Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزای فارس از اصفهان، در پی صدور مجوز مصرف مازوت در نیروگاه شهید منتظری شاهین‌شهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور، ضمن تأکید بر غیرقانونی دانستن این اقدام، تبعات آلایندگی و زیست‌محیطی آن را بر شهرستان‌های مذکور و همجوار و به خصوص شهرستان اصفهان گوشزد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: همانگونه که طی نامه شماره ۱۱۸۹۷۶۲ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۶ و نامه شماره ۱۱۹۹۰۲۳ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ به استحضار رسید، فعالیت نیروگاه حرارتی محمد منتظری با ظرفیت تولید ۱۸۰۰ مگاوات در ساعت واقع در شهرستان شاهین شهر و میمه از مهمترین منابع آلاینده این شهرستان و شهرهای پیرامون آن بوده و به همین دلیل با پیگیری‌های مستمر چندساله با دستور مقامات محترم قضایی استان در سال ۹۳ مسیر مصرف مازوت در نیروگاه یادشده مسدود شد.

در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: در نیمه دوم سال جاری موضوع مصرف مجدد مازوت در نیروگاه‌های حرارتی مطرح و علیرغم پیگیری‌های مستمر و ارائه گزارش‌های کارشناسی از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های تخصصی در این حوزه مبنی بر شرایط خاص شاهین‌شهر و میمه و برخوار و اصفهان و سایر مراکز سکونت‌گاهی پیرامون آن، نسبت به سایر نقاط کشور، بعد از گذشت ۷ سال از پلمپ مشعل‌های مازوت‌سوز در نیروگاه یاد شده و با وجود تشدید مشکلات و بحران‌های زیست‌محیطی و بهداشتی طی سال‌های اخیر در سطح شهرستان و استان علیرغم تصویب قوانین و آئین‌نامه‌های اجرایی متعدد ( از جمله قانون هوای پاک) در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ مقارن با روز هوای پاک با دستور، مجوز بازگشایی بیش از ۳۰ مشعل مازوت‌سوز صادر و در حال حاضر همزمان با پایداری جو و تشدید آلودگی هوا و قرار گرفتن شاخص کیفی هوا در وضعیت ناسالم برای عموم مردم، نیمی از واحدهای نیروگاه شهید منتظری با مصرف بیش از ۴ میلیون لیتر مازوت (در هر شبانه روز) و انتشار بیش از ۲۶۰ تن انواع آلاینده‌های خطرناک در هر شبانه‌روز، مزید بر علت شده و شرایط نگران‌کننده‌تری ایجاد کرده و نارضایتی‌هایی را در سطوح مختلف جامعه به دنبال داشته است.

در بخش پایانی این نامه پیشنهاد شده است: بنابراین با عنایت به گزارش‌ها و مکاتبه‌های قبلی و حسب اهمیت موضوع فوق به لحاظ تبعات زیان‌بار و غیر قابل جبران آن در حوزه سلامت، محیط زیست، مسائل اجتماعی و . . . خواهشمند است دستور فرمائید:

۱- علل ترک فعل و کوتاهی وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو در طول بیش از ۴ سال در اجرای مواد قانونی هوای پاک (مواد ۱۳ و ۱۸ قانون هوای پاک و همچنین ماده ۲۳ آئین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک) رسیدگی شود.

۲- باتوجه به آنکه بیش از ۷۵ درصد از سهمیه مصرف گاز استان(و به همان نسبت مصرف برق استان) در طول سال مربوط به بخش صنعت، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها بوده و عملا در مسیر تولید ملی و خدمات‌رسانی به کل کشور می‌باشد، در خصوص سهمیه گاز استان به ویژه در نیمه دوم سال تجدیدنظر و به موازات آن اقدام عاجل به عمل آید.

۳- برای برون‌رفت از وضعیت بحرانی فعلی نسبت به قطع مصرف مازوت در نیروگاه یاد شده فورا اقدام کنند.


نامه حسینعلی حاجی‌دلیگانی به رئیس‌جمهور برای توقف مازوت‌سوزی

 

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: مازوت اصفهان آلودگی هوا محیط زیست رئیس جمهور نماینده مردم شاهین شهر و میمه مصرف مازوت در نیروگاه شاهین شهر هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو