Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد جوادی پیش از ظهر سه شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر کل سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر شفاف‌سازی قراردادهای مرتبط با این اداره، اظهار کرد: در این راستا ۱۸ میلیارد ریال از هزینه‌های پرداختی بازگشت داده و از پرداخت حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه دیگر جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: طی سه سال گذشته شش پروانه بهره‌برداری برای آژانس‌های مسافرتی و چهار پروانه واحد اقامتی، هتل و هتل‌آپارتمان در استان صادر شده است.

مدیر کل سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این مدت ۲۵ اقامتگاه بوم‌گردی و ۵۸ خانه مسافر به مجموعه گردشگری استان افزوده و ۵۸ موافقت‌نامه اصولی برای تأسیسات گردشگری استان صادر شده است.

جوادی تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که منجر به اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفر شد.

وی مطرح کرد: بخش زیادی از زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری چهارمحال و بختیاری همچون «بازفت»، «چغاخور» و «سامان» تکمیل شده است و تنها برای کمپ گردشگری «دره‌عشق» شهرستان کیار ۶۵ میلیارد ریال هزینه شد.

مدیر کل سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه سال گذشته برای توسعه گردشگری و حوزه صنایع‌دستی وهنرهای سنتی استان ۵۵۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی، ۱۲۰ میلیارد ریال از محل سرمایه در گردش، ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت روستایی و عشایری به یک‌هزار و ۱۷۴ نفر در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی پرداخت شده است.

جوادی اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان‌های کوهرنگ و اردل و مناطق محروم چهارمحال و بختیاری از طریق تفاهم‌نامه‌ها با بنیاد برکت و برخی بانک‌ها ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

کد خبر 5408686

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گردشگری بارش برف بوشهر ویروس کرونا برف و کولاک کرمانشاه خطبه های نماز جمعه برف و یخبندان برف روبی سیل کرمان آمار کرونا دهه فجر اردبیل امداد رسانی گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان