Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:08:12 GMT

لاشه شکارشده یک قلاده خرس در کوه نور چرام پیدا شد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۵۰۹۸

لاشه شکارشده یک قلاده خرس در کوه نور چرام پیدا شد

اسدالله هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  غروب روز دوشنبه ، یگان حفاظت نمایندگی محیط زیست شهرستان چرام ، خبر شکار یک قلاده خرس را به اداره کل گزارش داد که چند روز قبل توسط فرد یا افراد ناشناسی شکار شده است .

وی ادامه داد: در پی گزارش مردمی مبنی بر پیدا شدن لاشه یک قلاده خرس قهوه ای در بلندی های کوه نور شهرستان چرام ، یگان حفاظت نمایندگی محیط زیست آن شهرستان  به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی اظهار داشت : پس از نزدیک به ۲ ساعت پیاده روی ماموران یگان حفاظت به محل گزارش رسیدند که متاسفانه با لاشه خرس شکار شده رو به رو شدند.

وی با اشاره به اینکه ،  مکان لاشه کشف شده خرس ۴۰ کیلومتر با نزدیک ترین مناطق حفاظت شده یعنی خامین و خائیز فاصله دارد ، افزود : بدلیل بعد مسافتی زیادی که کوه نور با مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان دارد این مناطق بدرستی مورد حفاظت قرار نمی گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : شواهد نشان می دهد خرس شکار شده داری جنسیت ماده و نزدیک به ۵ سال سن دارد ، زمان شکار آن  در سه تا چهار روز گذشته بوده و لاشه آن نیز به آتش کشیده شده است .

وی افزود : موضوع به مراجع قضایی و امنیتی شهرستان چرام گزارش شده و در حال پیگیری است ، از مردم تقاضا داریم چنانچه اطلاعاتی در خصوص مظنون یا مظنونین احتمالی این شکار دارند،  موضوع را به اداره محیط زیست شهرستان چرام گزارش دهند .

کوه نور زیستگاه خرس قهوه ای ،پلنگ ،گرگ ،روباه ،کبک و سایر وحوش بوده که بارها توسط افراد محلی مشاهده شده است  و نیاز به حفاظت دارد.

کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر مناطق حفاظت شده دارای ده ها منطقه بکر و طبیعی آزاد است که زیستگاه گونه های جانوری متنوع هستند و می طلبد از سوی دستگاه های ملی در زمره مناطق حفاظت شده شده قرار گیرند. 

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد یاسوج چرام حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد یاسوج چرام کهگیلویه و بویراحمد یاسوج چرام حیات وحش شهرستان چرام محیط زیست کوه نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داود میرشکار گفت: ۷۰۳ متخلف شکار و صید در سال ۱۴۰۲،  در استان خوزستان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان در  سال گذشته  تعداد ۱۲۴ قبضه سلاح مجاز به همراه ۸ قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان شکار و صید کشف شد.

میرشکار ادامه داد: در این مدت با ۵۷۵ مورد تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید در استان برخورد قانونی صورت گرفته و ۵۲۸ قطعه از ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: در این مدت همچنین ۱۳ هزار و ۹۴۲ ساعت محیط بانان این اداره کل طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان را در مدارس برای دانش آموزان اجرا کردند.


وی می‌گوید: پارسال ۴۸۲ قطعه پرنده و ۷ پستاندار که توسط متخلفان زنده گیری شده بود کشف و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

میرشکار به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از شکار و صید از همه مردم استان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام