Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان و عراق امروز سه شنبه یادداشت تفاهمی را برای اتصال شبکه برق امضا کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «حمید الغزی» دبیر هیئت دولت عراق امروز سه شنبه ضمن اعلام امضای یادداشت تفاهمی با عربستان سعودی در حوزه اتصال شبکه برق برای انتقال انرژی بین دو کشور تاکید کرد که مشارکت با عربستان سعودی در زمینه برق بازده اقتصادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری عراق (واع) به نقل از حمید الغزی اعلام کرد که یادداشت تفاهم اتصال شبکه برق عراق به عربستان به تأمین نیازهای عراق در این زمینه کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: پس از سفر از پیش تعیین نشده یک هیئت از وزارت کشاورزی عراق به عربستان و تأکید نخست‌وزیر عراق بر لزوم حمایت از همکاری اقتصادی با ریاض ، این همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

دبیرکل هیئت وزرای عراق در ادامه تاکید کرد که سیاست‌ کنونی و آینده دولت عراق، حمایت از شورای هماهنگی دو کشور است؛ تا این امر به منزله گشودن صفحه جدیدی از روابط تاریخی بین دو کشور عراق و عربستان تلقی شود.

عراق در مسیر خرید بالگردهای پیشرفته و پهپادبهره مندی از ظرفیت بازارهای عراق، روسیه و چین در توسعه صادرات قطعات خودروعراق برای تقاضای بالاتر نفت آماده می‌شود

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مجدد گذرگاه مرزی «عرعر» بین عراق و عربستان که سال‌ها بسته شده بود، یکی از دستاوردهای شورای هماهنگی دو کشور را ایجاد شورای تجاری مشترک دانست.

الغزی تصریح کرد: شورای هماهنگی عراق و عربستان دفتری در بغداد ایجاد کرده تا بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها را با هدف تقویت روابط دو کشور به امضا برساند. همچنین دو کشور در خصوص پرونده‌ها و موضوعاتی همچون شبکه اتصال برق، شهرک‌های صنعتی و همکاری‌های ورزشی با یکدیگر به تعامل خواهند پرداخت.

عربستان تلاش‌های زیادی را برای نفوذ در حوزه اقتصادی و باز‌سازی عراق انجام داده است. برای مثال، تاکنون شورای هماهنگی مشترک دو کشور عراق و عربستان توافقنامه‌های زیادی را مانند گسترش خطوط هوایی و راه‌اندازی مسیر حمل‌ونقل دریایی، اجرایی‌شدن توافقنامه سرمایه‌گذاری در یک‌میلیون هکتار زمین‌های عراق برای تبدیل آن به زمین‌های کشاورزی و دامپروری و... تنظیم کرده‌ است.

همچنین هیئت‌های مختلفی از تجار و بازرگانان عربستانی و عراقی به کشورهای یکدیگر سفر می‌کنند و در این راستا نشست‌های متعددی در عراق برگزار می‌شود. عربستان به دنبال آن است که هر چه بیش‌تر عراق را به‌ویژه در حوزه اقتصادی، به خود وابسته کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عراق اخبار عربستان سعودی اخبار عراق عراق و عربستان اتصال شبکه برق شورای هماهنگی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • اتصال واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور به شبکه سراسری برق
  • اجرای پروژه بهسازی شبکه برق ایستگاه راه آهن بالارود و اتصال آن به شبکه برق سراسری
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • اتصال واحد سوم گازی نیروگاه گهران سیرجان به شبکه برق کشور
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده