Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد صبح روز سه شنبه در نشست مقابله با آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به گزارشی اشاره کرد که در آن به رتبه های بالای استان در انواع معضلات و آسیب های اجتماعی اشاره شده بود.

سید جواد هاشمی این مهم را تلنگری جدی برای مسئولان استانی دانست و افزود: در بیشتر آسیب ها استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و به طور میانگین شماره یک تا ۱۰ استان ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جامعه سنتی کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت سنتی به سمت مدرنیته حرکت کرده و فضای مجازی و تلفن به دور افتاده ترین روستاها رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تلاش ها بر این است که آسیب های اجتماعی در استان کاهش یابد و نوع این آسیب ها با گذشت زمان در حال تغییر و تحول هستند.

هاشمی عنوان کرد: نگاه ها و نسل ها تغییر می کنند و متولیان باید با هوشیاری بیشتر و در چارچوب قانون به وظایف خود برای کاهش این آسیب ها اقدام کنند.

آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد رها نشده است

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد رها نشده است و هر دستگاهی وظیفه ذاتی خود را انجام می دهد.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی افزود: به عنوان نمونه طرح های نماد و یاریگران از سوی وزارت آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شدند اما برخی ها تلاش های انجام شده را نادیده می گیرند.

وی تاکید کرد: اینکه برخی از دستگاه های اجرایی وظایف خود را انجام ندهند موضوع به طور کامل فرق می کند و باید با آن ها به خاطر کم کاری هایشان برخورد شود.

چرا در کاهش آسیب های اجتماعی و برخورد با آن ها نتیجه مناسب گرفته نمی شود؟

یک استاد دانشگاه حاضر در این نشست نیز گفت: بیشتر متولیان امر تاکید دارند که تلاش کردند اما به نتیجه نرسیدند و باید به طور ریشه ای بررسی شود که چرا با اقدامات انجام شده استان در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به نتیجه نرسیده است.

مرتضی دانایی دلیل این مهم را این گونه عنوان کرد که متولیان به صورت ساختاری و ریشه ای در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی اقدام نکرده اند.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که بیش از همه باید به ان توجه کرد بحث آموزش است که به درستی به فرزندان و خانواده ها برخورد با رفتارها و وقایع مختلف آموزش داده شود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: مسائل پرورشی فرزندان در آموزش و پرورش فراموش شده است و این روند باید از بالا ( وزارت) اصلاح شود و در استان ها اجرایی شود.

نبود کارهای فرهنگی سازمان یافته، کم بودن تاب آوری خانواده ها، شکاف نسل ها، بیکاری، وضعیت بد اقتصادی از جمله مواردی بود که در نشست امروز به عنوان دلایل اصلی افزایش معضلات و آسیب های در استان مطرح شد.

وضعیت موجود می طلبد دستگاه های اجرایی به مباحث کاهش آسیب های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد ورود کنند.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد یاسوج آسیب های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد کاهش آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی

 سرهنگ یاوری  معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد در جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، با اولویت ۳۳۰ محله آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در سراسر کشور و در یزد با اولویت سه محله و با محوریت کوپ‌ها و با مشارکت، حمایت، هدایت و نظارت مستقیم معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد اجرا خواهد شد.

وی هدف از تشکیل جلسه را هماهنگی بین دستگاه‌ها در خصوص اجرایی کردن این طرح عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات این سه محله باید توسط معتمدان محل و مشاوران کلانتری‌ها بررسی و احصا شود.

سرهنگ یاوری در پایان خاطر نشان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تعامل خوب و سازنده بین دستگاه‌های اجرایی است، در پایان مقرر شد محل اجرای طرح با هماهنگی رئیس کلانتری و معتمدین محل مشخص و اطلاع رسانی کامل زمان و مکان اجرای طرح از طریق نصب بنر، نصب اطلاعیه، ارسال پیامک، فضای مجازی و... انجام و نیز مشکلات هر منطقه احصا و نیز هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌ها جهت اجرای طرح انجام و مشخصات نماینده هر دستگاه جهت شرکت در جلسات قبل و حین اجرای طرح اعلام شود.

جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد از جمله استانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس رضوی، موسسه نسیم اسکان یزد و... در سالن جلسات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معاونت اجتماعی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مروری بر معضل اجتماعی خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد