Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@16:53:47 GMT

آغاز واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ ساله‌ها از امروز

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۵۷۴۹

آغاز واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ ساله‌ها از امروز

 محمد هاشمی درباره آخرین وضعیت شناسایی مبتلایان اومیکرون اظهار کرد: ‌با شناسایی 297 مورد جدید در چهارم بهمن ماه، آخرین آمار موارد مثبت ‎اومیکرون به 3466 نفر رسید و متاسفانه در این روز با ثبت یک مورد فوتی در البرز مجموع فوتی‌ها به عدد 10 رسید.

وی افزود: بیشترین موارد ابتلا در این روز نیز مربوط به ایلام با 85، اصفهان 53، ارومیه 35 و گیلان با 34 مورد مثبت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی ادامه داد: برخی نگرانی درباره تصمیماتی که برای گشایش‌ها و کاهش محدودیت‌ها گرفته شده با تکیه بر اطلاعات نادرست در مورد روش‌های تشخیص و تعیین واریانت موجب برخی اظهار نظرها شده است زیرا مشخص است که غربالگری نمونه‌های مثبت کووید19 برای تشخیص افتراقی واریانت اومیکرون از دلتا و همچنین دلتا از سایر واریانت‌ها بر مبنای پی‌سی‌آر است و تایید آن، اگر لازم باشد، با دستگاه‌های تعیین توالی است که از قبل هم در کشور وجود داشته و اخیرا هم 6 عدد از آنها که فناوری پیشرفته‌تری دارد، به سه مرکز تحقیقاتی مرجع که وظیفه انجام آزمایش‌های اپیدمیولوژی مولکولی و تایید نتایج غربالگری برای واریانت‌ها را دارند، اهدا شده و ظرفیت‌های آزمایشگاهی کشور را افزایش داده است. 

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: خوشبختانه چون کیت‌های تشخیص مولکولی تولید داخل برای تشخیص عفونت کووید19 به همان خوبی که واریانت دلتا را تشخیص می دهند، قادر به تشخیص اومیکرون هم هستند و حتی برخی از آنها قادرند بین واریانت‌ها تشخیص افتراقی دهند. شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی بهداشت کشور در تمام مراکز استان مجهز به کیت‌های تشخیص افتراقی هستند و بر حسب نیاز و مطابق دستورالعمل‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، در قالب دیده وری، درصدی از نمونه‌های مثبت جدید را برای تعیین سهم واریانت اومیکرون مورد آزمایش قرار می دهند.

وی تاکید کرد: تعیین واریانت اومیکرون، به دلیل اینکه این واریانت پروتکل درمانی و یا مراقبت جداگانه ای از سایر واریانت‌ها ندارد، برای همه افراد مبتلا که آزمایش‌شان مثبت می شود، ضرورت ندارد و فقط برای رصد سیر جایگزینی واریانت جدید و سرعت آن کاربرد دارد./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: واکسیناسیون مبتلایان اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها

نسیم بهنیافرد رئیس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: این مرکز با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص و با تجهیزات پیشرفته در زمینه تشخیص سرطان، آماده ارائه خدمات به مراجعان است. خدمات انجام شده در این مرکز با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه‌های پایه و بسته‌های حمایتی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات آموزشی و مشاوره، ویزیت و اقدامات تشخیصی (ماموگرافی، سونوگرافی، وکیوم بیوپسی، پاپ اسمیر، اندوسکوپی، کولونوسکوپی و …) به صورت مستقیم به مرکز مراجعه کنند یا اینکه از طریق مراکز بهداشتی تست‌های اولیه غربالگری را انجام داده تا در صورت نیاز به این مرکز ارجاع داده شوند.

بهنیافرد ادامه داد: همچنین مشاوره‌های تخصصی از جمله مشاوره تغذیه، درمان‌های حمایتی، تسکینی، لنفوتراپی و روانپزشکی و… در مرکز تشخیص زودهنگام سرطان بیمارستان شهید صدوقی به بیماران ارائه می‌گردد.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان گفت: خوشبختانه درباره سرطان‌هایی که در استان شایع است (سرطان روده بزرگ، پروستات، پستان، تیروئید، دهانه رحم و…) تست‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام وجود دارد که در مراحل اول امکان تشخیص سرطان و درمان به موقع آن را فراهم می‌آورد.

رییس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان افزود: اگر سرطان در مراحل اول تشخیص داده شود و درمان‌های پیشرفته و به موقع جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی و.. صورت گیرد احتمال بقای عمر قابل قبول بیماران از ۷۵ درصد به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

بهنیافرد خاطر نشان کرد: تغذیه ناسالم و چاقی، کم‌تحرکی، مصرف کم سبزیجات، مصرف الکل و دخانیات، مواجهه با امواج رادیو اکتیو و آلاینده‌های محیط (آب، خاک و هوای آلوده) و استرس از عوامل خطر ابتلا به سرطان هستند.

وی ادامه داد: دو عامل دیگر از جمله افزایش سن و سوابق فامیلی مثبت (ژنتیک) هم از عومل مهم ابتلا به سرطان هستند که با توجه به اینکه اقدام موثری جهت کاهش نفوذ این دو عامل در بروز سرطان نمی‌توان انجام داد، تنها راه کاهش اثر این دو عامل در میزان مرگ و میر و ناتوانی‌های ناشی از بیماری سرطان انجام تست‌های غربالگری و اقدامات تشخیصی سرطان در مراحل اولیه می‌باشد.

رییس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان به روند رو به رشد ابتلا به سرطان درایران و سایر کشور‌ها هم اشاره کرد و گفت: اگر چه میزان ابتلا به سرطان و سرعت رشد آن در استان یزد و کشورمان ایران بالاست و شیب تندی دارد ولی میزان ابتلا نسبت به بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکا کمتر است.

وی اظهار داشت: در کشور‌های توسعه یافته، با وجود افزایش و رشد میزان ابتلا به سرطان، نسبت مرگ و میر سرطان در این کشور‌ها با آموزش عوامل خطر و علائم هشدار دهنده و همچنین انجام تست‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان رو به کاهش است و میزان موفقیت در درمان و میانگین بقای عمر بیماران افزایش داشته است.

بهنیافر افزود: سرطان پروستات در استان یزد از سرطان پوست پیشی گرفته‌است و مقام اول کشوری را دارد. سرطان پستان در بانوان هم در استان مقام اول و در کشور نیز رتبه‌های اول و گاهاً دوم را داراست.

وی خاطرنشان ساخت: کارشناسان مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در بیمارستان شهید صدوقی یزد از طریق ارائه خدمات مشاوره تلفنی در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شهروندان هستند. شماره‌های ۰۳۵- ۳۱۸۳۴۲۴۵ و ۰۳۵- ۳۱۸۳۴۲۴۶ برای نوبت دهی و مشاوره تلفنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه
  • آغاز بیستمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • آغاز واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز