Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر رئیس پلیس فتا استان بوشهر از دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی با شگرد فروش پوشاک و البسه در شهر بوشهر خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: متهم با درج و انتشار آگهی فروش پوشاک و البسه خارجی در صفحه‌ای اینستاگرامی با قیمت مناسب و معرفی خود به‌عنوان واردکننده پوشاک از بنادر شهرهای ساحلی استان، مبالغ قابل توجهی را در قالب بیعانه از مالباختگانی از سراسر کشور دریافت می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم برای پوشاندن ردپای مجرمانه خود، از شماره کارت‌های حساب به‌نام اشخاص مختلف جهت دریافت وجوه خریداران استفاده کرده بود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا استان و پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم به هویت معلوم در شهر بوشهر، شناسایی، دستگیر و به‌همراه تجهیزات هوشمند همراه خود به پلیس فتا دلالت شد. 

 قاسمی اعلام کرد: متهم با مشاهده مستندات و ادله گردآوری شده توسط پلیس، به جرایم ارتکابی معترف و اعلام داشت از ابتدای سال جاری، اقدامات مجرمانه خود را آغاز نموده و برای اینکه شناسایی نشود، از تصاویر یک آقا که در اینترنت استخراج کرده بوده به‌عنوان ادمین صفحه اینستاگرامی فروش استفاده کرده و در قالب هویت غیرواقعی این مرد جوان برای ارتباط با خریداران بهره می‌برده است. 

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به کاربران فضای مجازی توصیه نمود: تا حتی‌المقدور از صفحات اینستاگرامی نامعتبر تا زمان اطمینان از احراز هویت واقعی ادمین و صحت ادعای وی، خریدی انجام نداده و در هنگام خریدهای اینترنتی و قبل از رویت و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کنند.

قاسمی  در خاتمه از هم‌استانی‌های عزیز درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتیwww.cyberpolice.ir مراجعه و در بخش گزارشات مردمی، موضوع را ثبت و اعلام تا از ایجاد خسارت و آسیب برای سایر هموطنان خود  نیز جلوگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كلاهبرداري پلیس فتا استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرهنگ حسن ابوالحسینی گفت: پس از مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس به دلیل خرید مبل در یکی از سایت‌های واسط خرید و پرداخت بیعانه به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان یزد قرار گرفت. 

وی افزود: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی، مشخص شد که شخص کلاهبردار با استفاده از حساب کاربری جعلی اقدام به درج آگهی و بعد از دریافت وجه، گوشی خود را خاموش کرده است. 

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را در یکی از استان‌ها مورد شناسایی قرار دادند و پرونده برای سیر مراحل قانونی و دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال شد.

 سرهنگ ابوالحسینی به شهروندان توصیه کرد قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و درصورتی که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir اطلاع دهند و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس و با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد 
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • کلاهبردار سکه‌های تقلبی در الیگودرز دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • عامل تیراندازی در ساوه دستگیر شد
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت تریاک پخش می‌کرد
  • کشف ۴ فقره سرقت احشام در قاین
  • زن موادفروش دستگیر شد / پخش تریاک با موتور
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/سارا به دام پلیس افتاد
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز