Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو امروز ۵ بهمن در دومین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته در هتل المپیک گفت: اکنون ۳۰ میلیون دز واکسن کرونای تولید داخل داریم که بزودی ماهانه ۴۰ میلیون دز واکسن تولید خواهد شد که می‌تواند نیاز داخلی را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: در ۲ سال اخیر، پاندمی کرونا تهدید را به فرصت تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: دو واکسن تولید داخل مجوز مصرف برای کودکان را گرفته اند و امیدواریم قبل از پیک اومیکرون، روند تزریق دوز سوم واکسن کرونا را سرعت ببخشیم و سال را به خوبی به پایان برسانیم.

دارایی با  اشاره به بازار واکسن های تولید داخل اظهار داشت: از روزی که آمده ام، یک سنت هم بابت واکسن آسترازنکا نداده ایم و آنچه می‌آید، واکسن‌های اهدایی و از محل سبد کووکس است.

بیشتر بخوانید: 

واکسن‌های ایرانی از وارداتی‌ها خیلی بهتر بوده‌اند | تایید سازمان جهانی بهداشت مزیت نیست | مردم برای کودکان منتظر فایزر نباشند؛ واکسن داخلی داریم  اینفوگرافیک | برای دز سوم چه واکسنی بزنیم؟  آغاز واکسیناسیون علیه کرونا برای ۹ تا ۱۲ ساله‌ها از امروز | فقط امکان تزریق ۲ نوع واکسن وجود دارد

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: کسی فکر نمی‌کرد داروهای بایوتک به این سرعت پیشرفت کند، اکنون محصولات بایوتک، سهم زیادی از تشخیص و درمان بیماری‌ها را به خود اختصاص می دهند و رشد ۱۲.۵ درصدی تولید  این داروها نشان از توسعه حوزه بیوتکنولوژی است.

رئیس سازمان غذا و دارو به صادرات دارویی اشاره کرد و افزود: صادرات دارویی علاوه بر اینکه آورده‌های غیر نفتی را کاهش می‌دهد، اهمیت کیفیت محصولات تولید داخل را نشان می‌دهد.

وی با انتقاد از سنگ اندازی در مسیر صادرات دارو در گذشته گفت: نفس صنعت داروسازی را گرفته ایم و باعث شدیم حجم صادرات ۱۵۰ میلیون دلاری، به ۴۰ میلیون دلار برسد، در حالیکه اگر اجازه می‌دادیم، امسال باید ۲۰۰ میلیون دلار صادرات دارو داشته باشیم.

دارایی با گلایه از آسیب‌های ارز دولتی تصریح کرد: کار سازمان غذا و دارو، شده ارزپاشی و این شان سازمان نیست، ۹۰ درصد مشکلات ما، مباحث ارزی بوده و عبور از این مرحله یعنی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، نیازمند شجاعت و مدیریت قوی است.

کد خبر 652629 برچسب‌ها كرونا در ايران سازمان غذا و داروی ایران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران سازمان غذا و داروی ایران واکسن کرونا سازمان غذا و دارو واکسن کرونا صادرات دارو تولید داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد

آرش نبی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا در عمده فروشی تهران ۱۵۵ هزار تومان تا ۱۵۶ هزار تومان و سالمون ۱۶۵ هزار تومان است.

به گفته او، بنابر آمار سال گذشته ۱۳۰ میلیون قطعه تخم چشم زده وارد شد که امسال ۱۵ میلیون قطعه کاهش داشته است که براین اساس تولید ۸ تا ۱۰ هزار تن کمتر خواهد بود.

نبی زاده ادامه داد: سال گذشته ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزارتن قزل آلا تولید شد که امسال پیش بینی می‌شود تولید به ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزارتن برسد که کاهش تولید بازار قزل آلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا افزود: طبق روال همه ساله صادرات در ماه های ابتدایی سال رونقی ندارد و از برج ۴ و ۵، صادرات آغاز می شود.

او با بیان اینکه امکان تامین تخم چشم زده و بی نیازی از واردات وجود دارد، گفت: گرچه امکان تامین نیاز کشور در داخل وجود دارد، اما پایین بودن کیفیت تخم چشم زده داخلی موجب شده تا تولیدکنندگان رغبتی به خرید نداشته باشند، درحالیکه با ارتقای کیفیت تقاضا برای خرید تخم‌چشم زده داخلی افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد