Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی، در خصوص شیوع کرونا در مشهد گفت: مردم دچار ساده‌انگاری شده و نسبت به خطرات ابتلا به امیکرون بی توجهی می کنند؛ ادامه این روند باعث می شود پیک ششم سهمگین باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر مسعود زحمتکش با اشاره به افزایش قابل توجه بیماران در بخش سرپایی و بستری با علائم ابتلا به امیکرون گفت: معمولا آزمایشات مرتبط با ابتلا به کرونا 3 تا 4 روز پس از بروز علائم اولیه مثبت می‌شود و این در حالی است که در 4 روز نخست ابتلا به کرونا از نوع اومیکرون بیشترین واگیری اتفاق می‌افتد از اینرو هر نوع علامتی شامل گرفتگی صدا، گلودرد، عطسه و آبریزش بینی، بدن درد و حتی اختلال بویایی و چشایی را باید به حساب کرونا گذاشت و نسبت به قرنطینه اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد همچنین در ادامه افزود: عمده بیمارانی که بد حال می شوند، دوز سوم واکسن را دریافت نکردند؛ در حالی که دوز سوم به طور چشمگیری از احتمال ابتلا و همچنین شدت بیماری در فرد می کاهد.

وی در خصوص باور عمومی که اومیکرون را خفیف‌تر از دلتا کرونا می‌دانند؛ بیان کرد: تحقیقات در این رابطه هنوز کامل نیست و نقش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها در ابتلای خفیف‌تر به کرونا از نوع اومیکرون کاملا روشن نشده است. با توجه به قدرت سرایت پذیری 5 تا 8 برابری اومیکرون نسبت به دلتا کرونا و 40 برابری نسبت به کرونای اولیه باید اعتراف کرد که اومیکرون سویه خطرناکی است که نباید آن را دست کم گرفت.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد، در خصوص ابتلای کودکان به کرونا گفت: برای کودکان تا به حال به طور کلی ابتلای خفیف‌تر در انواع سویه‌ها را شاهد بودیم اما نباید فراموش کرد که از میان کودکان نیز ما موارد زیادی از بستری و فوت را ثبت کرده‌ایم. بنابراین این نگرانی وجود دارد که در سنین زیر 12 سال که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند اومیکرون قدرتمندتر ظاهر شده و بیماری شدیدتری را ایجاد کند. لذا از مسئولین  انتظار می رود تا زمان لازم برای انجام واکسیناسیون در این گروه سنی تصمیمات مرتبط با بازگشائی مدارس اصلاح شود.

وی با اشاره به مصوبه ستاد کرونا مبنی بر واکسیناسیون 5 تا 11 ساله‌ها  در کشور گفت: چون اعلام شده رضایت والدین در این رابطه اخذ می شود مناسب است که اطلاعات کاملی از میزان اثرگذاری واکسن‌ها، نتایج انجام واکسیناسیون در این رده‌های سنی در سایر کشورها در خصوص هر دو نوع واکسن پیشنهادی از طریق ستاد ملی کرونا در اختیار رسانه‌ها و همچنین در مراکز واکسیناسیون در اختیار مراجعه کنندگان قرار گیرد تا والدین با آگاهی کامل و طیب خاطر بیشتری نسبت به واکسیناسیون کودکانشان اقدام کنند.

دکتر زحمتکش به نقش تقویت سیستم ایمنی، مصرف ویتامین D و میوه‌ها و سبزی‌های سالم در ابتلای خفیف‌تر به انواع بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: این موارد همه کمک کننده خواهد بود اما جای سلاح اصلی ما در مقابله با کرونا که شامل واکسیناسیون کامل (سه دوز)، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات است؛ را نخواهند گرفت. انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سازمان نظام پزشکی واکسیناسیون هیئت مدیره نظام پزشکی کودکان والدین ویتامین ماسک اومیکرون خفیف تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان برای رفع دغدغه های مردم تلاش مضاعف کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی سید رضایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا اظهار کرد: شعار جهش تولید در سال‌های گذشته نیز توسط رهبر انقلاب اعلام شده بود ولی امسال ایشان ضرورت مشارکت مردم را راه تحقق جهش در تولید دانسته و در شعار امسال ذکر کردند لذا مسؤولان ما باید در خصوص رفع موانع و دغدغه‌های مردم تلاش مضاعف کنند.

وی افزود: این حضور مردم در عرصه‌ها بوده است که سبب شده تا در حل مسائل مهم کشور به موفقیت برسیم و بر مشکلات فائق آییم و امید است امسال هم با همیاری و همکاری همه مسؤولان و مردم شاهد رونق اقتصادی خوبی در کشور باشیم و مردم آثار این جهش تولید و رونق را در سفره‌های خود ببینند.

امام جمعه موقت آستارا با بیان اینکه دشمنان در دنیای امروز جنگ رسانه‌ای بزرگی را با ایران اسلامی شروع کرده‌اند و با به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی این جنگ گسترده‌تر شده است، تاکید کرد: در این راستا باید در داخل کشور نیز اقدامات عملی صورت گیرد و در این مورد سکوت جایز نیست.

وی با اشاره به اهمیت شب‌های قدر از مسؤولان خواست تا اقدامات لازم در خصوص فضا سازی مناسب در شهرستان برای این ایام و شهادت حضرت امام علی (ع) را انجام دهند و برای روز شهادت آن حضرت که مصادف با روز طبیعت شده هم به گونه‌ای اقدام شود که هنجار شکنی صورت نگیرد.

حجت الاسلام سید رضایی با تاکید بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌های لیالی قدر تصریح کرد: حضور در این مراسم‌ها یک نوع همایش است و دشمنان را ناامید می‌کند که نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی و پوشش این مراسم‌ها بسیار مهم است.

وی ضمن محکومیت جنایات ادامه دار رژیم صهیونیستی گفت: کمپین‌هایی که در خصوص اتحاد با اسرائیل صورت گرفت با شکست مواجه شد و با همکاری و همیاری همه گروه‌های مقاومت شکست اسرائیل قطعی است و بزودی تحقق می‌یابد.

امام جمعه موقت آستارا ضمن تقدیر از تلاش بسیجیان در ایست و بازرسی در ایام نوروز و امر به معروف و نهی از منکر که برنامه‌های خوبی را به اجرا گذاشتند، ادامه داد: منتظر حمایت و همکاری دیگر متولیان این عرصه هستیم که در این خصوص کم کاری کردند.

وی با اشاره به بحث زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در آستارا گفت: این موضوع به یکی از دغدغه‌های مردم آستارا تبدیل شده است و مسؤولان مرتبط باید در این خصوص اقدام کرده تا شاهد نابودی جنگل‌ها و مراتع نباشیم.

کد خبر 6064927

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • مسوولان برای رفع دغدغه های مردم تلاش مضاعف کنند
  • تفسیر قرآن توسط علما باید با زبانی ساده برای مردم بیان شود
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص خاموشی پل خواجو
  • بیش از هزار امامزاده و اماکن متبرکه مازندران مقصد گردشگری
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • زیر گرفتن مکانیک در پی سهل انگاری راننده (فیلم)
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • (ویدئو) زیر گرفتن مکانیک در پی سهل انگاری راننده