، گفت: تحت پوشش قرار دادن افراد سالمند با هدف بازنشستگی و از کارافتادگی کشاورزان محور فعالیت این صندوق است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: هم اکنون بیش از ۸۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن از این صندوق مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

کریمی گفت:  افرادی که سن آنان ۱۸ تا ۵۰ سال است می توانند برای قرار گرفتن زیر پوشش خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری به فرمانداری ها، بخشداری ها و امور عشایر هر شهرستان مراجعه و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری ماهیانه بهره مند شوند.

او گفت: این افراد با پرداخت سالیانه  سه میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری برخوردار می شوند.

کریمی گفت: مهلت عضویت کشاورزان متولدین بهمن و اسفند سال ۱۳۵۰ در صندوق روستائیان استان پایان امسال است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: از آنجایی که بر اساس قانون این حق شامل افراد زیر ۵۰ سال می شود، بعد از پایان امسال از افراد بالای ۵۰ سال سن ثبت نام به عمل نمی آید.

کریمی گفت:  پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی  از اهداف و مزایای این صندوق است.

او گفت:  هم اکنون بیش از هزارو ۷۰۰ خانوار در باشت تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارد.

۴۴درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در روستاها ساکن هستند.

حدود ۱۲درصد در قالب ۸۰ هزار تن نیز جمعیت عشایری این استان است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد صندوق بیمه روستائیان و عشایر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کریمی گفت هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان

غلامعلی فتحی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی توسط اتحادیه‌ها و تشکل‌های تحت پوشش شبکه تعاون روستایی استان توزیع شده است، اظهار کرد: همچنین سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ تن کود شیمیایی آلی، زیستی و ریز مغذی بین کشاورزان توزیع شده است.
به گفته وی سال گذشته ۳ هزار و ۲۲۳ تن انواع بذور اصلاح شده تولید و فرآوری و بین کشاورزان توزیع شد که نسبت به برنامه تعیین شده در ابتدای سال ۱۶۱ درصد رشد داشته است.
مدیر کل تعاون روستایی لرستان گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۹۱ کیلوگرم انواع سموم شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شد که ۱۲۹درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
به گفته فتحی سال گذشته ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر مواد سوختی از جمله بنزین، نفت، گازوئیل، روغن، گاز طبیعی و مایع همچنین ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی بین روستائیان توزیع شد.
وی گفت: سال گذشته ۱۷۰ تن گوشت قرمز منجمد و مرغ منجمد برای تنطیم بازار در ایام پایانی سال تامین و توزیع شد، توزیع گوشت منجمد همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • افزایش ۸۰ هزار مترمربعی فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه