Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در شبانه‌روز گذشته تست کرونای ۱۶۲ نفر در استان سمنان مثبت اعلام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بنا بر اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، از این تعداد 122 نفر به قرنطینه خانگی رفتند و 40 نفر در بیمارستان بستری شدند.

در شبانه‌روز گذشته، کرونا در استان سمنان قربانی نگرفت؛ در همین مدت 12 نفر هم با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاهده مواردی از امیکرون در شاهرود و میامی

حسین شیبانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مواردی از ابتلا به امیکرون در مراجعه‌کنندگان با علائم کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی مشاهده شده و یک نفر از آنها نیز هم‌اکنون بستری است.

وی افزود: وجود تفکر اینکه امیکرون سویه‌ای ضعیف است سبب شده مردم عادی انگاری کنند در حالی که مردم باید کماکان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوشا باشند.

شیبانی گفت: تزریق دز سوم واکسن هم ضروری است و شهروندانی که نوبت تزریق دز سوم آنها فرا رسیده هر چه زودتر اقدام کنند.

به گفته وی، تاکنون پوشش تزریق واکسن کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، در دز اول به 92/5 درصد، دز دوم 83/8 درصد و دز سوم 21/2 درصد رسیده است.

بستری هفت بیمار جدید مبتلا به کرونا در غرب و مرکز استان سمنان

کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 51 هزار و 188 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از چهارم الی پنجم بهمن‌ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به 10 هزار و 949 نفر رسیده است و چهل هزار و 239 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

توضیحات پزشک تیم ملی فوتبال بانوان درباره شرایط بازیکنان مبتلا به کروناکرونا در جهان/ ابتلای بیش از 3.3 میلیون نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتادعای یوسف کرمی در خصوص جعلی بودن نمونه تست کرونای یکی از تیم‌های لیگ برتری

قدس ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 9 هزار و 821 نفر رسید.

هم‌اکنون 64 نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تحت پوشش دانشگاه بیماری کرونا شیوع بیماری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی

سهیلا پیدا در گفت و گو با خبرنگار جام جم اظهار کرد: در واقع رفت و آمد بیماران مبتلا به ام اس به انجمن رو به افزایش است. وی افزود: ۷۰۰ بیمار مبتلا مبتلا به ام اس تحت پوشش این انجمن هستند که ۶۰۰ بیمار از این تعداد دارای پرونده هستند و ۱۰۰ نفر نیز به دلیل درخواست خود آن ها پرونده تشکیل نشده است. پیدا با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بیماران مبتلا به این بیماری زنان هستند، ادامه داد: اما متاسفانه همسران این افراد بعد از اینکه بیماری آن افزایش می یابد، آن ها را ترک می کنند. وی بیان کرد: وجود یک همراه سرا در استان یکی از نیازهای اساسی این بیماران است و ما به دنبال ساخت این مکان هستیم تا آن را برای بیماران بسازیم. مدیر انجمن بیماران ام اس خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات این انجمن پوشینه بزرگسال است و خیران بیماران این انجمن را در این زمینه یاری کنند. وی خاطرنشان کرد: فضای خود انجمن ام اس به هیچ عنوان مناسب نیست به شدت با کمبود فضا مواجه است بطوریکه به عنوان مثال جایی برای صحبت روانپزشک با بیمار و ... وجود ندارد. پیدا تصریح کرد: استرس یکی از عواملی است که سبب می شود تا شدت بیماری افزایش یابد و تعدادی از بیماران ‌در زمینه هایی همچون اشتغال دچار مشکل هستند که به آن ها استرس وارد می شود و در این زمینه باید به این افراد کمک شود./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد