Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: مدیران مدارس باتوجه‌به بازگشایی مدارس به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که با آموزش‌های جبرانی و مکمل، عقب‌ماندگی احتمالی دانش‌آموزان در حوزه‌های آموزشی و توان‌بخشی جبران شود. خبرگزاری میزان-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط‌ عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ حمید طریفی حسینی، با تأکید بر برگزاری باشکوه ایام ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دهه فجر گفت: استان‌ها اهتمام جدی بر برگزاری مراسم و افتتاحیه‌های باشکوه در این دهه با حضور مسئولین کشوری و استانی و با پوشش کامل رسانه‌ای داشته باشند تا شاهد برگزاری دهه فجری باشکوه در آموزش‌وپرورش استثنایی باشیم.

طریفی حسینی یکی از سیاست‌های جدی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را توسعه کمی و کیفی فراگیرسازی دانست و گفت: هماهنگی بین بخشی بین ادارات آموزش و پرورش استثنایی و معاونت‌های آموزش ابتدایی، تربیت‌بدنی و سلامت و پرورشی و فرهنگی از جمله الزامات گسترش رویکرد فراگیر سازی است.

وی افزود:حضور نمایندگانی از آموزش‌وپرورش استثنایی در کارگروه‌های مختلف حوزه ستادی و استانی به‌ویژه کمیته مستندسازی و رصد دقیق سیاست‌ها و فعالیت‌های وزارت آموزش‌وپرورش منجر به گسترش و کیفیت‌بخشی رویکرد فراگیر سازی خواهد شد.

وی خواستار پیگیری وضعیت نیروی انسانی در استان‌ها شد و گفت: بر اساس مصوبه شورای سازمان، سالانه ده درصد از ورودی‌های آموزش‌وپرورش باید به آموزش‌وپرورش استثنایی اختصاص یابد و رؤسای ادارات باید بر پیگیری و رصد دقیق سهمیه‌های استانی اهتمام جدی داشته باشند.

طریفی حسینی یکی از سیاست‌های جدی وزارت آموزش‌وپرورش را توسعه مشارکت‌ها در همه ابعاد، دانست و گفت: خیرین، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها ظرفیت بی‌بدیلی هستند که می‌توان از این ظرفیت در مدرسه‌سازی و مدرسه یاری به نحو احسن استفاده نمود.

وی تصریح کرد: استفاده درست از ظرفیت شورا‌های آموزش‌وپرورش منجر به گسترش مشارکت دستگاه‌ها در نظام تعلیم وتربیت خواهد شد.

طریفی حسینی در ادامه گفت: با رویکرد کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها در آموزش‌وپرورش استثنایی، تنقیح سیاست‌ها و مقررات حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی از سطح ستاد تا مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت معلمان و مدیران مدارس در ایام کرونا، گفت: مدیران مدارس باتوجه‌به بازگشایی مدارس به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که با آموزش‌های جبرانی و مکمل، عقب‌ماندگی احتمالی دانش‌آموزان در حوزه‌های آموزشی و توان‌بخشی جبران شود.   بیشتر بخوانید: تعارضی میان مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبات مجلس وجود ندارد
انتهای پیام/ برچسب ها: آموزش و پرورش استثنایی طریفی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش استثنایی طریفی آموزش وپرورش استثنایی پرورش استثنایی آموزش و پرورش سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی