Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کرملین تأکید کرد که افزایش فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه، نمی‌تواند از سوی نیروهای مسلح این کشور نادیده گرفته شود، ضمن اینکه برگزاری مانورها و تقویت ساختارهای نظامی هرگز متوقف نشده و ادامه خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که کشتی‌های نظامی آمریکا و متحدانش در ناتو دائماً به سواحل روسیه در منطقه دریای سیاه و دریای بالتیک نزدیک می‌شوند، وزارت امور خارجه روسیه در پیش‌نویس توافقنامه مربوط به تضمین‌های امنیتی با آمریکا و ناتو، پیشنهاد کرده که هر دو طرف  از انجام مذاکرات و مشارکت به منظور ایجاد مکانیزم‌های مناسب برای جلوگیری از حوادث ناخواسته در سطح دریاهای باز و در حریم هوایی بین المللی، و در وهله نخست در حوزه دریای بالتیک و منطقه دریای سیاه حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تأمین قابل اطمینان امنیت این مناطق دریایی برای روسیه اهمیت راهبردی داشته و ناوگان دریایی این کشور مرتباً به جدیدترین تجهیزات نظامی مجهز می‌شوند. 

در این رابطه خبرگزاری «نووستی» گزارش داد "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه به این سئوال پاسخ داد که آیا برگزاری مانورهای نظامی این کشور در منطقه دریای بالتیک واکنشی به اقدامات ناتو است؟ پسکوف گفت: «در وهله نخست، این سئوال را باید از وزارت دفاع پرسید. ثانیاً،  اقدامات تحریک آمیز از سوی ناتو و افزایش فعالیت ناتو در نزدیکی مرزهای ما، نمیتواند از سوی نیروهای مسلح ما که مسئول امنیت کشور هستند، قابل چشم پوشی باشد. و ثالثاً، همواره یک روند مداوم از رزمایشها، مانورها و ایجاد و تقویت ساختارهای نظامی وجود دارد که هرگز متوقف نشده و همچنان ادامه خواهد داشت.»

در اوایل روز دوشنبه گروهی از کشتی‌های ناوگان دریای بالتیک در چارچوب یک مانور دریایی بزرگ به سفری طولانی اعزام شدند. این گروه شامل چندین فروند ناو است. ملوانان باید تمرینات ارتباطی، دفاعی ضدهوایی و ضدزیردریایی را انجام دهند و تعدادی تمرینات رزمی انجام دهند.

"یوری فیلاتوف" سفیر روسیه در دوبلین نیز در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد که مقامات ایرلند هیچ دلیلی برای نگرانی در خصوص مانورهای دریایی ناوگان دریایی روسیه در منطقه اقیانوس اطلس ندارند. این دیپلمات می‌گوید: «مطمئناً کوچک‌ترین دلیلی وجود ندارد که مقامات ایرلند نسبت به این مانورهای نسبتاً کوتاه و محدود دریایی ما که سالانه برگزار می‌شوند و هرگز برای کسی مشکلی ایجاد نمی‌کنند، نگرانی داشته باشند».

به گفته سفیر روسیه، وضعیت پیرامون مانورهای دریایی بصورت مصنوعی وخیم جلوه داده می‌شود، چرا که چنین تمرین‌هایی کم و بیش در این مناطق اقیانوس اطلس برای مدت زمان بسیار طولانی است که انجام شده و علاوه بر این، آنها نه تنها توسط روسیه، بلکه توسط سایر کشورهای اروپایی نیز انجام می‌شود.

پیش از این، مشخص شد که بیش از 140 کشتی و 60 هواپیما در مانورهای نظامی ناوگان دریایی روسیه از اواخر ژانویه تا فوریه در تمام مناطق مسئولیت این ناوگان شرکت خواهند کرد. علاوه بر این، قرار است حدود 10 هزار پرسنل نظامی در این رزمایش شرکت کنند. تعدادی از تمرینات نظامی در مناطق دریایی مجاور خاک روسیه انجام خواهند شد. این رزمایش علاوه بر اقیانوس اطلس، در اقیانوس آرام، دریای بالتیک، دریای شمالی و دریای مدیترانه نیز برگزار خواهد شد.

در اواسط ژانویه همچنین مشخص شد که روسیه، ایران و چین بطور مشترک رزمایش دریایی برگزار خواهند کرد و قرار است در این رزمایش کشتی‌های سه کشور از دریاهای چندین کشور جهان بازدید کنند.

ناوگان دریای سیاه روسیه فعالیت ناو فرانسوی را زیر نظر گرفتناوگان دریای سیاه روسیه فعالیت کشتی فرماندهی آمریکایی را زیر نظر گرفتقدرت‌نمایی ناوگان دریای سیاه روسیه همزمان با حضور کشتی‌های آمریکایی در منطقه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا اخبار روسیه اروپا اخبار روسیه دریای بالتیک ناوگان دریای دریای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک هواپیمای روسیه در دریا سقوط کرد.

«میخائیل رازوژایف» فرماندار منطقه سواستوپل روز پنج شنبه اعلام کرد که یک هواپیمای نظامی روسیه امروز در دریای سیاه در نزدیکی سواستوپل سقوط کرد.

بنا به اعلام این مقام روس، خلبان این هواپیما قبل از سقوط موفق شد به موقع از هواپیما خارج شود.

بنا به اعلام منابع محلی، خلبان این هواپیمای نظامی روسیه آسیب ندیده است و در سلامت به سر می برد.

هنوز اطلاعاتی درباره علت سقوط این هوایپمای نظامی روسیه منتشر نشده است.

مقامات سواستوپل هم اعلام کردند که در پی این حادثه، حمل و نقل دریایی مسافران در این شهر متوقف شده است.

اواخر اسفند هم وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای ایلیوشین -۷۶ متعلق به ارتش این کشور اندکی پس از برخاستن، در منطقه «ایوانوفو» سقوط کرد.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه این هواپیما در هنگام سقوط ۱۵ سرنشین داشته است. رسانه‌های برخط روس مدعی شدند که هیچکدام از سرنشینان از این سانحه جان سالم به‌در نبردند.

کد خبر 6064455

دیگر خبرها

  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • واکنش وزیر دفاع چین به سهم‌خواهی فیلیپین در دریای جنوبی چین
  • رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • سخنگوی وزارت دفاع چین: رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • الحوثی: تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم
  • تاکنون ۶۳ کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌ایم
  • چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه
  • رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران علیه کشوری نیست