Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - رامین صادقی گفت: صنعت اصیل فرش در استان اردبیل در مناطق روستایی رونق داشته که در حال حاضر بسیاری از خانوار‌ها به دنبال رونق تولید و عرضه فرش دستباف هستند که این موضوع به عنوان اولویت اساسی مطرح است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در نشست اتحادیه‌های بافندگان فرش دستباف روستایی اردبیل گفت: ۱۵ طرح فرش دستباف استان اردبیل که مورد توجه بافندگان بوده، به ثبت جهانی رسیده است که درصدد هستیم به تمامی اهداف خود در راستای توسعه صنعت فرش دستبافی می‌توانیم جامه عمل بپوشانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ۴۴ هزار نفر در استان اردبیل در فعالیت فرشبافی هستند که کمتر از ۱۵ درصد آن‌ها زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند که در این زمینه تامین اجتماعی، بیمه روستایی و عشایری در حال ارائه خدمات برای حمایت از بافندگان فرش در دستور کار است که درصدد هستیم مشکلات بافندگان فرش را در اسرع وقت انجام می‌دهیم.

رئیس صمت استان اردبیل گفت: مشکلات بافندگان فرش را در کنار دغدغه بیمه و عدم تامین مالی در دستور کار قرار داده‌ایم که این مسئله سبب کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌گران می‌شود و درصدد هستیم مشکلات موجود در عرصه تولید و عرضه فرش را برطرف کنیم و اقدامات لازم در این زمینه را به صورت مداوم انجام دهیم.

صادقی می‌گوید: اجرای طرح‌های معروف بافندگان فرش در استان اردبیل را با استقبال خوب تولیدکنندگان روبه‌رو هستیم که در این زمینه درصدد هستیم مشکلات بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف را در عرصه جهانی و بین‌المللی برطرف کنیم که نبود زیرساخت‌های گمرک تخصصی صادرات فرش در این استان را پیگیری می‌کنیم.

او گفت: توسعه صادرات فرش نیز از اهم مواردی است که برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه مد نظر قرار داده‌ایم و درصدد هستیم بازار صادراتی مناسبی را برای بافندگان فرش ایحاد کنیم به طوری که با تلاش‌های انجام یافته سالانه ۹۰ هزار مترمربع فرش در استان اردبیل تولید می‌شود که رونق اشتغال و افزایش درآمد را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ارتقای بخش تولید و عرضه محصولات در سال‌های آینده وضعیت امیدبخشی را در عرصه تولید استان رقم خواهد زد که در این زمینه تمام تلاش و جدیت ما بر این است تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این راستا جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت جهانی فرش دستباف بافندگان فرش صادرات فرش استان اردبیل بافندگان فرش درصدد هستیم فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: واحدهای تولیدی که موفق به اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی شوند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در جریان بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: رعایت استانداردها در بخش تولید و افزایش محصولات صادراتی، یکی از مؤلفه‌های لازم در دستیابی به تحقق شعار سال با مشارکت کارآفرینان و تولیدکنندگان است.

وی افزود: واحدهای صنعتی با نگاه ویژه خود می‌توانند مسیر تولید و زمینه صادرات را تسهیل کنند که اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی، یکی از ضروریات لازم برای ورود محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و صادراتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: با حمایت از واحدهای تولیدی و ترغیب آنان به دریافت استانداردهای لازم، تلاش می‌شود به حضور آنان در بازارهای داخلی و بین‌المللی کمک شود که در این راستا، در سال گذشته از اخذ استاندارد و گواهینامه ملی ۷ واحد تولیدی حمایت مالی شد.

علایی این کمک‌ها را در قالب بسته‌های حمایتی برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور حتم این نوع مشوقات باعث ارتقای محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور خواهد شد که تولیدکنندگان می‌توانند از این ظرفیت مهم برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنند.

کد خبر 745528

دیگر خبرها

  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست
  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • ارتش مقتدر ایران معادلات جهانی را در منطقه برهم زده است
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل