Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:50:28 GMT

نخستین برف بهمن از پنجشنبه اردبیل را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۷۱۲۳

نخستین برف بهمن از پنجشنبه اردبیل را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرنگار ایرنا ،تصاویر دریافتی از ماهواره و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشانگر استقرار یک ناوه چرخندی بر فراز شرق مدیترانه و فلات آناتولی است که با هوای بسیار سردی همراه می شود و زبانه آن از عصر چهارشنبه به مرز شمالغرب ایران می‌رسد.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، مناطقی از شمالغرب و به ویژه استان اردبیل در دامنه فعالیت این موج بطور نسبی عمیق قرار گرفته و بارش برف ، کولاک و هوای سرد از سحرگاه پنجشنبه به شکل  متناوب در این مناطق آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

موج هوای سرد و برفی درحالی در راه اردبیل است که ساکنان اردبیل و دیگر شهرستان های سردسیر این استان هنوز از مشکلات سه بار بارش سنگین برف ، کولاک و سرمای سنگینی که از ۲۳ دی تا اول بهمن منطقه را فرا گرفته است هنوز بطور کامل رهایی نیافته اند.

مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به هشدار زرد سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه یخبندان ، برودت و کولاک و نیز آغاز دوباره بارش برف در پهنه مرکزی و جنوبی این استان از ساکنان این مناطق خواست تا همچنان از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.

صرفه جویی در مصرف گاز و برق ، همره داشتن امکانات زمستانی و پوشاک ضخیم و مقداری خوراک فاسد نشدنی در سفرهای ضروری ، رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه هنگام رانندگی در گذرگاههای برفی و یخبندان ، غذا دادن به حیوانات و پرندگان و خودداری از کوهنوردی و هرگونه تفریحهای زمستانی خطرناک در خارج از شهرها از موارد توصیه شده به ساکنان استان اردبیل هستند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. این شهرستان از مناطق سردسیر ایران به شمار رفته و بطور معمول فصل سرما در منطقه از اوایل پاییز آغاز شده و در بعضی سال ها تا اواسط بهار ادامه می یابد.

برچسب‌ها ایرنا بارش برف اردبیل سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا بارش برف اردبیل ایرنا بارش برف اردبیل سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از امروز روند افزایش دمای هوا به تدریج در سطح استان آغاز شده و انتظار می‌رود تا روز سه شنبه هفته آینده در تمامی مناطق استان در طول روز هوای گرم حاکم شود.

وی افزود: بنابراین بیشینه دمای هوا در مناطق شمالی تا ۳۲ درجه سلسیوس و در مناطق مرکزی و جنوبی استان تا ۲۵ درجه سلسیوس خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه برای این مدت سامانه‌ بارشی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

کد خبر 6087640

دیگر خبرها

  • رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • هواشناسی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد