Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدامین ولیزاده در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان افزود: این آمار نشان می‌دهد که وضعیت ابتلاء به کرونا در آذربایجان غربی، روند صعودی پیدا کرده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

وی اضافه کرد: البته از این تعداد، ۵۹ نفر در مراکز درمانی بستری شدند که نشان می‌دهد بستری شدگان، افزایش چندانی نیافته و رشد مربوط به مبتلایان سرپایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۲۵۹ نفر رسیده است.

ولیزاده ادامه داد: در حال حاضر، ۹۳ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۲۱ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی با اشاره به فوت یک نفر در آذربایجان غربی آن هم در شهرستان سلماس طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۲۵۶ نفر رسید.

کد خبر 5408725

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بارش برف بوشهر ویروس کرونا برف و کولاک کرمانشاه خطبه های نماز جمعه برف روبی برف و یخبندان سیل کرمان آمار کرونا دهه فجر اردبیل امداد رسانی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، روش تله مانیتور از یک دوربین ToF برای اسکن خودکار پاهای کاربران جهت بررسی «ادم محیطی» یا ورم استفاده می کند. ادم محیطی یکی از نشانه های احتمالی نارسایی قلبی است که حدود 2 هفته قبل از بستری شدن دوباره بیمار در بیمارستان قابل ردیابی است. دوربین ToF می‌تواند زمان رفت و برگشت تابش پالس‌های نور مادون قرمز را محاسبه و نقشه سه‌ بعدی دقیقی را از محیط اطراف گوشی ایجاد کند.

به طور معمول بیماران پس از یک اپیزود نارسایی قلبی از بیمارستان مرخص می شوند و به آنها دستور داده می شود تا علائم به خصوص وزن را به طور روزانه رصد کنند. اما بسیاری از افراد نمی توانند خود را با این روند همخوان کنند و در نتیجه دوباره باید در بیمارستان بستری شوند.

به گفته استارت آپ مذکور هدف آنها فراهم کردن بازه ای برای دارودرمانی است تا میزان بستری شدن بیمار در بیمارستان کاهش یابد. این روش احتمالا دوباره بستری شدن را 75 درصد کاهش می دهد.

شرکت در یک پست وبلاگی نوشته است: این دستگاه را می توان به راحتی در خانه بیمار نصب کرد تا حجم پای بیمار را در گذر زمان و هر وقت که بیمار از جلوی آن می گذرد، رصد کند. از آنجا که ادم پا (ورم پا) یکی از علائم اصلی مرتبط با نارسایی قلبی است، این نشانگر برای رصد سلامت قلب کلیدی است.

دستگاه مذکور داده ها را به یک ابر رایانشی جهت تحلیل منتقل می کند و تغییرات قابل توجه در حجم پا را نشان می دهد. به این ترتیب پزشکان می توانند در زمان مورد نیاز دخالت کنند.

به گفته مدیر ارشد اجرایی استارت آپ این نسل سوم از دستگاه است و نسخه اصلی آن با دوربین های رزبری پای کار می کرد.

کد خبر 6078485 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • شناسایی ۱۱ هزار مشترک پرمصرف گاز در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی شناسایی شود
  • شناسایی ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در کردستان
  • شناسایی و درمان ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب‌مالت در کردستان