Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:16:13 GMT

بسیجیان کهگیلویه و بویراحمد بیمه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۴۸۴۹

بسیجیان کهگیلویه و بویراحمد بیمه می‌شوند

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه روز سه شنبه با حضور سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح استان و مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان در دفتر فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به امضاء رسید.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد در این نشست شرایط عضویت و تعهدات این صندوق از جمله مستمری بگیری، فوتی و از کارافتادگی کلی و بازنشستگی را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیسی کریمی گفت: بسیجیان بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال سن زیر پوشش خدمات بیمه ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان قرار می گیرند.

وی افزود: هر شخص با پرداخت سالیانه مبلغ ۳۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان می تواند با عضویت در این صندوق از خدمات متنوع آن بهره مند شود.

افزون بر یک سوم از جمعیت ۷۲۰ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد بسیجی هستند.
افزون بر ۲۵ هزار خانوار در استان زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.هم اکنون بیش از ۷۰۰ خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از این صندوق مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

کشاورزان غیرساکن در روستا، روستاییان و عشایر، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر۲۰ هزار نفر، مربیان مهدکودک ها، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی می‌توانند بیمه اجتماعی شوند.

کریمی افزود: این صندوق در دو دهه گذشته با اطلاع رسانی گسترده سعی در تشویق خانواده های روستایی و عشایری برای بهره مندی از مزایا و خدمات بیمه روستایی و عشایر کرده است. ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایری منجر می شود.

بر اساس قانون، یک بیمه شده با ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه و ۶۵ سال سن و ۱۰ سال پرداخت حق بیمه با ۷۰ سال سن بازنشسته این صندوق محسوب می شود.

۴درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.حدود ۱۲درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد روستاییان و عشایر بیمه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ گفت: افراد کم توان دارای اختلال عملکردی بر اثر سکته مغزی، اوتیسم و اس ام ای(sma) از پوشش صندوق‌های بیماری خاص و سخت درمان بهره مند می‌شوند.
وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار سخت درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ۱۱ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شد.
شباهنگ اضافه کرد: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی نیز به میزان ۷۰ درصد تعرفه بخش مربوطه در تعهد سازمان بیمه سلامت قرارگرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر امکان عقد قرارداد به صورت حضوری و الکترونیکی برای کلیه مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در استان فراهم است. شباهنگ افزود:  ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و خدمت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت می‌باشد. وی عنوان کرد: در استان ۲ مرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز نازایی کوثر در بیمارستان شهید جلیل فعالیت دارد و با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش جمعیت، ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی مربوط به ناباروری در مراکز دولتی از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود. وی بیان کرد:همچنین محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت. سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۳۰۴ مادر باردار در استان از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کردند.

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد