Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد یک نشست مجازی را با رهبران اروپایی با هدف مذاکره درباره افزایش تحرکات نظامیان روسی در مرز اوکراین برگزار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تنش ها در مرز اوکراین به شدت بالا گرفته است و منابع غربی روسیه را به تلاش برای تجاوز به خاک اوکراین متهم کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسکو بارها این ادعاها رد کرده است. پنتاگون نیز اعلام کرد بیش از 8500 نظامی خود را برای استقرار احتمالی در شرق اروپا در حالت آماده باش کامل قرار داده است.

60 درصد آمریکایی‌ها از فرد دیگری غیر از بایدن در انتخابات حمایت می‌کننددیدار بایدن با تیم امنیت ملی برای بررسی تحولات روسیه ـ اوکراین

 

پایگاه اطلاع رسانی کنگره نوشت: کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یک تماس ویدئویی با رهبران اروپایی شرکت خواهد کرد تا درباره افزایش تحرکات نظامیان روسی در مرز اوکراین رایزنی و تبادل نظر کنند.

کاخ سفید افزود: این دیدار بخشی از رایزنی ها و هماهنگی های نزدیک ما با متحدان و شرکای مان در واکنش به تقویت تحرکات نظامی روسیه در مرزهای اوکراین است.

این تماس ویدئویی شامل اورسولا فون درلین رئیس کمیسیون اروپا، چارلز میشل رئیس شورای اروپا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، اولاف شولتز صدر اعظم آلمان، ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو و آندرژ دودا رئیس جمهور لهستان خواهد بود.

آمریکا طی روزهای اخیر دو محموله کمک های نظامی و امنیتی را به اوکراین ارسال کرده است.

دولت بایدن اخیرا از کمک نظامی و امنیتی 200 میلیون دلاری به اوکراین خبر داده است. نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه نیز فشار زیادی را بر کاخ سفید وارد کرده اند تا کمک های مالی بیشتری را در اختیار دولت اوکراین قرار دهد.

به گفته منابع غربی، روسیه بیش از 100 هزار نیروی نظامی خود را در مرز اوکراین مستقر کرده و اخیرا نیروهای نظامی خود را برای شرکت در رزمایش مشترک به بلاروس اعزام نموده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرز اوکراین رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است

رئیس سرویس فدرال روسیه می‌گوید مقام ارشد اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای این کشور است.

به گزارش ایسنا، «الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس فدرال روسیه تهدید کرد «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای نیروهای نظامی روسیه است.

یک دادگاه در مسکو در دسامبر ۲۰۲۳ بودانوف را به راهبری بیش از ۱۰۰ «حمله تروریستی» از جمله حملات پهپادی به زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه متهم کرد.

راشاتوی نوشته بودانوف به صورت آشکار از حملات به خاک روسیه حمایت کرده، از جمله مناطقی که روسیه آن‌ها را تصرف کرده است.

بورتنیکوف روز سه‌شنبه و با اشاره به بودانوف و مقام‌های اطلاعاتی دیگر اوکراین گفت: «آن‌هایی که مرتکب جنایت علیه روسیه و مردم روسیه شده اند، یک هدف مشروع هستند».

این مقام روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چرا تاکنون علیه آن‌ها اقدامی صورت نگرفته هم گفت این امکان «در پیش است».

یک دادگاه در مسکو روز سه‌شنبه نیز برای «واسیلی مالیوک» رئیس سرویس امنیتی اوکراین به اتهام راهبری حمله به پل کریمه دستور بازداشت صادر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوغان با بایدن دیدار می‌کند
  • ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس جمهور اوکراین؛ ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است
  • هشدار رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ