Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در آیین اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی که در تالار حافظ شیراز سومین حرم اهل بیت برگزار شد، با بیان اینکه محور اصلی این جلسه زنان عاشورایی هستند، نام مقدس حضرت زینب (س) را یکی از محوری‌ترین کلمات شاعران در شعر ایثار دانست و اظهار داشت: در مدتی که در این سمت مشغول به خدمت هستم فهمیدم‌که در مقابل این خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حقیر هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جانبازان عزیز با شرایط سخت، این وضعیت را برای خود پذیرفته شده می‌دانند، چرا که میگویند برای خداست و ذره‌ای از قدمی که برداشتم پشیمان نیستم، ادامه داد: ما عصمت علوی را از نزدیک درک نکرده‌ایم، اما وقتی به محضر این ایثارگران و مادران شهدا میرسیم، آن را درک می‌کنیم و محور این تربیت، زنان هستند و پرچم‌دار آن، حضرت خدیجه کبرا و فاطمه زهرا (س) هستند.

قاضی‌زاده هاشمی معتقد است که در بستر تفکر زهرایی این تربیت شکل می‌گیرد، و باز هم زنان این نهضت را ادامه می‌دهند، حضرت زینب (س)، ام‌البنین، ام‌کلثوم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، زبان هنر و شعر را زبان بیان دانست و ادامه داد: وقتی زبان توان بیان کلمات را ندارد، به زبان تمثیل با شعر پناه می‌بریم و یکی از اصلی‌ترین حاملان این فرهنگ در کشور ما، شعر بوده است.

معاون رئیس‌جمهور شاعران ایثارگر و ایثارگران شاعر را یک مفهوم عنوان کرد و افزود: این چیزی که به دست ما رسیده، در پی خون‌های فراوانی بوده و ما به عنوان کسانی که یکی از مأموریت‌های اصلیمان، پاسداری، ترویج و توسعه این فرهنگ است، باید به پاسداشت آن کمر همت ببندیم.

وی ادامه این نهضت را تحلیل عملی رفتار‌های ایثارگران دانست و گفت: هنرمند اصلی، شهید و خانواده وی، و ایثارگران هستند، و چه هنرمندی از آن بالاتر که با جان خود عشقت را نشان دهی؟

قاضی‌زاده هاشمی، کلمه الله را نهایت این عشق عنوان کرد و گفت: حسین (ع) تحلیل بارز توحید است.

به گفته وی: محوریت اصلی این کنگره را به دست استان بزرگ فارس بود و برنامه ما هم همین است که برنامه‌های پیش رو را به تناسب، به استان‌ها بسپاریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حوزه فرهنگ را یک حوزه عمومی دانست که برای رسیدن به بهترین نتایج، باید دست به دست هم بدهیم.

بازار هنر بازار کاسبی نیست بلکه بازار عشق و عاشقی است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصریح بر اینکه هنرمندی که صحنه‌های خصوصی زندگی اش را در فضای مجازی منتشر می‌کند، هنرمند نیز به هنر فروش است، گفت: بازار هنر بازار کاسبی نیست بلکه بازار عشق و عاشقی است.

حجت‌الاسلام لطف الله دژکام در ادامه این برنامه با بیان اینکه این برنامه ادبی در راستای پیشبرد فرهنگ ایثار و شهادت برپا شده است، اظهار داشت: در سیاست‌های کلی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ ایثار و جهاد، بند چهارم، حمایت از تولید آثار ارزنده فرهنگی سیاست‌های کلی نظام دانسته شده که همه ما موظفیم در این راستا حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه چنین جلساتی آغازی بر فعالیت در این حیطه است، حیطه شعر را از حیطه‌های هنر قوی ایرانیان، بخصوص شیراز دانست و گفت: پرداختن به این عرصه قدم اول در راستای و فرامین مقام معظم رهبری است.

امام جمعه شیراز معتقد است که هنرمندان واقعی این عرصه، آن‌ها هستند که پس از گذشته بیش از 1200 سال، هنوز خاکشان متحول کننده است، به آن‌ها هنرمندان اصلی زمین هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان هنرمندی که صحنه‌های خصوصی زندگی اش را در فضای مجازی منتشر می‌کند، هنرمند نیز به هنر فروش است.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی شهادت ایثارگر هنرمند شعر نماینده ولی فقیه در استان فارس حجت الاسلام لطف الله دژکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت قائم مقام وزیر فرهنگ به نجابت جامعه هنری کشور

به عنوان کسی که مسئولیت استانی و همچنین ملی در وزارت ارشاد دارم ارتباط‌های گسترده‌ای با هنرمندان داشته‌ام و می‌توانم به غلبه صفا، سلامت و نجابت در جامعه هنری و فرهنگی ایران شهادت بدهم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع:ایرنا

دیگر خبرها

  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • شهادت قائم مقام وزیر فرهنگ به نجابت جامعه هنری کشور
  • شهدا موجب عزت و افتخار ملت و کشور هستند
  • تحول آوینی منجر به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت شد
  • سردار افشار: میراث مرتضی هنر متعهد است/ آوینی فرهنگ ایثار را در قله معرفی کرد
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست
  • افزایش ۲۴ درصدی بودجه بنیاد شهید با هزینه‌هایش هماهنگ است؟