Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تزریق واکسن کرونا در مازندران از مرز ۶ میلیون دُز گذشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ، دکتر قاسم اویس در گفتگوی خبری گفت: ۶ میلیون و ۲۳ هزار و ۸۵۸ دُز واکسن تاکنون در مناطق زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل تزریق‌شده است.

وی افزود: ۵ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۹۹۸ دُز واکسن در مناطق زیرپوشش این دانشگاه تزریق‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از این تعداد ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۷۹ دُز نخست معادل ۸۱ و ۶ دهم درصد و دو میلیون و ۳۱۵ هزار و ۳۰۹ دُز دوم معادل ۷۵ و هفت‌دهم درصد بوده است.

وی افزود: تاکنون ۷۵۸ هزار و ۱۱۳ نفر معادل ۳۴ درصد از دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۳۱ نفر دُز سوم و دز بوستر بالای ۱۸ سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند گرچه می‌بایست تا آخر این هفته حداقل ۶۰ درصد واکسن را دریافت می‌کردند.

اویس از وضعیت زرد کرونایی در شهرستان عباس‌آباد خبر داد و افزود: با توجه به افزایش مبتلایان سرپایی استان قطعاً در روز‌های آینده شهر‌های بیشتری را زرد و یا نارنجی خواهیم داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: توصیه می‌کنیم همه افراد بالای ۱۸ سالی که زمان تزریق دوز سوم آن‌ها فرارسیده حتماً برای تزریق اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس حتماً فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب در کلاس‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ماسک مازندران واکسن کرونا واکسن کرونا علوم پزشکی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل