Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم استفاده موثر از تسهیلات بانکی، ظرفیت‌های صندوق پیشرفت و عدالت و وجوه اداره شده در بخش کشاورزی تاکید کرد.

محمد فرشکاران در نشستی با نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی استان اظهار کرد: امنیت غذایی به بخش کشاورزی متصل است که به هیچ نمی‌توان از استانداردها و پروتکل‌های مربوط به آن عدول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به نظام سنتی و مسائل و مشکلاتی که در این بخش وجود دارد، افزود: بخش کشاورزی ما فاقد یک استراتژی و راهبرد بلندمدت بوده است؛ در هر صورت باید واقعیت‌هایی را در نظر بگیریم و بر اساس این واقعیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

فرشکاران همچنین بیان کرد: اگر فعالان این عرصه با خودباوری و استفاده از متدها و روش‎های اصلاحی به سمت کشاورزی مدرن حرکت کرده و ارزش افزوده بخش بالا رود، می‌تواند محرک سایر بخش‎ها نیز باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم استفاده موثر از تسهیلات بانکی، ظرفیت‌های صندوق پیشرفت و عدالت و وجوه اداره شده در بخش کشاورزی تاکید کرده و اضافه کرد: قطعا اعتباراتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای بخش کشاورزی لحاظ و فضاها نسبت به استان‎ها بازتر می‌شود که باید از نتایج بررسی‌های کارشناسی استفاده کرده نسبت به اجرای پروژه‎های نرم و سخت اثربخش در این حوزه اقدام شود.

وی همچنین ایجاد ساختاری با مبانی صحیح، دقیق و حرکت رو به رشد، تعالی و دوام را در بخش کشاورزی استان ضروری عنوان کرد.

فرشکاران بر لزوم اجرایی کردن کشاورزی قراردادی و تکمیل زنجیره ارزش در این بخش تاکید و اضافه کرد: باید از روال کشاورزی سنتی خارج شویم اما اگر کشاورز احساس کند منافعش به خطر می‌افتد شاید وارد عرصه نشود و نسبت به حفظ روش‌های سنتی کشاورزی از خود مقاومت نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل شرکت‌های تعاونی کشاورزی و حضور دولت به‌عنوان تضمین کننده سود و سرمایه اقدام موثری می‌تواند باشد؛ البته این مسئله زمان‎بر بوده و نیاز به فرهنگ سازی‌های اساسی دارد که اگر بازخورد کشاورزان نسبت به اقدامات این‌چنینی منفی باشد احتمال سوخت منابع و سرمایه بسیار زیاد است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، وی در پایان ادامه داد: اگر بازار عرضه و تقاضا بتواند تعادل خود را حفظ کند، خروج دولت از عرصه کشاورزی مطلوب است اما اینجا مانعی به نام امنیت غذایی وجود دارد و بحث نفع‌آوری باعث شکنندگی قیمت‌ها در بازار می‌شود؛ بنابراین دولت باید در تعیین سقف و کف قیمت حضور داشته باشد تا بتواند تعادل بازار را حفظ کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان مدیریت برنامه و بودجه آذربایجان شرقی بخش کشاورزی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به اشتغال زنان با صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از صدور ضمانت نامه اعتباری برای ۱۶۳ نفر با اعتبار ۱۲۵میلیارد ریال برای زنان سرپرست خانوار تا به امروز خبر داد . - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اشتغال و بیکاری از جمله موضوع های اساسی اقتصاد هر کشوری است. به گونه ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع تلقی می شود. نرخ بیکاری یکی از شاخص هایی است که برای ارزیابی شرایط اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می گرد.

مطابق آخرین آمارارائه شده از سوی مرکز آمار ایران در زمستان 1402, نرخ بیکاری زنان نسبت به مردان بیشتر است.

بررسی نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 15ساله و بیشتر نشان می دهد که 40.8 درصد جمعیت در سن کار (15ساله و بیشتر ) از نظر اقتصادی فعال بوده اند. یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته اند. همچنین نتایج نشان می دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است. بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان1401) حدود 0.3 درصد افزایش داشته است. بررسی نسبت اشتغال جمعیت 15ساله وبیشتر بیانگر آن است که 37.3 درصد از جمعیت در سن کار(15ساله و بیشتر )شاغل بوده اند . این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و درنقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

همچنین بررسی نرخ بیکاری جوانان24-15 ساله حاکی از آن است که 22.5درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری جوانان 24-15ساله کل کشور نشان می دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال گذشته 1.7درصد کاهش یافته است.

همچنین بررسی نرخ بیکاری جمعیت 15ساله و بیشتر فارغ التحصیلان آموزش عالی،نشان می دهد 11.6درصد از جمعیت فعال فارغ التحصیل آموزش عالی بیکار بوده اند. این نرخ در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط روستایی نسبت به نقاط شهری بیشتر بوده است. بررسی روند تغییرات این نرخ حاکی از کاهش 1.2درصدی در زمستان 1402نسبت به فصل مشابه سال قبل است.

شهریور ماه سال گذشته سید احسان خاندوزی ، وزیر امور اقتصادی و دارایی  با اعلام افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در دولت سیزدهم گفت: سرمایه صندوق از 170میلیارد تومان به 270میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

اواخر سال 1402 بود که سخنگوی دولت از تصویب چند مصوبه هیات وزیران خبر داد که یکی از مصوبات، افزایش و تقویت توان صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در جهت تسهیل وام اشتغال زنان سرپرست خانوار بود و هیات وزیران مصوب کرد که با توسعه بانک های عامل، توان این صندوق افزایش یابد.

انسیه خزعلی ،معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهورنیز بعد از این تصویب از حل مشکل ضمانت زنان سرپرست خانوار در بانک‌ها خبر داد.

*صدور 163ضمانت نامه اعتباری با اعتبار 125میلیارد ریالی برای زنان سرپرست خانوار

در همین راستا نشست بررسی روند صدور ضمانت نامه برای تسهیلات زنان سرپرست خانوار با حضور «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و «البرز محمدی» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برگزار شد.

البرز محمدی،مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از صدور ضمانت نامه اعتباری برای 163نفر با اعتبار 125میلیارد ریال برای زنان سرپرست خانوار تا به امروز خبر داد و گفت: ضمانت نامه برای زنان سرپرست خانوار در صورت تکمیل اطلاعات متقاضی کمتر از 24ساعت صادر و در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.

وی بر حمایت از تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار که دارای زنجیره ارزش محصولی هستند تأکید کرد و گفت: عدم اطلاع برخی شعبات استانی بانک‌های عامل از اجرای این پروژه، ناقص بودن اطلاعات متقاضیان مشمول این طرح از چالش‌های مهم و اساسی این طرح است.

محمدی افزود: متأسفانه سرمایه صندوق از زمان تأسیس تا کنون ثابت مانده است و این موضوع استمرار فعالیت صندوق را برای سال جاری با مشکل جدی روبه رو خواهد کرد از این رو این مهم در جلسه هیأت دولت به خصوص وزارت اقتصاد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • لزوم استفاده بهینه از ظرفیت سالن اجلاس در اصفهان
  • ماجرای شکوائیه‌نویسان تهران و ضرب و شتم دادخواهان | نخستین صندوق‌ عدالت کی راه‌اندازی شد؟
  • آخرین جزئیات بیمه مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند و بیشتر + سایت ثبت نام بیمه
  • افزایش ۴۰ درصدی ارجاع پرونده به موسسه‌های داوری در اردبیل
  • کمک به اشتغال زنان با صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری
  • لزوم ارایه راه‌حل برای معرفی تجدیدپذیرها به حوزه صنایع
  • هوشمندسازی ۷۸ درصد کنتور‌های برق بخش کشاورزی استان اردبیل
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد
  • پیشرفت عدالت در جامعه متناسب با ظرفیت موجود نیست