Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@11:24:56 GMT

احتمال وقوع موج ششم کرونا در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۴۲۹۸

احتمال وقوع موج ششم کرونا در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حقانی روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: تاکنون ۹۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دُز اول واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین تا به امروز دز دوم واکسن کرونا به ۸۳ درصد و دز سوم به ۳۰ درصد جمعیت مشمول در آذربایجان شرقی تزریق شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: دز سوم به میزان قابل توجهی از ابتلای شدید به کرونا جلوگیری می‌کند، از این رو از تمامی هم استانی‌ها خواهشمندیم جهت تکمیل واکسیناسیون خود به مراکز واکسیناسیون سطح استان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقانی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به سویه امیکرون ویروس کرونا در استان در هفته‌های اخیر از مردم خواست رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی یادآوری کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته تعداد آزمایشات مثبت کرونایی در میان مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی استان نسبت به هفته‌های اخیر بیشتر شده است و به همین علت تعداد بستری‌های کرونایی نیز افزایش دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ضرورت واکسیناسیون مادران باردار علیه ویروس کرونا، میانگین مراجعه این طیف به مراکز واکسیناسیون را بیش از ۹۰ درصد اعلام کرد و با بیان اینکه تعدادی از شهرهای استان حتی به آمار ۱۰۰ درصدی نیز رسیده‌اند، گفت: اما در کلانشهر تبریز تعداد واکسن زده‌های مادران باردار نسبت به سایر شهرها پایین‌تر است.

حقائی افزود: تمامی مادران باردار و حتی مادرانی که در سه ماهه اول بارداری خود هستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون استان، واکسن سینوفارم و یا واکسن آسترازنکا دریافت کنند.

کد خبر 5408346

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز شیوع کرونا بارش برف برف و کولاک بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه برف و یخبندان برف روبی سیل کرمان آمار کرونا اردبیل عکس استانها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسئول گروه واکسیناسیون دام‌های استان همدان گفت: واکسیناسیون آبله برای دام‌های سبک و تب مالت برای بره‌ها و بزغاله‌های ماده انجام می‌شود.

آقای روحانی افزود: ۱۰۶ واحد دامپروری و ۱۶ منطقه عشایری داریم که در کنار دامداری‌های صنعتی حدود ۳۰۰ هزار راس دام واکسن آبله دریافت می‌کنند و ۴۸ هزار راس بره و بزغاله ماده هم واکسن تب مالت دریافت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان