Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه، رضا پیرا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۶ دی ماه و همزمان با شروع بارش سنگین برف در استان، یک‌ هزار و ۳۲۶ مورد ماموریت فوریت های پزشکی و اورژانسی انجام شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۲۲ فقره امداد رسانی در تصادفات و سوانح جاده‌ای بوده است، افزود: ۸۰ مورد در زمینه سقوط از ارتفاع و ۱۷۷ مورد هم سقوط از سطح همتراز، امداد رسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه به ۶۹ مادر باردار در این مدت امدادرسانی شد و به مراکز درمانی انتقال یافتند افزود: هیچ موردی از مرگ و میر مادران باردار در این مدت به ثبت نرسید.

انجام هفت مورد اورژانس هوایی، ۱۳۱ مورد امداد رسانی به بیماران تنفسی و ۸۱ مورد به بیماران قلبی از دیگر مواردی بود که پیرا به آن اشاره کرد و گفت: ۶۴۵ مورد ماموریت نیز در دیگر زمینه های امداد و نجات در استان انجام شده است.

توقیف کامیون حامل دام زنده فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه ای در سقز

رییس شبکه دامپزشکی سقز از شناسایی و توقیف یک دستگاه کامیون حامل دام زنده فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه ای در این شهرستان  خبر داد.

 علی باباییان افزود: با اعلام فرماندهی نیروهای امنیتی در سقز در خصوص توقیف یک کامیون حامل ۸۲ راس گوسفند در محور سقز مریوان، کارشناسان این شبکه به محل اعزام و پس از بررسی های انجام شده، محموله فاقد مجوزهای قانونی بوده و به صورت غیر مجاز حمل شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده و اخذ دستور قضایی، محموله یاد شده برای کشتار به کشتارگاه دام سقز منتقل شد که بازرسی های قبل از کشتار انجام و پس از تائید سلامت دام ها با رعایت شرایط بهداشتی عملیات کشتار و بازرسی لاشه و ضمائم انجام شد.

باباییان بیان داشت از آنجایی که هر گونه نقل و انتقال دام زنده بدون مجوز بهداشتی قرنطینه ای امکان انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام را به همراه دارد و موجب تهدید علیه بهداشت عمومی می شود  لذا حمل دام زنده بدون گواهی های قانونی از دامپزشکی ممنوع است.

واکسیناسیون ۸۲درصد جمعیت کردستان علیه کرونا

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه۱۸۶ هزار و ۱۲۲ نفر معادل ۱۶ درصد از جمعیت استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: تاکنون ۲ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۲۹۵ دُز واکسن کرونا در استان در قالب نوبت اول، دوم و سوم تزریق شده است.

دکتر بهروز اخوان گفت: یک میلیون و ۹۸ هزار و ۹۴۹ نفر معادل ۸۲ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت نموده‌ و ۹۱۳ هزار و ۲۲۴ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۶۸ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  از تزریق ۱۸۶ هزار و ۱۲۲ دُز واکسن در قالب نوبت سوم خبر داد و گفت: ۱۶ درصد مردم استان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفرجمعیت دارد.

برچسب‌ها کردستان سازمان اورژانس کشور گاز بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان اورژانس کشور گاز کردستان سازمان اورژانس کشور گاز بهداشت و سلامت دام زنده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مرجع بهداشت منطقه است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در اجلاس معاونان بهداشت دانشکده‌ها ودانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بیمارستان قلب تهران، اظهار کرد: خوشبختانه برنامه‌های کلان حوزه بهداشت اعم از جوانی جمعیت و سلامت خانواده در کشور جا افتاده و با اجرای موفق پویش ملی سلامت و مشارکت گسترده مردمی در این پویش، برنامه غربالگری بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت نیز اجرا شد و از این پس باید کنترل این بیماری‌ها در جمعیت هدف، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور حنان بلخی رییس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) در ایران و بازدید وی از مراکز بهداشتی در سفر به استان اصفهان، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای بهداشت منطقه یک کشور مرجع است و سازمان بهداشت جهانی از ایران توقع دارد برای انتقال بیشتر تجارب و تکنولوژی خود به کشور‌های منطقه، برنامه داشته باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در بازدید حنان بلخی از مراکز بهداشتی در استان اصفهان، آمار‌های این استان با بیش از پنج میلیون جمعیت تحت پوشش، مورد توجه وی قرار گرفت، زیرا از حد و نُرم منطقه امرو بالاتر بود.

 فرشیدی یادآور شد: ۱۶ مرکز تحقیقاتی حوزه بهداشت مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی هستند که با توجه به حضور رییس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در ایران، زمینه همکاری این مراکز و سایر مراکز تحقیقاتی با امرو بیشتر فراهم شده است و مراکز شبکه بهداشت باید به تقویت مراکز تحقیق و توسعه خود بپردازند، زیرا بهترین فیلد برای پژوهش در حوزه سلامت، حوزه بهداشت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عملیات موفقیت آمیز نیرو‌های مسلح پرافتخار کشور در فلسطین اشغالی را مورد تقدیر قرار داد و تاثیرات مثبت ابعاد مختلف عملیات وعده صادق بر معادلات منطقه و جهان را مثبت و نویدبخش ارزیابی کرد و خواستار توجه جهانی به مظلومیت مردم غزه و لزوم رسیدگی به بهداشت و سلامت آنان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ثبت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • کاهش ۳۴ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • ماجرای نامه گلایه آمیز مرندی به رئیس جمهور/ موازی کاری وزارت بهداشت در برنامه سلامت خانواده
  • هفته سلامت فرصتی بری معرفی خدمات سلامت