Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@10:49:33 GMT

یورو همچنان قربانی جو تنش بین روسیه و اوکراین

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۵۱۵۴

در معاملات امروز بازار جهانی ارز شاهد افت ارزش یورو در برابر دلار آمریکا بودیم. دلار و ین ژاپن هم رشد کردند.

به گزارش بازارنیوز، در معاملات امروز بازار جهانی ارز تداوم جو متشنج بین اوکراین و روسیه باعث شد تا ارزش یورو در برابر ارز‌های مرجع کاهش یابد.

از سوی دیگر این انتظار که بانک مرکزی فدرال آمریکا می‌خواهد با سرعت بیشتری روند افزایش نرخ بهره در این کشور را طی سال ۲۰۲۲ اجرایی کند، باعث رشد ارزش دلار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امروز قرار است نشست دو روزه هیات مدیره بانک مرکزی فدرال آمریکا برگزار شود و فعالان بازار به شدت منتظر سیگنال‌هایی از سوی حاضرین در این نشست درباره زمان‌بندی افزایش نرخ بهره دلار و همچنین سرعت بسته شدن پرونده اجرای سیاست‌های انبساطی در این کشور هستند.

بسیاری از بازار‌های پولی پیش‌بینی کرده‌اند که نخستین پله افزایش نرخ بهره در ماه مارس اتفاق خواهد افتاد و تا پایان سال سه پله دیگر نرخ بهره در آمریکا بالا خواهد رفت.

بر همین اساس ارزش یورو در معاملات ساعات گذشته ۰.۳۵ درصد در برابر ین ژاپن پایین آمد و به ۱۲۸.۶۸ ین رسیده است که کمترین میزان در ۵ هفته گذشته به شمار می‌رود. ارزش یورو در برابر دلار هم ۰.۱۶ درصد پایین آمد و به ۱.۱۳ دلار رسید. البته امروز ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز ۰.۲ درصد پایین آمده و به ۱۱۳.۷۲ ین افت کرد. با این حال، اما شاخص ارزش دلار که ارزش این ارز را در برابر سبد ۶ ارز مرجع بین‌المللی نشان می‌دهد، ۰.۰۶ درصد بالا رفت و به ۹۵.۹۵ واحد رسید.





/فارس

برچسب ها: یورو ، روسیه ، اوکراین لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QUw

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: یورو روسیه اوکراین ارزش یورو نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد

به گزارش بامداد چهارشنبه اوکراین اینفو، شمیحال با بیان اینکه اوکراین در تلاش است تا تعهداتش به شرکای خود را به بهترین نحو ممکن به اجرا برساند، اظهار کرد: این کمک مالی به اوکراین برای پوشش هزینه‌های اولویت‌دار بودجه و حفظ ثبات مالی و اقتصاد کلان در این کشور کمک خواهد کرد.

نخست‌وزیر اوکراین در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: ما از حمایت و همکاری صندوق بین‌المللی پول سپاسگزاریم.

 صندوق بین‌المللی پول در فروردین سال گذشته اعلام کرد با پرداخت یک وام ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری به اوکراین به عنوان بخشی از کمک ۱۱۵ میلیارد دلاری بین‌المللی به منظور تامین نیازهای فوری این کشور در جنگ با روسیه، موافقت کرده است.این بزرگ‌‎ترین وامی بود که صندوق بین‌المللی پول به یک کشور درگیر در یک جنگ تمام‌ عیار و گسترده اعطا کرده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با استقبال از این تصمیم صندوق بین‌المللی پول، گفته بود: این یک کمک مهم به مبارزه ما با تهاجم روسیه است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

منبع: ایرنا

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • قیمت ارز دلار سکه طلا یورو در بازار امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • کاهش ارزش لیونل مسی در بازار نقل و انتقالات
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ بوربور: تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • روس‌ها ۳۹ ثانیه حریم هوایی ناتو را نقض کردند